PDA

Bekijk Volledige Versie : Hemparade

Antoni Hopmann
08-06-2006, 17:21
Beste kanarievrienden,
Een tijdje geleden hoorde ik van een parkietenkweker,dat Hemparade je van het is in de voliere,gauw droog en neemt beter op dan welke grondbedekking dan ook.
In zijn hokken had hij het ook uitgeprobeerd,maar daar fladderden de parkieten het zo uit.
Hemparade wordt vervaardigd uit het houtachtige gedeelte van de hennepplant.Het wordt gebruikt in de paardensport en is dan ook verkrijgbaar bij zaken,die ook in stalbehoeften handelen. Denk b.v. aan de Boerenbond/Welkoop. Het is vrij goedkoop en wordt geleverd in grote balen voor ca. 7 Euro.
Welke kanariekweker heeft hier ervaring mee.Zowel voor de voliere als in kanariehokken of fladderen kanaries het er ook zo uit.
Vr.groeten van
Antoni

janwittekanarie
08-06-2006, 19:26
Hallo Antoni.

Ik heb ook deze vezel gebruikt voor in mijn broedkooien bij kanaries.
De vezel vloog alle kanten heen, dus ik vond het niet zo,n sucses.
Ik ben weer terug gegaan naar schelpenzand met anijsgeur als bodembedekking, dit bevalt me goed.

Groetjes Jan

Antoni Hopmann
08-06-2006, 20:30
Hallo Jan,
Jouw ervaring met hennepvezel in de broedkooi is dus dezelfde als van de parkietenkweker.
Wat ik nog wilde vragen is of je dat spul ook in je voliere of vlucht(en) hebt
gebruikt. De parkietenkweker was daar erg enthousiast over.
Vr.groeten van
Antoni

janwittekanarie
09-06-2006, 20:08
Hallo Antoni

Ik heb de hennepvezel alleen in de broedkooien gebruikt.

Groetjes Jan

Antoni Hopmann
09-06-2006, 21:05
Beste Jan,
Bedankt voor je antwoord. Ergens heb ik iets gelezen van een kanariekweker,die dit artikel ook in zijn buitenvoliere gebruikt. Moet ik dus nakijken.
Vr.groeten,
Antoni

friseetje
21-06-2006, 23:40
Hallo

Ik gebruik het nu sinds een paar maanden bij mijn postuurkanaries en ben dik tevreden oke er zijn een keer een paar kale plekken maar dat weegt niet op tegen het goede absoberende materiaal wat het zeker is ik gebruik het zowel in de kooien als voliere en kan het iedereen aan bevelen.

M.v.g.

Antoni Hopmann
23-06-2006, 01:20
Hallo,
Fijn nu eens inzake hemparade een positief bericht te lezen van een postuurkanariekweker.
Eigenlijk wil ikzelf wel van mijn 2 soorten grondbedekking af en dan evt. vervangen door die hennepvezels.
Als ik in het nachthok een flinke laag strooi,zal ik misschien niet zo gauw
kale plekken hebben,denk ik.
Vr.groeten van
Antoni

narva
23-10-2006, 22:33
Ik gebruik aubiose al een jaar of 4, en ben er heel tevreden over. Dit zowel in de broedkooien als de vluchten.
Ik heb 4 srt. postuurkanaries, rood met zwart ivoor/opalen, swiftparkieten, goudvinken en diverse soorten astrildes.
Heel veel lori- en insekteneters hebben een dunne ontlasting, daarvoor is het ook ideaal spul.

Alex Bos
24-10-2006, 18:10
Ik heb dit spul in de broedkooien gebruikt voor kanaries, deze rafelen dit spul in de kweek uitelkaar zodat er allemaal kleine vezels ontstaan, deze gaan vervolgens weer om de pootjes zitten met gevolgen van dien.Ik gebruik het dus neit meer.

Groeten

Alex

Antoni Hopmann
24-10-2006, 19:51
Beste kanarieliefhebbers!
Bij deze dank ik jullie van harte voor de reacties op mijn vraag
over Hemparade.
Ik kweek Timbrado's en die snelle vogeltjes zijn altijd wel bezig ergens aan
te knagen,zelfs aan het hout van de voliere.
Dus als ik Alex zo hoor,dan zou dat wat worden met hemparade.
In het binnenhok (ingebouwd in het dak van de voliere) liggen nu beukensnippers. Ik had me laten verleiden tot zo'n grote baal.Deze snippers maat 8 zijn wel donker. De baal is gelukkig bijna leeg. Wat is het geval?
Ik zag ergens op Internet van het merk Versele Laga Woodbedding no.8.
Bij mijn dierenzaak gelijk een baal besteld.Prachtige blanke snippers,die mij
en de Tims uitstekend bevallen.Ook de prijs kwam mijn portemonnee tegemoet. Was per kg omgerekend maar iets duurder dan de z.g.aanbieding van de donkere beukensnippers.Heb ik wel over voor mijn vogeltjes.
Op de bodem van betontegels gebruik ik bruin volierezand met oesterschelpen en anijs. Blijft lekker liggen en spoelt ook bij zware inslaande regenbuien niet weg. Echt dus iets voor buiten.In de zangkooitjes strooi ik gewoon wit schelpenzand met anijs.
Even afgedwaald,maar ja moet kunnen.
Nogmaals allen hartelijk dank.