Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gerimpelde schilferige huid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gerimpelde schilferige huid

    ik ben een goulds kweker en heb dit jaar veel last van schilferige rimpelige buiken en borst.vaak hebben ze ook opgezette darmen,en de mest is vaak lichtbruin en groenig, verder heb ik dit jaar ook veel last van woekergroei en lange snavels.ik heb vorig jaar 2keer dode en levendige bij verschillende dierenartsen laten onderzoeken maar hier ben ik niet zo veel wijzer van geworden.vorig jaar ben ik 80 vogels verspeelt. dit jaar valt de uitval wel mee,maar ik moet wel veel kuren met baytril en tricho plus maar dit is niet de juiste weg dat je zo moet aanmodderen.wie herkent deze simptonen en kan mij een goed advies geven.

  • #2
    rimpelige huid

    dit is de oorzaak van flagelatenziekte, kuren met geel voor duiven met de werkzame stof rindazola.
    de middelen die u nu gebruikt helpen hier niet tegen.

    Opmerking


    • #3
      geelkuur

      hallo meneer polane.
      tricho plus is toch ook voor het geel,want ik dacht zelf dat het cochlosmose
      was ,want daar leken de symptonen op.ik heb ook nog geelkuur voor duiven
      dimetridazol 40% (voorheen emtril) staan ik weet niet of dat hetzelde efect heeft als rindazole.ik weet ook niet of de dosering voor duiven is.2,5 gram op 5liter water.misschien dat u dat weet.
      b.v.d jacky

      Opmerking


      • #4
        ziekte

        wat u omschrijft geel rimpelige huid zijn puur de symptomen van flagelaten. de kuur voor het geel met de werkzame stoffen die u noemt zijn correct voor deze ziekte, andere genees middelen zonder deze twee stoffen werken hier niet voor.
        de docering kunt u het zelfde aanhouden als voor duiven, u zult zien hoe snel u verbetering ziet.

        ik hoor van u.

        Opmerking

        Working...
        X