PDA

Bekijk Volledige Versie : gewoon even showen...

Ton Koek
28-06-2006, 17:17
mag je hier ook gewoon even een vogeltje showen als je heel trots bent op je eerste kweek? Zo ja, bij deze, zo niet, dan hoor ik het wel :)

Vandaag uitgevlogen een eigen kweek jong Elfenastrilde (Delmarei).

http://img.photobucket.com/albums/v248/tonnl/elfenpeutertje1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v248/tonnl/elfenpeutertje2.jpg

henk
28-06-2006, 19:44
Ton,
Geen enkel probleem. Gefeliciteerd met deze kweek.
Foto's mogen mist het maar van vogels is
Henk

tropic
28-06-2006, 19:51
Mooi, van harte gefeliciteerd.Had ze er maar ééntje trouwens??

Mirjam
28-06-2006, 19:56
Gefeliciteerd, heel mooi en je zult vast wel trots zijn!!
Groetjes,Mirjam

louis polane
28-06-2006, 20:14
een vd aller mooiste afrikanen, jammer dat ze nog zo weinig gekweekt worden, het is een grote prestatie om hier jongen van te krijgen. dit is pure hobby uitoefenen!

Lucky
28-06-2006, 20:36
Zeer mooi vogeltje, best iets om trots op te zijn. Op naar de volgende!!!

Veel kweek plezier Lucky.

Ton Koek
29-06-2006, 00:52
Dank dank :-)

Vandaag is er één te zien, we laten het nest volledig met rust, dat zit achter in de volière diep in een struik. Misschien morgen nog een of meer...
Wordt dus vervolgd.

Ger
29-06-2006, 15:39
Dank dank :-...
Wordt dus vervolgd.

Geweldig Ton,nog wel NATUURBROED zoals we begrepen.

Hou ons allen even op de hoogte.

:cool: :cool: Ger.

rob 2
29-06-2006, 21:39
He Ton prachtig vogeltje om te zien:) heb je nog kans gezien om ze te ringen vr. gr. Rob.:cool:

Ton Koek
29-06-2006, 22:58
Dank voor de leuke reacties, we zijn ook apetrots (we is mijn vrouw en ik, we doen de vogels samen).
Vandaag is er nog een uitgevlogen, tot nu toe 2 jongen dus.
We hebben ze helaas niet geringd, deze vogels zijn extreem gevoelig voor nestverstoring, dus we hebben niet eens gekeken.
Misschien als er nog een nestje komt op een wat beter bereikbare plaats. We hebben de ringen wel klaarliggen... :)

Ton.

Arjan
30-06-2006, 13:03
Prachtig

Daar doe je het toch voor. Gefeliciteerd
Dat niet ringen dat is heel verstandig waarom zou je een nest in gevaar brengen voor zo'n ring. Zeker het eerste nest gewoon met rust laten is gewoon het beste.
Ik heb net ademloos zitten kijken hoe mijn eerste witoorbuulbuuls het nest verlieten. Het zijn er drie .

Goudvink
30-06-2006, 16:52
Hallo Ton
Gefeliciteert met het behaalde resultaat. :D Ga zo door.:p
Groet Goudvink

Akosua
03-07-2006, 07:39
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=22938970&key=MB4QBGHMHet is altijd leuk als er iets lukt, geringd of niet geringd wat maakt het uit.
Het resultaat telt toch of niet.

casehulsebosch
30-01-2011, 10:49
Hallo Ton. ik heb een oud onderwerp maar even aangehaald omdat ik op zoek ben naar kwekers van Elfen astrildes in Nederland. Een vriend van mij kweekt deze vogels in Engeland. Hij is op zoek naar nieuw bloed. Komt met regelmaat naar Nederland voor de vogelbeurs in Zwolle en de National show in Apeldoorn.
Graag hoor ik van natuurkwekers met deze vogels.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Ton Koek
30-01-2011, 11:05
Ik denk dat hij bij de Speciaalclub Afrikaanse Prachtvinken de meeste kans maakt. http://www.scapnl.com/

In Apeldoorn zat wel wat, maar het zal zeer dun gezaaid zijn helaas.

casehulsebosch
30-01-2011, 11:32
Hoi Ton. Bedankt voor het meedenken - of in dit geval denken - want meedenken deed ik niet! Had hier zelf aan moeten denken want ik heb tenslotte goede contacted bij deze vereniging. Tony Jochem komt trouwens als gast spreker naar de vogel conferentie in Brisbane, Australie in April. Ik zal er bij zijn. Bedankt.

