Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlamming jonge vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verlamming jonge vogels

    Wij kweken al ruim 20 jaar grote parkieten, de laatste paar jaar hebben wij er elke keer verlamde jonge vogels bij. Wij hebben dode vogels laten onderzoeken, hieruit kwam de uitslag: het ligt aan het voer.
    Wij zijn overgestapt op een ander merk zaad, maar ook dit jaar zijn er weer jongen bij die verlammingsverschijnselen hebben.
    Zijn er vogelliefhebbers die dit kennen, zo ja, wat kunnen wij ertegen doen?
    Dr. Hooymeier/ gezondheidsdienst voor dieren geven allebei aan dat het aan het zaad ligt, wij hadden altijd Puik prof. onze leverancier is twee jaar geleden overgestapt op een ander merk, nu wordt ons geadviseerd om dure pellets te gaan voeren.

  • #2
    voer

    misschien makkelijk als u verteld wat u allemaal voert, dan is er makkelijker iets op te sporen en een mogelijke oplossing te geven.

    Opmerking


    • #3
      "Het ligt aan het voer" is wel een erg algemene opmerking van een dierenarts, vind ik. Betekent voor mij zoiets als "sorry, geen idee".

      Je zou eens kunnen kijken op http://www.hobbyvogels.nl/vitaminen.htm
      Daar staat een overzicht van vitamines en gevolgen van eventuele tekorten.

      Het eerste waar ik zelf aan denk ik vit. D. Krijgen de vogels wel of geen direct daglicht?
      Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Overstappen ander voer

        Oorspronkelijk geplaatst door John van Berkum
        Wij zijn overgestapt op een ander merk zaad, wij hadden altijd Puik prof. onze leverancier is twee jaar geleden overgestapt op een ander merk, nu wordt ons geadviseerd om dure pellets te gaan voeren.

        Waarom zoek je niet een andere leverancier die Puik Professioneel verkoopt bij jou in de buurt?
        Of je laat Puik Professioneel voor jou bestellen.


        Greetzzz

        Opmerking

        Working...
        X