Mededeling

Collapse
No announcement yet.

levende buffelowormen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • levende buffelowormen.

    Wie heeft ervaring met levende buffelowormpjes geven aan de gouldsamadines?
    ik heb gehoord dat ze in de krop van de jonge en oude vogels blijven zitten en dan levend.

  • #2
    buffelo wormpjes

    Hallo Petra,
    Bij mij eten de goulds levende en diepvriesbuffelo wormpjes en diepvries pinky's( natuurlijk wel eerst ontdooien)
    Er blijft niets levend in de keel zitten want ze sabbelen zo'n wormpje leeg.
    Bij mij krijgen ze alleen buiten die buffelo's want als je ze binnen geeft kan zo'n wormpje ontsnappen verpopt zich en wordt een kevertje en voor je het weet zitten ze overal(heb ik gehoord)
    Geef ze niet te veel liever 3 maal daags een beetje (of 2 maal daags) dan een keer een heleboel ,vooral als ze jongen hebben want dan laten ze de jongen in de steek en beginnen weer aan een nieuw nest.
    Hoop dat je vraag beantwoordt is.
    Groetjes,Mirjam

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Mirjam
      Hallo Petra,
      Bij mij eten de goulds levende en diepvriesbuffelo wormpjes en diepvries pinky's( natuurlijk wel eerst ontdooien)
      Er blijft niets levend in de keel zitten want ze sabbelen zo'n wormpje leeg.
      Bij mij krijgen ze alleen buiten die buffelo's want als je ze binnen geeft kan zo'n wormpje ontsnappen verpopt zich en wordt een kevertje en voor je het weet zitten ze overal(heb ik gehoord)
      Geef ze niet te veel liever 3 maal daags een beetje (of 2 maal daags) dan een keer een heleboel ,vooral als ze jongen hebben want dan laten ze de jongen in de steek en beginnen weer aan een nieuw nest.
      Hoop dat je vraag beantwoordt is.
      Groetjes,Mirjam
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        buffelowormen levend voeren.

        Hallo Petra,ik geef de vogels meel-buffelowormen altijd levend,werk nl in de bouw en kan ze om 6.30 uur 1800uur voeren.Dan zijn diepvries of geknipte wormen al snel bedorven zeker met deze temperaturen.Het is belangrijk dat ook de wormen goede voeding krijgen anders kunnen ze zelf geen goed voedsel zijn.Ze worden bij mij gehouden op kuikenkorrels en zemelen af en toe groen en elke dag een groene aardappel half door,hier blijft alleen de schil van over.Hierdoor vervellen ze zeer snel en is de huid veel zachter, zouden ze verpoppen kan ik alleen maar zeggen dat de vogels daar ook gek op zijn, heb nog nooit problemen hier mee gehad.Een keer in de week zeven en je heb weer schoon spul vr.gr.Rob.

        Opmerking


        • #5
          Hallo. Ik heb net de hand weten te leggen op wat kleine meelwormpjes. Volgens de leverancier Alphitobius ??? maar hij weet de hele wetenschappelijke naam niet. Hij beschrijft deze als kleine meelwormpjes maar donker van kleur. Hij raadde me ook aan ze niet binnenshuis te houden omdat quote; "the little sods get into everything. Next to roaches, they are the worst pests possible!" Mijn vraag is: klinkt dat op buffelo wormpjes? Wil het in ieder geval gaan proberen omdat ze kleiner zijn dan de hier bekende meelworms.Groet Kees, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #7
            ik geef diepvries buffelowswormpjes en pinky,s heb nergens problemen mee

            Opmerking


            • #8
              hallo, vogelvrienden

              sinds woensdag geef ik diepfries pinky's
              maar er wordt eigelijk weinig of niet van gegeten.
              is dit normaal in het begin.of hebben mijn vogels dat gewoon niet nodig?
              ik heb:
              st. helana faz.
              tijgervinkjes
              napoleonwevers
              binzen ast.
              gould ama.
              3 kleurpap.ama.
              is het zo dat: dat "wat een boer niet kan vreet ie niet"?
              of is dit dat ze er aan moeten wennen?

              Opmerking


              • #9
                hallo ze moeten er gewoon aan wennen hoor, maar oh als ze eenmaal de smaak te pakken hebben, de jonge groeien er goed op hoor.


                geef je levende buffalo's doe er dan een schepje krachtvoer bij
                omdat die buffalo's dat opeten, en zodoende ook weer extra goed zijn voor de jonge vogels.

                groetjes petra.

                Opmerking


                • #10
                  Pinky,s

                  Oke , Petra
                  buffelowwormen eten ze wel , dat is het probleem niet.

                  maar die pinky,s heb ze door het eivoer gemengd , maar ze laten ze toch liggen, het zal idd wel moeten wennen , denk ik ja..

                  Opmerking


                  • #11
                    Je kunt eens proberen een paar pinky,s bij de levende buffalo,s in te gooien,deze zullen dan bewegen door de buffalo,s die rondkruipen.
                    Mischien dat ze die dan wel pakken.

                    mvg eddie

                    Opmerking


                    • #12
                      Bij mij worden de pinkies altijd slecht gegeten, totdat er jongen zijn dan worden ze er wel mee gevoerd.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking

                      Working...
                      X