PDA

Bekijk Volledige Versie : voer voor lories

louis polane
21-06-2006, 22:47
het is heel jammer dat de mooiste vogels toch relatief weinig gehouden worden. ze zijn zeer kleurrijk en de meesten zijn zeer goed kweekbaar. het enige waar veel mensen tegenop zien dat is hun vloeibare voeding. in de tijd dat ik met deze vogels kweekte, gaf ik eerst zelf gemaakte pap op basis van kindermeel met honing en wat vit. hier door heen, kreeg de jongen hierop ook goed groot. op advies van sommige kwekers ben ik toen lorie nectar gaan voeren van een bekende firma. wat ik wel vond, dat het verschrikkelijk duur was. je moest minimaal 10 zakken van 900 gr kopen wilde je het porto vrij toegestuurd krijgen. op een keer had deze man zijn samenstelling waarschijn-lijk niet goed gemengd en bleek de samenstelling te bestaan uit 50% witte suiker en 50% tarwebloem toen nog wat druivensuiker en als eiwit bron sojalecithine poeder. meer bevatten het niet. bij hem kostten toen destijds 900gr 10 gulden en ik maakte het zelf voor 3,50 per kg als bindmiddel gebruikte ik wijko loit, wat je kon aanmaken met koud water zelfs. ik raad alleen dit voer voor de kweek niet erg aan omdat er bij jongen vogels toch wat lang meel resten in de krop achter bleven, wat kropverzuring gaf en dus ook doden jongen. in de tijd dat ik jongen had gaf ik zelf gemaakte lori pap. voor de volwassen vogels is het prima.
met als toe voeging stuifmeel korrels en daar doorheen baby kinder melkpoeder of sojalecithine en dat ging heel goed, nu zou ik er ook spirulina doorheen doen voor de kleur te versterken en erg vit. rijk
ik popel weer om deze vogels te gaan houden ze blijven mij boeien, alleen zijn de prijzen nu nog hoger dan wat er in guldens voor gevraagd wordt. viooltjes lories kosten toen een paar jaar terug 300 gulden maar nu zijn dit euro's
en dit vind ik toch echt te gek.

Iggino
22-06-2006, 20:10
het is toch normaal dat lori's niet meer zo goedkoop zijn als toen, en maar goed ook.
ten eerste: Lori's zijn heel zeldzaam aan het worden.
Ten tweede: het voer is duur (ik betaal 6,5 euro per kilo) iedereen wil zijn kosten terug verdienen.
Ten derde: er zijn momenteel geen importen meer (en er zullen er voor een aantal soorten zeker geen meer komen).
ten vierde: doordat lori's duurder worden is er ook terug wat meer vraag achter en stijgt de prijs, dit is altijd intressanter dan een mutatie van een vogel welke 2 jaar later niets meer opbrengt, waarvan je moet smeken of een handelaar ze wil nemen. Ik moet zelf geen enkele lori naar de handelaar doen, zelfs voor bepaalde soorten heb ik een hele lange wachtlijst welke we een paar jaar kan duren eer ze vogels kunnen hebben.

Ps. je mag nog blij zijn als je viooltjes kunt kopen voor 300 euro want tegenwoordig kosten deze al 350 euro.

Door de zeldzaamheid van de lori's, loriculus en vijgpapegaaien zijn we van dit jaar een europese lorikwekerslijst aan het maken.
Ondertussen al 167 kwekers waaronder ook verschillende vogelparken (loro park, walsrode,...)
Dus ze beginnen allemaal in te zien dat we moeten samenwerken, wil men deze in gevangenschap blijven kweken, voor een aantal soorten is het al te laat.
Want een onverwant koppel kan men nog wel vinden, maar probeer maar eens meerdere onverwante koppels op te zetten, niet gemakkelijk en zeker niet als je enkel in Nederland en BelgiŽ blijft zoeken.

