Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eieren uit het nest gooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eieren uit het nest gooien

    Ik heb een koppel Mexicaanse Nonpareils en ze hebben een nest gebouwd. Vervolgens legt de pop ook eieren alleen deze worden er iedere keer uitgegooid! Ze liggen zelf verweg buiten in de voilere terwijl ze binnen het nest hebben. Ze zitten geheel apart dus andere vogels kunnen het niet doen. Ik heb geprobeerd er een kunst eitje in het nest te leggen maar dan gaat de pop daar gelijk opzitten te broeden en legt er geen nieuwe eieren meer bij. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door joost2002
    Ik heb een koppel Mexicaanse Nonpareils en ze hebben een nest gebouwd. Vervolgens legt de pop ook eieren alleen deze worden er iedere keer uitgegooid! Ze liggen zelf verweg buiten in de voilere terwijl ze binnen het nest hebben. Ze zitten geheel apart dus andere vogels kunnen het niet doen. Ik heb geprobeerd er een kunst eitje in het nest te leggen maar dan gaat de pop daar gelijk opzitten te broeden en legt er geen nieuwe eieren meer bij. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
    Hallo Joost, ik heb dit ook al meegemaakt echter niet bij mijn nonpareils.
    Waarschijnlijk doet de man dit, geef je veel levend voer in de vorm van meelwormen. Is dat zo dan wordt de man erg fel en gooit eieren en of jongen uit het nest om weer opnieuw te kunnen paren.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Akosua
      Hallo Joost, ik heb dit ook al meegemaakt echter niet bij mijn nonpareils.
      Waarschijnlijk doet de man dit, geef je veel levend voer in de vorm van meelwormen. Is dat zo dan wordt de man erg fel en gooit eieren en of jongen uit het nest om weer opnieuw te kunnen paren.
      Hoi Wil,

      Bedankt voor je snelle reactie, ze krijgen inderdaad levend voer en ook meelwormen omdat dit overal staat beschreven dat je de vogels hiermee in broeddrift kunt krijgen. Maar wanneer de pop zit te broeden, wel te verstaan op het kunstei, dan doet hij helemaal niks. Ik kan dus beter helemaal geen levend voer meer geven dan of hoe moet ik dit zien?

      Groetjes Joost

      Opmerking


      • #4
        Hallo Joost,

        Indien de man te driftig is kan je beter stoppen met de meelwormen, het is inderdaad zo dat de vogels hiervan in broedstemming komen. Maar overdaad schaad.
        De hoeveelheid levend voer geleidelijk verhogen als er jongen zijn.
        vr gr Wil

        Opmerking


        • #5
          Eieren uit nest

          Joost,
          ik heb ook een koppel Mexicaanse Nonpareil, je moet opletten of hij wel de eieren in het nest legt, het kan ook zo zijn dat hij de eieren op de grond legt je moet heel goed opletten waar hij probeert een nest te bouwen daar moet je een nest je in de takken bevestigen (dit is meestal waar de eieren op de grond liggen) als het goed is bouwd hij het af en moet je de eieren er in leggen en gaat broeden.

          Veel succes Huub.

          Opmerking


          • #6
            Aanvulling

            Oorspronkelijk geplaatst door Huub
            Joost,
            ik heb ook een koppel Mexicaanse Nonpareil, je moet opletten of hij wel de eieren in het nest legt, het kan ook zo zijn dat hij de eieren op de grond legt je moet heel goed opletten waar hij probeert een nest te bouwen daar moet je een nest je in de takken bevestigen (dit is meestal waar de eieren op de grond liggen) als het goed is bouwd hij het af en moet je de eieren er in leggen en gaat broeden.

            Veel succes Huub.

            Lees zij i.p.v. hij.

            Opmerking

            Working...
            X