PDA

Bekijk Volledige Versie : Foto album op dit forum?

alexd
28-06-2006, 21:33
Naar aanleiding van de foto van Ton Koek (ook menig andere liefhebber zal hier wel eens een foto hebben geplaatst) het volgende:

Is het een idee om een een forum gedeelte / onderwerp aan te maken voor vogelfoto's?

Op het NZC Forum hebben we zelfs een maandelijkse fotowedstrijd, erg leuk om te volgen!

Groeten Alex

webmaster
28-06-2006, 22:48
Hallo Alexd,

Goed idee!

Ik wil graag een soort foto album. Maar dan een die iets uitgebreider is. Eentje die makkelijk in gebruik is. Je moet nu behoorlijk wat kennis hebben om een foto bij een bericht te plaatsen. Er is speciale software die je aan dit forum kan "hangen". Dan hoef je alleen maar te bladeren naar een foto en dan maakt hij hem automatisch op maat.

De software die ik gezien heb is te duur $295,-. Maar er is vast wel iets dat het leven makkelijk kan maken.

Ik hou je op de hoogte als er iets komt. Dit zou ook eerst nog getest moeten worden, dus het kan wel even duren.

Groetjes Peter

janvos
30-07-2006, 22:37
als je een account aanmaakt bij mijn album.nl of photobucket.com kan een kind de was doen is het een questie van kopieren en plakken.

alexd
02-08-2006, 11:39
Ik hou je op de hoogte als er iets komt. Dit zou ook eerst nog getest moeten worden, dus het kan wel even duren.
Groetjes Peter

ehm....is er al nieuws?

Henk3
24-08-2006, 20:20
Voor de Webmaster,

Zou je misschien wat kunnen met adobe fotoshop? Deze kan je gratis downloaden bij adobe reader 7.0
Het programma kan heel veel foto's bevatten en ook in verschillende mappen.
Verder worden foto's automatisch verkleind.

Serinus je kan fantastisch fotograferen.:D :eek: :)

Ton Koek
25-08-2006, 02:24
Ik kwam een een fraai caviaforum tegen, dat draait onder vBulletin, versie 3.5.5, Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.

Geen idee of het duur is, maar daar kunnen geregistreerden direct foto's uploaden.

Serinus
25-08-2006, 08:34
Hallo,

Henk;
Serinus je kan fantastisch fotograferen.:
Ik heb mooie "modellen", so what can go wrong?.....:D

Groeten, Serinus

Webmaster;
Bij Picasa kun je gratis een webalbum aanmaken, je hebt dan wél een gmail account nodig.
Een andere optie zou kunnen zijn; http://s2.photobucket.com/
Of; http://www.mijnalbum.nl/ hier staat dan wél wat reclame op de foto's.

Deze optie's zijn overigens gratis!

Ton Koek
25-08-2006, 08:56
maar wie kan mij garanderen dat deze foto's niet klakkeloos over worden genomen en voor een ander doeleinde word gebruikt?

Niemand...
Officieel rust er inderdaad copyright op, maar op internet "telt dat niet", zo is de praktijk.

Serinus
25-08-2006, 09:52
Hallo,

Inderdaad jammer Winterkoning, want van wat ik kan zien bij je Avatar, maak je mooie foto's.

De foto's zouden natuurlijk wél beveiligd kunnen worden, maar het schijnt dat men alsnóg een manier heeft om ze van de site te halen.

Ik zet er de naam van m'n site bij, zoals je misschien gezien hebt.
Verder hoop ik dan dat men zo fatsoenlijk is om m'n toestemming te vragen.
De eerlijkheid gebied me te zeggen, dat dát niet altijd gebeurd.....

Ik heb wel eens iemand aangeschreven met de vraag waarom hij mijn foto's gebruikte zónder dat even te overleggen, kréég ik me toch een partij moeite met die vent.....

Maar goed, soms zit het mee, soms zit het tegen.

Groeten, Serinus

Serinus
25-08-2006, 12:00
Hallo,

Ja, klopt ik heb eigenlijk nooit veel foto's gemaakt.
Maar een paar maanden geleden heb ik een toestel gekocht waarmee ik wat meer "kan", (o.a. 10 x inzoomen).
En ik begin er steeds meer hobby in te krijgen!

Mijn buurman is een semi-professioneel fotograaf en die heeft óók regelmatig wat foto's gemaakt.
Het verschil zie je tóch wel hoor....

Groeten, Serinus

wjvdlinden
25-08-2006, 12:31
Goedemiddag Serinus,

Inderdaad super mooie foto's.

Wij van v.v. Vogelvreugd hebben ook een eigen website. Wij proberen daar zoveel mogelijk verschillende vogelsoorten in het fotoalbum te krijgen.

Mogelijk wil u mij wat foto's mailen. Ik vermeld u naam bij de foto's of zoals u doet in foto's. Het liefst plaats ik ook tekst bij de foto's.

Zie bijvoorbeeld: http://www.vvvogelvreugd.nl/fotoalbum/Balispreeuw/index.html

Ik kan ook een weblink maken naar uw eigen website.

Hopelijk stuurt u mij mooie foto's misschien met tekstgegevens.

N A T U U R L I J K MAG IEDEREEN MIJ VOORZIEN VAN MOOIE VOGELFOTO'S!