Birdfarm
20-08-2006, 07:38
het is toch normaal dat lori's niet meer zo goedkoop zijn als toen,
ten vierde: doordat lori's duurder worden is er ook terug wat meer vraag achter en stijgt de prijs,

:confused:---------------------- :rolleyes:

Iggino
20-08-2006, 17:35
:confused:---------------------- :rolleyes:

Ik bedoel maar, er is veel meer vraag dan aanbod, waardoor de prijs blijft stijgen en voor sommige soorten zelfs nog heel hard. En zoveelste harder dat ze stijgen, wil nog meer kwekers ze hebben en blijven ze stijgen.

Als ik kijk op de richtprijzen die ik op Fokke Beswerda zijn site heb helpen zetten een half jaar geleden. Er zijn nu al soorten die 250 euro meer kosten dan toen.

Birdfarm
21-08-2006, 08:08
Het vraag en aanbod verhaal is goed aannemelijk, ik bedoel zo werkt de markt.
Maar dat de vraag gaat stijgen omdat een vogel duurder word?:confused:
Dan zouden een aantal lorisoorten explosief stijgen, maar zouden ook een aantal soorten flink kelderen bij gebrek aan afzet, omdat daar geen markt meer voor is want men richt zich op de duurdere soorten, dit bedoel je toch?

Greetzzz

Iggino
21-08-2006, 12:43
Als je weet dat een vogel duuder gaat worden, wanneer ga jij hem dan willen kopen, nu ze nog redelijk betaalbaar zijn of over een jaar en bv.250 euro meer betalen. dan willen ze allemaal die nu kopen, maar zoveel worden er niet gekweekt, dus stijgt de prijs nog sneller.

Het is de zeldzaamheid die de vogel duur maakt. hoe zeldzamer hoe meer intresse dat ze voor die vogel krijgen.
Maar voor elke lori is er vraag achter. Dus er zullen geen prijzen zakken. enkel van de exclusievere soorten welke vroeger heel zeldzaam waren maar nu toch redelijk gekweekt worden, deze zakken in prijs, niet omdat er geen vraag achter is, maar gewoon omdat ze niet meer zo exclusief zijn.
het zijn nu de goedkopere waar vroeger bijna geen vraag meer achter was die nu fors stijgen omdat juist deze zeldzaam aan het worden zijn.
De goedkopere worden stilaan exclusiever dan de duurdere. Probeer maar eens 2 onverwante koppels te vinden van bv. de meyer of geelgroene, dit is zo goed als onmogelijk. dan moet je echt europees gaan zoeken en de juiste contacten hebben anders lukt het niet.
Dit is het voordeel van internet, zelf krijg ik in belgiŽ weinig verkocht, maar toch zijn mijn jongen heel snel besteld, door Nederlanders, Duitsers, Denen, Italianen,... Ik heb nog nooit een lori naar de handelaar moeten doen.
Vandaar ook dat we de europese lorikwekerslijst hebben opgestart. Met ondertussen al 185 leden en over de 2000 koppels. zodat we toch door samen te werken onverwante koppels kunnen blijven opzetten.
Want er zullen binnen de 10 jaar zeer veel soorten verdwijnen in europa. Er zijn nu al een aantal die je zo goed als kunt schrappen.

louis polane
21-08-2006, 21:43
Het gekke is altijd dat ik de jackpot moet betalen en als ik dan jongen gekweekt heb, dan zijn die zelfde vogels toevallig altijd weer gezakt in prijs.
Dit heb ik toen ik zelf met lori's kweekte altijd ondervonden. Ik wilde zelf ook weer aan lori's beginnen maar ik vertik het om dergelijke belachelijke prijzen te betalen. Men moet juist blij zijn dat deze tak van liefhebberij weer wat aantrekt. En wat is in deze de beloning, men vraagt direkt woeker prijzen. Dit is zeker niet deze hobby stimuleren. Het clubje mensen zal in deze groep vogels altijd beperkt blijven. Een hoop bekende lori's zijn goed kweekbaar dus er is absoluut geen aanleiding om direkt met de prijzen om hoog te gaan. Ik pas dus voorlopig met het aanschaffen van deze vogels.

