Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sneeuwkruinroodborsttapuit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sneeuwkruinroodborsttapuit

    weet iemand hoe je het verschil tussen man en pop kunt zien en waar deze vogels bij in kunnen heb een vogel die smorgens als een gek aan het fluiten is maar weet het geslacht niet kan het zijn dat ook de pop fluit
    hier mogen ze eventueel bij in als dat kan mijn voliere van 9 x 2,2 x 2,4 zitten de volgende vogels koppel koningsglansspreeuwen,alffinie appelvinken en zwartkop siba,s

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door erwindejong
    weet iemand hoe je het verschil tussen man en pop kunt zien en waar deze vogels bij in kunnen heb een vogel die smorgens als een gek aan het fluiten is maar weet het geslacht niet kan het zijn dat ook de pop fluit
    hier mogen ze eventueel bij in als dat kan mijn voliere van 9 x 2,2 x 2,4 zitten de volgende vogels koppel koningsglansspreeuwen,alffinie appelvinken en zwartkop siba,s
    Hallo,

    Er is geen verschil tussen man en pop.
    Een pop kan ook fluiten maar niet zo intensief als een man.
    Tijdens het broedseizoen kunnen ze alleen bij grotere vogels worden zeer agressief.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      bedankt Wil ,maar ze kunnen dus wel bij de vogels die ik in de voliere heb zitten
      groetjes erwin

      Opmerking


      • #4
        Akosua: Tijdens het broedseizoen kunnen ze alleen bij grotere vogels worden zeer agressief.

        Het valt wel meer met zeer agressief. In zo een ruime voliere is er voldoende ruimte om aan de agressie te ontkomen. Er word veelal gezegd dat deze tapuiten zeer agressief zijn, maar maar met genoeg begroeing, valt de agressie wel mee. Jagen kan wel, mar dat doet de kleine goudbuikje ook als de beste.
        En met die grote vogels zoals genoemd in een(1) voliere, komt het wel goed.

        en erwindejong: Heeft u er 1 zitten of 2? Het mannetje fluit wel uitbundiger dan het vrouwtje. Als de vogels in "top conditie" zijn, kan aan kleurverschil wel iets aan tonen tussen veschil van man en vrouw. Maar dan wel in zeer goede conditie(en dat zult u zelf wel weten en hoe lang u ze heeft. Als ze in NL goed zijn ge-acclimatiseerd, en een paar keer goed door de rui zijn gekomen, moet het wel te zien zijn.) Bijna alle tapuit achtigen kunnen op deze manier onderscheiden worden, maar vanwege import, zit er veel stress in zo een vogel, waardoor de rui de eerste 2 jaar(+-) slecht verloopt.

        Succes in ieder geval.

        Opmerking


        • #5
          Vaak moet je met deze vogel wel uitkijken als de andere vogels broeds worden en een teritorium gaan uitzetten. De tapuit zal een goeie ruzie ook weer niet zo snel uit de weg gaan.

          Opmerking


          • #6
            bedankt voor jullie reactie , heb er maar 1 in de voliere zitten en moet eerst het geslacht weten voor ik er een bij haal dus denkt ik maar een dna onderzoek te laten doen via de veren.
            groetjes erwin

            Opmerking

            Working...
            X