tropen kweker
30-01-2011, 13:00
in meppel zitten ze ook nog wel eens.

vorige keer zag ik 3 koppels... niet veel, ik weet het, maar het zijn ook geen zebravinken:rolleyes:

loodje
30-01-2011, 14:57
Jeetje Ton heb jij Elfenastrildes? prachtig hoor, phoe ik ben er jaloers op. gefeliciteerd met deze kroost. Ben er maar zuinig op, ik hoop voor je dat je ze groot krijgt. Maar dat gaat je wel lukken denk ik zo.

Kornelis
30-01-2011, 15:13
Ton gefeliciteerd met deze uitbreiding. Het zijn prachtige vogels.
Jullie zijn volkomen terecht trots op het resultaat.

Even een paar vragen.
Naar ik begrijp heb jij ze in een buitenvoliere toch? Zijn het sterke vogels wat kou betreft? Ze staan ook mijn verlanglijstje namelijk :D

Veel plezier ermee.
Deze dingen maken de hobby zo leuk.

Gr.

Ton Koek
30-01-2011, 18:38
Eh, dit is een onderwerp uit 2006...
Ik heb de jongen inderdaad grootgekregen en daarna de ouders en de jongen aan leden van de scap gegeven die ook al elfenastrildes hielden.

Ik weet niet of en wie ze nu nog heeft.

Kornelis
30-01-2011, 21:10
Ik zie het nu ook. :o
Beetje te snel gereageerd in mijn enthousiasme. Doet er niet aan af dat het een knappe prestatie is.

sorry.

Maar je had ze wel 'koud' zitten?

Gr Kornelis

josmo
30-01-2011, 21:47
heel mooi hoor ton.
maar als ik het goed begrijp heb je ze nu helemaal niet meer wat is de reden dat je ze niet meer kweekt is toch een mooie vogel.

casehulsebosch
30-01-2011, 22:01
Hoi Ton. Zo zie je maar weer dat de felicitaties toch nog na jaaaaren binnen komen.;) Ik wacht nog op contact met kwekers die deze mooie vogels kweken. Maar ja, het is nog vroeg dag, Heb dit 2006 onderwerp net weer even aan het daglicht blootgesteld.

Ton Koek
30-01-2011, 23:48
Ze zaten net als al mijn vogels buiten, zonder verwarming. Ik had wel een nachthok, maar daar gingen alleen een paar kanaries in, de tropen sliepen in de beplanting buiten, zomer en winter.

Ik heb ze weggedaan toen omdat ik wat teveel soorten had in de volière, daarna heb ik met groepen vogels gekweekt ipv met steeds een enkel koppel.

josmo
31-01-2011, 21:59
oke ton maar kweek je nu aleen nog in troepen en helemaal niet meer met koppels bij al je soorten.
vind je het dan niet moeilijk om ze onverwant te maken als je niet weet van welk koppel ze af komen.

Ton Koek
01-02-2011, 02:15
Ik ruil meestal de jongen met andere liefhebbers, leuk voor de vogels en het levert hele leuke contacten op vaak.
Met goudbuikjes bijvoorbeeld heb ik heel wat jaartjes mensen blij kunnen maken.
Van de Afrikaantjes heb ik nu alleen nog oranjekaakjes, daar moeten er nog een paar bij, dan gaan die vast ook weer voor nageslacht zorgen.

josmo
01-02-2011, 19:20
de goudbuikjes hier hebben het ook erg naar hun zin maar de oranjekaakjes die kan ik hier niet goed houden ik snap er niets van altijd als ik ze koop vallen ze om ik heb nu nog 1 pop die doet het wel goed ze zijn zo lekker brutaal dat vind ik er het leukste aan.
wat hou jij voor verhoudingen aan bij de goudbuikjes en de oranjekaakjes.
hoe groot zijn dus jou groepjes en wat is de verhouding qua mannen/vrouwen.

Ton Koek
01-02-2011, 22:27
Bij de goudbuikjes ongeveer even veel mannen als poppen maar dat hoeft niet per sé, de oranjekaakjes wel echt per koppel, ik wil 3 of 4 koppels gaan houden..

josmo
02-02-2011, 18:26
oke dank je ton