Iggino
22-08-2006, 09:12
Het gekke is altijd dat ik de jackpot moet betalen en als ik dan jongen gekweekt heb, dan zijn die zelfde vogels toevallig altijd weer gezakt in prijs.
Dit heb ik toen ik zelf met lori's kweekte altijd ondervonden. Ik wilde zelf ook weer aan lori's beginnen maar ik vertik het om dergelijke belachelijke prijzen te betalen. Men moet juist blij zijn dat deze tak van liefhebberij weer wat aantrekt. En wat is in deze de beloning, men vraagt direkt woeker prijzen. Dit is zeker niet deze hobby stimuleren. Het clubje mensen zal in deze groep vogels altijd beperkt blijven. Een hoop bekende lori's zijn goed kweekbaar dus er is absoluut geen aanleiding om direkt met de prijzen om hoog te gaan. Ik pas dus voorlopig met het aanschaffen van deze vogels.

Dat is je goed recht, natuurlijk.
Maar ik verwacht niet dat de prijzen zullen zakken, zeker niet de eerste jaren, tenzij er terug zou geÔmporteerd worden maar deze kans is heel klein.
Er zijn wel een aantal goed kweekbaar, maar er zijn er vroeger te veel geexporteerd geweest, doordat oa. er teveel soorten zijn en te weinig intresse. Waardoor er hierachter niet zo overdreven veel meer zit.
Een onverwant koppel van een soort is nog wel te vinden, maar wil men meerdere koppels opzetten per soort (iets wat men nu allemaal aan het doen zijn, omdat het nu nog net kan) moet men toch al heel hard zoeken.

Ook het voer zal veel duurder worden. aangezien dat het weer een hele slechte oogst is dit jaar met de stuifmeelpollen. Deze kosten bijna het dubbel.

gert
22-08-2006, 19:13
Door het dure voer hebben de mensen ook de neiging meer te vragen voor hun nakweken. Pollen kosten eerst onder de 6 euro per kilo, nu richting 12 euro per kilo. Hun voerkosten zijn dus verdubbeld.

Echter niet alle prijzen zijn schrikbarend gestegen. Oa blauwkoppen, groennekken en blauwe bergen zijn nog steed redelijk normaal geprijst. Via deze nakweken kun je later van de nakweken duurdere loris kopen. Je werkt je zelf op deze manier aan de duurdere soorten als je nu te weinig geld hebt.

Vooral in het buitenland wordt veel meer betaald dan in Nederland, Nederland is eigenlijk altijd relatief goedkoop geweest omdat er veel kwekers zijn. Door het internet ontdekken ze dat ze gemakkelijk voor hogere prijzen in het buitenland kunnen verkopen. De binnenlandse markt betaald hierdoor indirect ook een hogere prijs. Internet heeft dus gezorgd voor een stijgende prijs.

Ook de importstop heeft veel meer bijgedragen aan de prijsstijging, Opzich goed dat de import stopt, maar voor een beginnende loriliefhebber of herstarter wordt het hierdoor extra duur.

Ik kweek inmiddels 20 jaar lori's, mijn eerste groenstaarten in 1992 bv kosten 1500,= Euro per koppel, later 550,= Euro per koppel, door de massale export en dat is ook niet leuk. (maar je bent liefhebber of niet)

Ook zijn er mensen die 10 jaar geleden amper 150 euro uitgaven voor een schubbenlori. (het was maar een "groene vogel") Een Italiaanse kennis vandaag mailde me dat hij blij wat dat hij 2 losse poppen had kunnen kopen voor 750,= per stuk.

Je kunt de liefhebbers moeilijk kwadelijk nemen dat ze hun nakweken duur verkopen, als ze zelf nieuw bloed moeten hebben betalen ze immers ook duur.

Hoe vervelend het ook is, als je zelf duur moet betalen laat je de kopers ook duur betalen.

