Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kalkpoten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kalkpoten

    Ik heb een kennis en die heeft een zangkanarie.
    Deze kanarie heeft de potenvol met schubben zitten, zijn dit kalkpoten of is dit wat anders?
    Wat kan je er aan doen?
    mvg ime zilstra

  • #2
    Kalkpoten

    Hallo Imezilstra
    Het is erg moeilijk om via de pc te zeggen of het kalkpoten zijn maar als ik het zo lees is dat wel heel goed mogelijk. Kalkpoten worden veroorzaakt door de schurftmijt. Deze legt eitjes tussen de schubben van de poten en voed zich met vocht van spier en weefsel. Je kun het op veel manieren bestijden. Gebruik P zalf van Beaphar. Dun insmeren. Baat het niet dan schaad het niet. Je kunt ook 2 keer per jaar 1 druppeltje Antiluchtpijp mijt in de nek doen dit werkt preventief. Doe er in ieder geval iets aan want als het echt kalkpoten zijn en je doet er niks aan zijn misvormingen en verlies van tenen het gevolg. Succes.
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3
      Kalkpoten?

      Beste Imezilstra!
      P-zalf is inderdaad een goed advies.Werd vroeger ook wel gebruikt voor
      Scaly-Face bij parkieten.
      Eventueel kunnen de pootje ook ingesmeerd worden met een spijsolie zoals
      slaolie,olijf- of zonnenbloemolie.Moet uiteraard wel regelmatig gebeuren.
      Na verloop van tijd heeft de kanarie gewoon weer schone pootjes.
      Vr.groeten van
      Antoni
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Kalkpoten

        Hallo Imezilstra, Kalkpoten (Mijt) kun je ook bestrijden met slaolie . Mijn vader deed dit bij grasparkieten (Scalley Face). Hier hoef je geen dure produkten voor aan te schaffen. Om de 2 dagen insmeren met een wattenstaafje en het probleem lost uit zichzelf op. sukses verzekerd. Groetjes Hessel Nijholt.

        Opmerking


        • #5
          kalkpoten

          Ik zal het eerst met slaolie laten proberen, bedankt allemaal voor jullie reactie

          Opmerking


          • #6
            Ik heb voor grasparkieten met schurftmijt bij de snavel ook wel vaseline gebruikt dat werkt ook wel.
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking

            Working...
            X