Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TT tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • TT tips

    Een tip bij het voorbereiden op tentoonstellingen:
    Zet de TT-kkoitjes met de vogels de eerste 2 dagen met de frontjes tegen elkaar. Dan elke dag een stukje meer open zetten, tot ze naast elkaar staan.

    Heel veel vogels wennen op deze manier veel sneller aan het opgekooid zitten en beschadigen zich veel minder.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

  • #2
    Onlangs geleerd op het forum van de NKC:
    Poppen kun je stimuleren te voeren door ze de eerste dagen wat stukjes zure appel te geven.
    In appel zit een stofje (pectine) dat een gunstige invloed heeft op de kropinhoud.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Beste Ton,

      Ik heb even een nieuw onderwerp binnen dit forum voor je aangemaakt.
      Dan leest het wat makkelijker.


      Peter.

      Opmerking


      • #4
        tt kooien

        Hallo Ton,als mijn jongen uitgevlogen zijn hang ik een tt kooi waar ik het deurtje vanaf gehaald heb aan de vluchtkooi waar ze in uit kunnen groeien en voer ik hier ook in.
        Ze gaan dan vanzelf er in en met de tt een week van tevoren doe ik dat ook weer .
        Verder kooi ik ze niet op en dit gaat goed,ze zijn rustig en beschadigen zich niet .
        De vogels waar ik dit mee doe zijn :jap meeuwen,edelzangers en ook roti,s en bronzemannen.
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Een tip bij het voorbereiden op tentoonstellingen:
        Zet de TT-kkoitjes met de vogels de eerste 2 dagen met de frontjes tegen elkaar. Dan elke dag een stukje meer open zetten, tot ze naast elkaar staan.

        Heel veel vogels wennen op deze manier veel sneller aan het opgekooid zitten en beschadigen zich veel minder.
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Hallo Ton,
              Natuurlijk is baden ook prima, maar er zijn ook vogels die nauwelijks baden o.a. grasparkieten, valkparkieten, maar die laten zich wel graag nat regenen (lees hier besproeien).
              Je stoort je aan het woord fokproducten? Maar Ton dat is goed Nederlands hoor. Strikt genomen worden planten geteelt, vissen gekweekt en dieren zoals vogels gefokt. Natuurlijk weet ik ook wel dat men het in het vogelwereldje altijd over kweken heeft, maar men spreekt wel over opfokvoer, opfokmeel, fokstier, fokwaarde, fokvereniging, enz. Weinig consequent dus. Vergeef me dus maar dat woordgebruik. En van de bioindustrie moet ik ook helemaal niets hebben. Als ik wat te vertellen had, was het verboden.
              Groetjes
              Harrie

              Opmerking


              • #8
                Ton,

                Het besproeien van vogels kan vaak geen kwaad.
                Pas echter op bij lichte vogels, b.v. witten.
                Met het besproeien loop je de kans dat het vuil van het voorfront of gaas op de vogels terecht komt.
                Gebruik als bodembedekking bij voorkeur houtmot (voor cavia's etc.).
                Schelpenzand wordt nat en gaat stinken en geeft dan veel vuil af.
                Vervang in de TT kooien net voor het inbrengen naar een TT de houtmot voor schelpenzand.
                Dit is nu eenmaal verplicht.
                Voor tropische vogels prefereer ik het badhokje boven besproeien.

                m.v.g.
                Jos van Valkenburg

                Opmerking

                Working...
                X