Zelf hanteer ik de volgende regel. Kan ik redelijk kopen bij een collega dan kan hij ook redelijk kopen bij mij. Echter merk ik dat deze binnen een korte tijd de vogels doorverkoopt voor een duurdere prijs omdat ze hem "niet bevallen" dan betaald hij de volgende keer ook de volle mep.

Ik heb pas een kennis viooljes verkocht 8 weken geleden voor 250 euro, en hebben nu al 2 jongen. Wat is dan duur? Kwaliteit is ook wat waard.
Gert

Iggino
23-08-2006, 07:54
Die schubbenlori's zijn wel wat overdreven hoor.
Zelf verkoop ik schubbenlori's momenteel voor 400 euro het koppel.
Ik merk wel dat ze tegenwoordig 500 euro voor een koppel kosten (ik heb net een aantal nieuwe koppels opgezet), dus mischiens in de toekomst dat ik dit ook ga vragen. Maar al degene die nu nog op de wachtlijst staan die zullen ze nog zeker voor 400 euro hebben.
750 euro is de prijs van een olijf, maar zeker niet voor een wildkleur.
Als hij toch zo graag een schubben pop heeft ik heb er hier nog 1 zitten. Maar de snavel is niet 100% dus die zou hij zelfs gratis kunnen hebben.

Bij mij is iedereen gelijk, bekende of minder bekende, ik vraag voor iedereen het zelfde. Zodat er geen ruzie van kan komen.
Zelf heb ik er ook geen probleem mee dat ik de volle pot moet betalen.
Het is zoals je zegt met de goedkopere beginnen en met dat geld dat je kweekt kan je duurdere kopen.

Birdfarm
23-08-2006, 08:31
Zelf verkoop ik schubbenlori's momenteel voor 400 euro het koppel. Ik merk wel dat ze tegenwoordig 500 euro voor een koppel kosten dus mischiens in de toekomst dat ik dit ook ga vragen.
:confused:-----:rolleyes:

ik heb net een aantal nieuwe koppels opgezet
Hiermee creŽer je vraag en loopt de prijs op, weet je zeker dat op het moment dat je volop in de jongen zit die vraag nog steeds aanwezig is?

Greetzzz

gert
23-08-2006, 09:02
Ik vind dat je eigenlijk wel onderscheid moet maken in prijs.

1. Bij een echte liefhebber waarvan je weet dat je kunt samenwerken (en ruilen) en waar de vogels een goed verblijf krijgen, heb ik mijn nakweken liever zitten, dus een lagere prijs. (ik verkoop ook niet voor huiskamers)

2. In het buitenland waar je maar moet afwachten waar ze terecht komen en (of je nog ooit iets terug kunt kopen voor je normale prijs) waar sowieso hogere prijzen worden gevraagd, moeten ze maar "hun eigen gekke" marktprijzen hier ook maar betalen.

Ik vind behoud en samenwerken belangrijker dan een snelle verkoop aan een of ander land. In het najaar komen hier weer busladingen vol buitenlanders alles opkopen wat los en vast zit. Dit geeft een prijsopdrijvend effect. Een beginnende loriliefhebber zal hier op deze plaatsen vaak ook meer betalen.

Met lori's kweken verdien je geen ene cent om je kosten te kunnen dekken. Koppels opzetten om er mee te verdienen, vergeet het.

Met het handelen ervan misschien wel, maar ook hier kan veel misgaan.

Iggino
23-08-2006, 10:42
:confused:-----:rolleyes:

Hiermee creŽer je vraag en loopt de prijs op, weet je zeker dat op het moment dat je volop in de jongen zit die vraag nog steeds aanwezig is?

