PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat geven bij uitkomen jongen?

Fedor
19-06-2006, 09:57
Beste kenners.

Wat geven jullie voor voeding als de goudvink jongen uit het ei kruipen?
Ik heb weleens gelezen dat men het zaad weghaald en alleen meelwormen en eivoer geven en na het ringen pas weer langzaam aan zaad mengeling geven.
Wat is jullie mening hier over?

Groet Fedor.

Lucky
19-06-2006, 14:41
Beste kenners.

Wat geven jullie voor voeding als de goudvink jongen uit het ei kruipen?
Ik heb weleens gelezen dat men het zaad weghaald en alleen meelwormen en eivoer geven en na het ringen pas weer langzaam aan zaad mengeling geven.
Wat is jullie mening hier over?

Groet Fedor.

Hallo Fedor ik geef hellemaal geen meelwormen alleen pincky's, buffalowormen en enkele wasmotlarven. Alles uit de diepvries dus geen levende.
Maar vooral eivoer. Als je al meelwormen wil voeren dan alleen de witte meelwormen deze bezitten namelijk nog geen chiletinehuid welke niet goed verteerbaar is voor de nestjonge. Het weg nemen van het zaad wordt door veel liefhebbers gedaan. Ik doe dit zelf niet voer wel het zaad pas een half uur nadat ze vers eivoer hebben gehad.
Groeten Lucky

alexd
19-06-2006, 22:37
Welk soort / merk eivoer bevelen jullie aan?

Lucky
20-06-2006, 16:11
Welk soort / merk eivoer bevelen jullie aan?

Ik voer Aves opfok dit is een premix. Dit wil zeggen dat je dit met beschuitmeel en eieren zelf tot eivoer moet mengen.
250gr beschuitmeel
3 hard gekookte eieren (7min.)
3 eetlepels premix
Halve min. in een mixer mengen.
En dan rul maken om te voeren.

Mvg Lucky

alexd
22-06-2006, 09:38
ok bedankt, zal het eens proberen. Probleem is dat ik niet echt gemakkelijk aan de producten van aves kan komen bij ons in de buurt zodat ik het via internet moet bestellen. Hoe lang hou je dat eivoer trouwens goed?

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met kant en klaar eivoer? Graag info over merken / soorten.

petra
22-06-2006, 19:51
Het Eivoer Wat Ik Altijd Gebruik Is Van Wiite Molen Zit In Een Emmer En Dat Is Al Vochtig Van Zichzelf Je Kunt Het In Emmers Kopen 14 Euro Voor 5 Kilo. Ik Voer Het Mijn Kanaries En Gould Amadines Ze Doen Het Er Goed Op Hoor En Het Blijf Best Lang Goed Als Je Maar Steeds De Deksel Er Op Doet.

Groetjes Petra.

Lucky
23-06-2006, 16:05
ok bedankt, zal het eens proberen. Probleem is dat ik niet echt gemakkelijk aan de producten van aves kan komen bij ons in de buurt zodat ik het via internet moet bestellen. Hoe lang hou je dat eivoer trouwens goed?

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met kant en klaar eivoer? Graag info over merken / soorten.

Beste Alexd , Ik maak dit eivoer voor enkele weken tegelijk klaar en doe dit dan portie gewijs in de diepvries. Even ondooien en klaar is Kees.
Groeten Lucky.

Fedor
25-06-2006, 12:09
Vandaag 25-06-2006 begonnen met groen voer(witlof) te verstrekken.
Verder bestaat het voer uit:
levende meelwormen
Ontdooide buffalo's
en cede eivoer met een gekookt ei erdoor en een scheutje rosevice en een 10tal buffalo's erin.
Ook staat er een klein bakje zaad bij.

Tot nog toe gaat het prima, hoop dat ze zo door blijft gaan.

Groet Fedor.

Goudvink
25-06-2006, 15:53
Vandaag 25-06-2006 begonnen met groen voer(witlof) te verstrekken.
Verder bestaat het voer uit:
levende meelwormen
Ontdooide buffalo's
en cede eivoer met een gekookt ei erdoor en een scheutje rosevice en een 10tal buffalo's erin.
Ook staat er een klein bakje zaad bij.

Tot nog toe gaat het prima, hoop dat ze zo door blijft gaan.

Groet Fedor.

Hallo Fedor
Het eivoer wat ik geef is heel eenvoudig en de goudvinken doen het hier goed op. Het bestaat uit een paar roergebakken eieren en kiemzaad met vitamine. Ik bak de eieren met een beetje volle melk en het ei blijft zolang in de pan totdat het mooi rul is hier meng ik dan wat kiemzaad door. Maar iedereen heeft zijn eigen mannier. Ik kan eigelijk maar een goed advies geven en dat is: Verander alleen als je niet tevreden bent met de resultaten. Ben je tevreden hou het dan bij het oude. Succes
Groet Goudvink

alexd
02-07-2006, 23:04
Gaat alles nog een beetje goed met de jongen Fedor?
Die van mij zijn net uitgekomen.

Fedor
03-07-2006, 11:15
Hallo Alexd.

Ja hoor tot nog toe gaat het prima met ze.
Ze hebben alleen allebei erg last vn de warmte. Hangen regelmatig met de kop uit het nest.
De pop voert tot nog toe voorbeeldig.

Succes toe gewenst!

Groet Fedor.