M.vr.gr.
Wim van het der Linden

Website: http://www.vvvogelvreugd.nl/
Email : fotoalbum@vvvogelvreugd.nl

Henk3
25-08-2006, 13:07
Waarom willen jullie eigenlijk dat er toestemming wordt gevraagd als er foto materiaal van jullie wordt gebruikt? Vooral voor hobbymatig gebruik kan je het toch ook zien als een groot compliment als men een foto van jou gebruikt.
Ik vindt het heel wat anders als er voor commerciële doeleinden fotomateriaal van je wordt gebruikt. Daar kan eventueel ook voor betaald worden.
Het is mijn mening. Persoonlijk heb ik er ook geen problemen mee.:mad:

Serinus
25-08-2006, 18:48
Hallo Winterkoning,

Ik ben blij dat je een beetje "om" gaat vwb de foto's!
Je zult ze éérst ergens moeten "parkeren" bv hier; http://www.mijnalbum.nl
Of anders hier; http://photobucket.com

Probeer het anders eens met één foto?

Groeten, Serinus

Henk3
25-08-2006, 19:30
Hallo Winterkoning, (overigens deze vogel broed dit jaar bij mij in een nestkastje).

Het verkleinen van foto's doe je als volgt. Als je de betreffende foto op je pc opent, klik je op bestand - opslaan als - vervolgens kun je in het schermpje wat je nu voor je hebt de foto verkleinen en opslaan. (klik even op meer) en het wijst zich vanzelf.) Even oefenen. Vervolgens kun je de verkleinde versie uploaden via het gebruikerspaneel.:D
Je hoeft je foto's dus niet eerst ergens te parkeren want je kan ze ook rechtstreeks vanaf je pc hier op vogelcafe.nl plaatsen.:mad:

Henk3
25-08-2006, 19:50
Ik bedoelde dat kleintje met zijn staartje omhoog.;) :D

Ton Koek
25-08-2006, 22:30
Je hoeft je foto's dus niet eerst ergens te parkeren want je kan ze ook rechtstreeks vanaf je pc hier op vogelcafe.nl plaatsen.

Dat kan dus juist nog niet, dat is precies waar de webmaster naar zoekt....

Henk3
25-08-2006, 23:49
Ton en winterkoning,
Het kan dus zeker wel. Je moet het doen vanuit b.v. foto editor of via een ander fotoprogramma in je eigen pc bestand. In alle programma's is dat mogelijk.
Ingesloten plaatje heb ik zojuist via mijn eigen pc even gemaakt en ingevoegd via het 2e icoontje. (klik op de knop beantwoorden). (witte lachende gezichtje). Maar jullie hebben gelijk als het gaat om het invoegen van een direkt zichtbaar plaatje. Daar moet nog even hetzelfde systeem ingevoerd worden als wat marktplaats hanteerd. Het plaatje is een voorbeeld van waar opslaan als te vinden is. succes met oefenen. Je kan dus wel een foto van je eigen pc af in een antwoord verwerken.

webmaster
26-08-2006, 00:18
Ik kwam een een fraai caviaforum tegen, dat draait onder vBulletin, versie 3.5.5, Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.

Geen idee of het duur is, maar daar kunnen geregistreerden direct foto's uploaden.

Hallo Ton,
Bedank voor de tip! Het is een prima foto album!
Ik heb hem op de website gezet.
Jullie kunnen hem hier testen:
http://www.vogelcafe.nl/forums/photoplog/

Let op dat je wel ingelogd moet zijn.
Er is nu nog maar 1 rubriek, en ik moet alles nog vertalen in het Nederlands. Dus het is echt een test! Het kan ook zo maar gebeuren dat alles opeens weg is..... Maar ik het ziet er goed uit en ik denk dat we hier veel plezier aan kunnen beleven.

Iemand een idee voor de rubrieken? Of dezelfde indeling houden als op het forum??

Opmerkingen graag hier:
http://www.vogelcafe.nl/forums/showthread.php?p=2638

Henk3
26-08-2006, 00:37
beste webmaster,
Is het nieuwe fotoalbum straks te bereiken via de forumnavigatie?

webmaster
26-08-2006, 00:50
Hoi Henk,

Dat ga ik wel proberen. Ik heb nu een appart forum aangemaakt, wil namelijk wel reactie hebben.
En als alles goed bevalt dat kan ik een vaste link maken op de homepage.

Groetjes Peter.

HenkvdMeer
26-08-2006, 09:02
Citaat:
Je hoeft je foto's dus niet eerst ergens te parkeren want je kan ze ook rechtstreeks vanaf je pc hier op vogelcafe.nl plaatsen.

Dat kan dus juist nog niet, dat is precies waar de webmaster naar zoekt....

Denk dat je dat ook niet moet willen.
Dit vraagt denk ik veel ruimte op de server.

Henk

webmaster
26-08-2006, 12:58
Hoi Broto,

Het is nu wel mogelijk om de foto's op de server te zetten.
De server is mijn eigedom, dus ik heb voorlopig ruimte zat!

Ik denk dat als ik 1000 mb (1 gig) voor foto's reserveer dat er zo'n 3000 foto's op kunnen:eek:
Dus dat zal zo'n vaart voorlopig niet lopen.

Groetjes Peter.

Ps, ik wil graag nog wel rubrieken horen!
Maar zet die aub hier neer, dan houden we alles bijelkaar.
http://www.vogelcafe.nl/forums/forumdisplay.php?f=39

Serinus
26-08-2006, 13:05
Hallo,

Ik denk dat eenzelfde indeling als het forum als begin goed is.
Misschien dat er een onderverdeling kan worden gemaakt in zaadeters, vruchten en insecteneters, o.i.d. bij resp. tropen en europesen?

Groeten, Serinus