Greetzzz

Zoals ik al zei, ik heb net een aantal schubbenlori's gekocht voor koppels op te zetten. En ik moet overal 250 euro per stuk betalen.
Ook heb ik in het begin van het jaar aan iemand er verkocht welke ze nu een maand geleden ook verkocht voor 500 euro.
Waarom zou ik in de toekomst dan ook geen 500 mogen gaan vragen???
Vraag achter schubbenlori's heb ik genoeg, want met vorige week een paar koppels op de lorishow te zetten zijn er een aantal kwekers die er al besteld hebben. En nog een aantal die er in de toekomst ook gaan houden, maar niet besteld hebben omdat ze anders te lang moeten wachten, aangezien ik zeker dit jaar er geen meer kan verkopen buiten degene die besteld zijn, tenzij mijn 2 andere koppels ook gaan beginnen.
Het kan goed zijn dat over een aantal jaren, de vraag terug gezakt is en de prijs terug wat gedaald. Het maakt mij niet uit hoor of de prijs dan gedaald is.
Ik kweek voor het instandhouden van soorten en niet voor het geld (want dan was ik zeker niet met lori's begonnen)

Iggino
23-08-2006, 10:55
Ik vind dat je eigenlijk wel onderscheid moet maken in prijs.

1. Bij een echte liefhebber waarvan je weet dat je kunt samenwerken (en ruilen) en waar de vogels een goed verblijf krijgen, heb ik mijn nakweken liever zitten, dus een lagere prijs. (ik verkoop ook niet voor huiskamers)

2. In het buitenland waar je maar moet afwachten waar ze terecht komen en (of je nog ooit iets terug kunt kopen voor je normale prijs) waar sowieso hogere prijzen worden gevraagd, moeten ze maar "hun eigen gekke" marktprijzen hier ook maar betalen.

Ik vind behoud en samenwerken belangrijker dan een snelle verkoop aan een of ander land. In het najaar komen hier weer busladingen vol buitenlanders alles opkopen wat los en vast zit. Dit geeft een prijsopdrijvend effect. Een beginnende loriliefhebber zal hier op deze plaatsen vaak ook meer betalen.

Met lori's kweken verdien je geen ene cent om je kosten te kunnen dekken. Koppels opzetten om er mee te verdienen, vergeet het.

Met het handelen ervan misschien wel, maar ook hier kan veel misgaan.

Hey Gert

Aan een goede kweker waar je mee kunt samenwerken, kan je net zo goed de prijs vragen wat de vogel waard is. de prijs maakt het verschil niet of je kunt samenwerken of niet. Daar spelen andere factoren in mee.
Wat betreft het buitenland. Ik heb ook enkele heel goede contacten in het buitenland, welke voor mij ook vogels zoeken als ik dat wil. Ik laat regelmatig wat meebrengen naar zwolle, nu ook een koppel musschenbroeken en mischiens meyer lori's.
Je moet niet enkel verkopen maar je moet ook ruilen, anders blijft er inderdaad hierachter niets over.
En hier in belgië en Nederland zijn ook een aantal kwekers waar ik ze liever niet zitten heb, dit is niet alleen in het buitenland.
Wat betreft de gekke marktwaarde vind ik dat in Nederland stilaan zeker niet moeten onderdoen, maar dit heeft dan weer te maken door de vele verkoopsites op internet, en de europese lorilijst.
Want het is zoals je zelf ooit gezegd heb, dat we moeten samenwerken, europees gezien en niet enkel landelijk want dan is het snel gedaan met lori's. Als die buitenlanders (bv. Italianen) ook allemaal gaan denken we verkopen webers enkel hier in Italië bv. wat ben je er dan mee dat al je "vrienden" jongen hebben welke dan allemaal verwant zijn? Samenwerken moeten we doen! en geen vrienden clubje maken. Voor mij is iedereen gelijk, wie eerst besteld eerst jongen krijgt, ongeacht een bekende of onbekende, die onbekende kan later ook van pas komen als hij wat zitten heeft wat je wil of als hij ergens kan aangeraken.

Ik heb ook nooit beweerd dat ik er geld mee verdien, maar ik kom wel mooi uit de kosten van het voer en kan met de rest regelmatig wat nieuws kopen. Meer moet dat niet zijn voor mij.

Wel even bijvermelden dat ik in het begin wel veel geld erin gestokken heb.
Voor ik er goed mee kweekte.
Maar dat had ik dan weer verdient van de jongen van mijn andere vogels.

gert
23-08-2006, 13:50
Hoi Iggino,
Zoals je weet verkoop/ruil ik ook in het buitenland, maar dan wel met kwekers waarvan ik weet dat we hiervan ook vogels kunnen kopen.

