PDA

Bekijk Volledige Versie : zingen voor groter ei van kanarie

louis polane
09-06-2006, 10:56
dit heb ik letterlijk overgenomen uit het Leidsch Dagblad vrijdag 9 juni 2006.

Oxford - kanaries leggen grotere eieren als zij mooi zijn toegezongen door een mannetje. hoe aantrekkelijker het liefdeslied, des te groter het ei, aldus wetenschappers na onderzoek bij tamme kanaries. als er helemaal niet is gezongen, blijken de eieren kleiner te zijn dan normaal, schrijven de onderzoekers in vaktijdschrift Ethology.

kanarie
10-06-2006, 20:39
Nog nooit van gehoord echte onzin volgens mij.

louis polane
10-06-2006, 22:08
volgens mij ook onzin maar, de wetenschap krijgt in ieder onderzoek wel gelijk. en wij gewone praktijk mensen niet.

Birdfarm
11-06-2006, 06:49
volgens mij ook onzin maar, de wetenschap krijgt in ieder onderzoek wel gelijk. en wij gewone praktijk mensen niet.

Wat bedoel je met wij krijgen geen gelijk?:confused:
De wetenschap word gestaafd aan de hand van onderzoeken. De uitslag van die onderzoeken word samengevat tot een stelling, het is aan ons om die stelling te staven aan eigen uitkomsten. Ben jij het met deze stelling niet eens dan dan geef je een onderbouwd commentaar met wat jouw eigen ervaringen zijn. Maar doe niet zomaar een slag in de lucht van, de wetenschap krijgt altijd gelijk.;)
Dus graag een relaas met jouw ervaringen.:rolleyes:

louis polane
11-06-2006, 12:32
de kwaliteit van de pop speelt net zo'n belangrijk onderdeel als de man, als je geen top pop hebt, dan kun je ook van deze vogel geen wonderen verwachten ook al fluit de man de sterren van de hemel. dus de publicatie van zo'n onderzoek moet dus moet ook alles vermelden. het is nu net als je een geweldig fluitende man gebruikt dat je super grote eieren krijgt zonder dat de kwaliteit van de pop vermeldt wordt. je kunt onderzoeker zijn of niet dit is dus puur flauwekul. maar als u deze wetenschap vertrouwt dan is dat prima, maar ik zet zeer grote vraagtekens bij zo'n verhaal.
tevens ga ik hier niet verder op in, ik vermelde dit artikel en meer niet en ieder moet het zijne er maar van vinden en eindeloze discussies, is dit forum hier niet voor want niemand die hier wat aan heeft. als u dit verhaal geloofd, prima dan.

Birdfarm
13-06-2006, 09:20
de kwaliteit van de pop speelt net zo'n belangrijk onderdeel als de man, als je geen top pop hebt, dan kun je ook van deze vogel geen wonderen verwachten ook al fluit de man de sterren van de hemel. dus de publicatie van zo'n onderzoek moet dus moet ook alles vermelden. het is nu net als je een geweldig fluitende man gebruikt dat je super grote eieren krijgt zonder dat de kwaliteit van de pop vermeldt wordt. je kunt onderzoeker zijn of niet dit is dus puur flauwekul. maar als u deze wetenschap vertrouwt dan is dat prima, maar ik zet zeer grote vraagtekens bij zo'n verhaal.
tevens ga ik hier niet verder op in, ik vermelde dit artikel en meer niet en ieder moet het zijne er maar van vinden en eindeloze discussies, is dit forum hier niet voor want niemand die hier wat aan heeft. als u dit verhaal geloofd, prima dan.

Sorry, maar waar is een forum dan voor bedoeld.:rolleyes:
Ik dacht dat het forum was bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen en beantwoorden van vragen, om je eigen ervaringen mee aan te vullen.;)
Een ei die ook maar een gram zwaarder is geeft meer reservevoedsel mee aan het kuiken in spe. Dit kuiken zal dus een betere start krijgen dan een kuiken uit een ei van lichtere allure. Dit kan voordeel opleveren als je het zien wil, maar je kunt ook je ogen sluiten en het afdoen als flauwekul. Anders gezegd degene met de grootste bek heeft een grotere kans zijn genen te vermenigvuldigen dan een muurbloempje.:D
De commercie is gek op zulke uitspraken, getuige bijvoorbeeld de hogere melkproductie van melkkoeien dmv. muziek in de stallen.
De kippenindustrie zou met deze stelling wel raad weten en er zijn voordeel mee doen.
Greetzzz

PS Wat zijn eindeloze discussie's? We zijn al bij reply 6.:p

alexd
13-06-2006, 09:35
Het zou leuk zijn als iemand aan de onderzoeksresultaten kon komen. Kranten schrijven namenlijk alleen maar over de meest opmerkelijke zaken die uit zo'n onderzoek naar voren zijn gekomen zoals bijvoorbeeld het groter worden van een ei door invloeden van een stevg toezingende man.