Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gordelgrasvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gordelgrasvink

    ik heb een koppel gordelgrasvink.
    ik heb een nestje met 5 eitjes gehad.
    3 daarvan bevrucht na 4 dagen 1ste jong dood,
    dag later volgende jong dood 3 dagen later de laatste jong dood
    wat kan er gebeurt zijn wie kan mij dat vertellen

    alvast bedankt gr mike

  • #2
    dood met of zonder voer in de krop?
    geef eens meer info.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Helaas heb ik geen oplossing, sterker nog, zit met hetzelfde probleem. Lijkt erop dat ze in het begin voeren en dan stoppen. Bij mij zijn ze altijd dood zonder voer in de krop ! Ik houd me dus ook aanbevolen voor een oplossing !!!

      groet, Edwin

      Opmerking


      • #4
        Onderzoek!

        Stuur 1 of 2 dode jongen voor onderzoek op, vaak krijg je dan wel uitsluitsel wat het kan zijn.
        Ik had het zelf jaren terug met rode en groene kardinalen, na enkele dagen kregen de jongen een soort van puntbuikje gaan niet meer sperren (bedelen) en sterven met lege krop. Na onderzoek bleek colibacterie, medicatie verstrekt en probleem opgelost. De vogels verbleven in buitenvoliere's waardoor besmetting van buitenaf heel goed mogelijk was (mussen/duiven).
        Dus afdakje tegen besmetting van buitenaf is een goede optie.
        Een paar jaar later had ik een voorspoedige kweek van viooltjes lori's en heb alle jongen bij elkaar geplaatst in een van de voliere's van voorheen de kardinalen, ik ben er 11 kwijtgeraakt in een week tijd aan wederom colibacterie (na onderzoek) ondanks goed schoonmaken en ontsmetten.
        De ene soort is duidelijk veel gevoeliger voor bepaalde ziekten dan de andere. De volwassen kardinalen heb ik namelijk nooit iets aan vernomen qua ziek zijn.


        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          colibacterie

          Hallo, zelf geef ik mijn vogels( gould's,driekleur, kleine afrikaantjes) sinds 1 jaar
          fonio paddy.
          Ik meng het door het eivoer. Na gebruik niet 1 keer last gehad van zieke vogels.
          Het is het proberen waard.

          Opmerking


          • #6
            fonio paddy

            Oorspronkelijk geplaatst door mienanemoon
            Hallo, zelf geef ik mijn vogels( gould's,driekleur, kleine afrikaantjes) sinds 1 jaar
            fonio paddy.
            Ik meng het door het eivoer. Na gebruik niet 1 keer last gehad van zieke vogels.
            Het is het proberen waard.
            wat is fonio paddy ???????????
            ik weet niet wat dat is en waar kun je het verkrijgen

            bedankt vast voor de tip

            Opmerking


            • #7
              Hallo Mike,
              Foniopaddy is een heel fijn soort natuurlijk graszaad welke in Uganda op plantage's wordt verbouwd voor menselijke consumptie.
              Er komen heel veel vogels die plantage's plunderen en na onderzoek is gebleken dat er bij die vogels geen coccidiose voorkomt!!
              Als je naar de site van WOUT van Gils.be (Belgie) gaat ,dan naar Artikelen menu en dan naar Verzorging en Observeren kun je er alles over lezen.
              Op die site staan nog veel meer interessante artikelen!!
              Foniopaddy koop je in de dierenspeciaalzaken en is €9.- per kilo.
              Het zaad is zo fijn dat aangeraden wordt het in kleine zaadbakjes aan te bieden en (sorry voor Mienanemoon)zeker niet door gewoon zaad of eivoer te doen want dan gaat er veel van het dure zaad verloren.
              Toeval of niet maar mijn vogels hebben nog nooit last van coccidiose gehad!!Trouwens Louis Polane heeft het ook al een keer over foniopaddy gehad .
              Groetjes,Mirjam

              Opmerking

              Working...
              X