In het voorjaar heb ik bv. ook een rosenberg geruild tegen een weber van een Italiaan en 2 webers daar gekocht. Dit soort mensen help ik wel omdat ze wat voor je terug doen. (precies wat jij ook doet)

Dit is ook wat de European Loribreeders beoogt, namelijk samenwerken zoals je eerder schreef.

Echter je moet wel opletten aan wie je ze verkoopt. Een aantal buitenlandse kwekers is hier puur voor de koop en wederverkoop, een onderscheid hierin is wenselijk. (je weet immers niet waar je nakweken blijven, hetgeen belangrijk is bij bloedverversing in onze kleine soorten groepen van lori's)

Zolang de vogels voor hun zelf zijn en goed gehuisvest, en hierdoor bijdragen in het kweken ervan vind ik het geen probleem.

Maar in je eigen kennissenkring van lori's van 20 jaar oud waar men andere hobby-prijzen hanteerd kun je moeilijk frans/italiaanse prijzen gaan rekenen.
(dat is not done)

Daar integen als je veel in het buitenland moet betalen voor wat nieuwe bloedlijnen mag je ook gerust hoger rekenen voor je eigen kweken.
Gert

Iggino
26-08-2006, 10:06
Inderdaad in een kennisenkring van 20 jaar zal het inderdaad anders zijn.
Voor mij is dit nog maar een jaar of 4 en daarom mischiens dat iedere kweker gelijk is.
Er zijn er in het buitenland inderdaad die deze kopen en verder verkopen, en deze maken ook maar een heel klein kansje dat ze vogels kunnen kopen van mij. tenzij ze voor mij ook iets kunnen vinden.
Ook ben ik van dit jaar gestart met het noteren van gegevens van de vogels, en naar waar ze gegaan zijn zodat ik later ook nog weet waar ze zitten.
Aangezien ik me nu meer ga toeleggen op een aantal soorten, is dit geen overbodige luxe. Ik had het eigenlijk al eerder moeten doen.

gert
26-08-2006, 14:55
Dat noteren van de kopers Iggino, zelfs van welk paar en de bloedlijnen waar ze vanaf komen doe ik ook.

Zeker in een kleine genpool is het van belang dat je weet hoe bloedlijnen lopen, dit kan straks ook een voordeel zijn als je zelf eens vogels moet kopen.

Het geeft ook een goed beeld waar je vogels blijven, als mensen ze na een paar maanden / half jaar doorverkopen zal men een goed verhaal moeten hebben om hier nog meer vogels te kopen.

Omdat je zelf 4 jaar bezig bent heb je wellicht nog niet veel terug hoeven te kopen omdat er bij je eigen paren vogels verloren gingen. Een contactlijstje waar op je kunt terugvallen werkt dan in het algemeen zeer goed. Mensen die van jouw vogels hebben gekocht zijn in het algemeen sneller geneigd jouw hun nakweken weer te verkopen.

Aangezien semihandelaren niet of nauwelijks kweken kun je hier beter niet aan verkopen.
Gert

loripeet
02-09-2006, 16:44
Hallo,

Het is inderdaad snel gegaan afgelopen jaar met de stijging van de prijzen van onze lori's.

Ik heb wel het geluk gehad een aantal koppels voor redelijke prijzen te kunnen kopen.
Het koppel viooltjes waar Gert eerder over sprak is hier een voorbeeld van en dan ook al meteen jongen erbij.
Verder heb ik mijn Arfak lori's voor bijna de helft van de prijs gekocht en ook andere kwekers hieraan geholpen.
De prijzen zijn bij deze kweker wel iets gestegen sinds ik ze makkelijk voor hem kon verkopen maar nog steeds goedkoop.
Ik verkoop momenteel mijn jongen van deze koppels ook onder de richtprijs aan bevriende kwekers.
Ik ben dan wel de europese lorilijst begonnen en ken dus al een heleboel kwekers maar voor naaste bekenden die mij ook helpen gaan de vogels dus goedkoper weg.
Zo gaan straks mijn 2 viooltjes weg voor maar Ä 280,00.

Ik was blij dat ik voor Gert de Weber lori's uit ItaliŽ heb kunnen regelen.
er staan hiervan nog steeds enkele in bestelling bij verschillende Italiaanse kwekers die ze mij met alle plezier willen verkopen en zo komt er toch weer wat terug naar Nederland ook.

Door mijn contacten weet ik dus wie er uit het buitenland naar de vogelmarkten komen en kan zo tevoren al iets regelen.

Groet,
Peter

lonewolf
27-09-2006, 19:35
pfffffffffffffffffff zijn erbij die vette euro tekens zien hier.

wat een gedonder allemaal vogels zijn hobby en hobby mag paar centen kosten.
de een gaat voetballen en dan nazitten kost ook elke week een 50 tot 10 euro de ander doet dat niet en gaat na een poosje vogels kopen .
het is maar net waar je je prioriteit legt.
dus AUB NIET ZEUREN OVER CENTENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.

loripeet
01-10-2006, 10:09
Hallo Lonewolf,

Dus ik begrijp van jou dat het je niet uitmaakt om 1000 euro voor een koppel te betalen i.p.v. 600 euro wanneer dit de normale prijs zou zijn?
Je hebt gelijk dat een hobby wat mag kosten maar absurde bedragen gaat mij toch iets te ver.

Verder is het ook zo dat mensen die hun vogels te duur verkopen ook zelf vaak de hoofdprijs zullen moeten gaan betalen wanneer zij iets zoeken.

er zijn natuurlijk wel kwekers die teveel geld zullen betalen omdat ze een bepaald soort gewoon willen hebben en dan deze dure prijs er maar bij nemen.
Maar wanneer je verschillen ziet voor bijvoorbeeld de blauwe bergen tussen de 180 euro of 350 euro per koppel dan klopt er toch iets niet helemaal.

Peter

Ben86
05-10-2006, 22:21
ja de dure prijs is jammer voor deze vogels want zoals ik wil graag beginnen maar kom op de markt spannen tegen van 400euro en las hier op dit forum van dat er soms een span wordt aangeboden voor rond de 200, dat scheeld de helft en voor mij als student toch echt genoeg. ik ben de laatste half jaar al aan het rond kijken naar informatie over de lori van de blauwe bergen. i.v.m. dat we gaan verhuizen kan ik niet beginnen met het houden van deze mooie vogels. de dure prijs is echt een hele hoge drempel denk ik toch wel voor een heel hoop mensen wat toch jammer is.

denegon
24-07-2007, 14:15
pfffffffffffffffffff zijn erbij die vette euro tekens zien hier.

wat een gedonder allemaal vogels zijn hobby en hobby mag paar centen kosten.
de een gaat voetballen en dan nazitten kost ook elke week een 50 tot 10 euro de ander doet dat niet en gaat na een poosje vogels kopen .
het is maar net waar je je prioriteit legt.
dus AUB NIET ZEUREN OVER CENTENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.

Ik ben het wel met je eens lonewolf. Vogels mogen geld kosten. Echter de prijzen stijgen de laatste tijd wel heel erg hard. Dit is niet alleen bij de lories maar sinds dat de grenzen dicht zijn bij bijna elke kromsnavel.

Soms heb ik met bekende deze discussie ook. maar je moet eigenlijk kijken wat je voor het geld krijgt en of je het, het waard vind.

Voorbeeld: ik wil nog een koppel witbuik caiques koste rond de 1000 euro.
voor mij het geld waard maar als ik dit tegen mijn vrouw zeg verklaart ze me voor gek. dan zegt ze kun je beter 5 koppels pruimekoppen kopen en dan heppie nog geld over.

En zolang mensen de centen er voor blijven geven die er gevraagd worden blijft de prijs hoog.

groetjes Egon