PDA

Bekijk Volledige Versie : Russische zangkanaries

Serinus
05-06-2006, 19:21
Hallo,

Wat ik laatst tegenkwam; "Russische zangers".....
Héél appart http://canaria.msk.ru/images/clauses/VIDEO/kenar1.MPG
Het is een videobestandje van +/- 6 mb dus het duurt even voor het binnen is, maar héél interessant!!!

Heeft iemand ervaring met deze vogels, of kan er iemand méér over vertellen?

Groeten, Serinus.

Antoni Hopmann
06-06-2006, 17:01
Ja ik heb dat meer gezien en weet niet waar ik die zang moet plaatsen.
Erg onrustig ook dat de zitstok in beeld heen en weer rolt.
Vr.groeten
Antoni

Serinus
07-06-2006, 21:02
Hallo,

Nóg meer "Russen".

http://forum.canaria.msk.ru/album/albums/userpics/10007/White.avi

http://forum.canaria.msk.ru/album/albums/userpics/10007/Yellow.avi

http://forum.canaria.msk.ru/album/albums/userpics/10007/belij.avi

Wat ik er van begrepen heb, moeten de vogels een bepaald "vaststaand" lied zingen, wat bestaat uit een compositie van "wildzang".
Vroeger werden er wilde vogels als voorzanger gebruikt, tegenwoordig gebruikt men een cd'tje met verschillende voorzang.

Elke liefhebber heeft een eigen compositie, een lied wat al generaties lang "in de familie" is.
De vogels moeten deze compositie strofe voor strofe volgen......

Maar, wie kan er eventueel nog méér vertellen over deze eigenaardige hobby?
Hebben jullie ooit deze vogels bezig gezien/gehoord?
Graag had ik méér informatie gehad, dan het summiere verhaal wat ik tot nu toe te weten ben gekomen!

Groeten, Serinus.

Antoni Hopmann
07-06-2006, 22:57
Het kweken van zangkanaries op zich is natuurlijk geen eigenaardige hobby.
Zelf kweek ik momenteel Timbrado's (Spaanse zangkanaries).Dat zijn vogeltjes van ca.11 cm ahw net sijsjes.
Ze zijn nog steeds vrij wild en nog niet zo gek lang geleden toegelaten tot
de COM.
Ik wil geen oordeel geven over de Russische zangkanaries, maar m.i. halen ze het niet bij de Timbrados,waarin 3 variaties zijn
a) classico
b) intermedio
c) floreado

Kijk eens op de site:www.timbrado.nl

dan heb je enig vergelijk!

Vr.groeten van
Antoni

Serinus
12-06-2006, 19:55
Hallo Antoni,

Inderdaad, smaken verschillen.
Timbrado's zijn inderdaad óók goed zangers.
Maar wat die Russen doen is volgens mij toch een andere benadering van de "zangkanariesport", niet?
Bij de meer bekende zangkanaries, Timbrado's, Harzers, Waterslagers is het toch meer de bedoeling dat de betreffende vogelsoort zingt zoals van z'n soort mag worden verwacht.
In het lied moeten bepaalde toeren te horen zijn, de plaats van die toeren in het lied staat niet vast, tóch?
Bij deze Russen is het blijkbaar de bedoeling dat elke "toer" op dezelfde plaats in zijn lied ten gehore wordt gebracht, tenminste; zo heb ik het begrepen.

Ik heb zélf geen affiniteit met de zangkanariesport en weet er dus het fijne ook niet van.
Maar ben wél benieuwd naar mensen die ervaring hebben met deze Russen, omdat het in mijn ogen zo'n afwijkende benadering is van de zangsport....

Er zullen op dit forum toch wel meer mensen zijn die hier iets over kunnen vertellen?

Groeten, Serinus.

Antoni Hopmann
12-06-2006, 20:29
Beste Serinus,
Uiteraard zou ik het ook wel leuk vinden iemand op dit forum te treffen aangaande de Russische Zangkanaries.
Ik denk,dat er hier sowieso geen animo is voor dit soort kanaries.
Wat hier te lande natuurlijk wel bekendheid heeft zijn de vinkeniers die hun wedstrijden hebben.Maar ook dat wordt steeds minder.
Vr.groeten
Antoni

Serinus
12-06-2006, 20:41
Oké Antoni,

Bedankt voor je reactie's!
Jammer dat er niet wat méér mensen hun reactie geven.:(

Ook al heeft men geen verstand van "zangkanaries" (heb ik óók niet!!) je kunt natuurlijk wél een mening over deze vogels hebben.
Ik vond ze in ieder geval appart genoeg om ze hier even onder het voetlicht te brengen.
Ik weet niet of er méér mensen even een kijkje hebben genomen naar de bovenstaande filmpjes, maar ik ben tóch benieuwd wat de meningen daar van zijn.....

Groeten, Serinus.

jerilo
21-08-2006, 17:22
Ik heb er eens even naar geluisterd en naar gekeken.

Ik persoonlijk vind het wel een aparte manier van zingen. Sommige tonen vind ik heel erg hoog klinken.

Zelf houd ik het maar bij mijn eigen zangkanarie die probeert ook zijn best weer te doen.

Ben ook benieuwd naar meer meningen.

Jeroen

Henk3
21-08-2006, 20:14
Bij het lezen van: Russische zangkanaries, Ik ga ze zo even beluisteren, ging bij mij even een lampje aan en uit in mijn geheugen. Voor ongeveer 2 jaar terug zag ik op een zondagmiddag een russisch filmpje op tv. Het boeide me want het ging over een man die overal in huis zangkanaries hield. Maar om kort te gaan, deze man ving koolmezen, die daar bij de vleet voorkwamen. Door de koolmezen bij de kanaries in de buurt te houden leerde hij de kanaries het russische zingen. Dit wilde ik jullie toch even meedelen.:rolleyes:
Deze man leefde voor zijn kanaries, hij ging er ook mee naar wedstrijden.

Henk3
21-08-2006, 20:22
Ik heb zojuist even een paar liedjes beluisterd en warempel ik haal er zeker de invloed van koolmezen uit. Luister maar eens goed.:p

rob 2
21-08-2006, 20:44
Zeker bij belij.avi is de koolmees er goed uit te halen zeer apart maar wel leuk om te horen,had er nog nooit van gehoord groeten Rob.;)

whisky
22-08-2006, 10:06
Zo ik heb dus ook even er naar geluisterd.En ik vind het erg mooi .Maar ja ,ik vind alle geluiden die zangvogels maken altijd erg bewonderend mooi en luister er ook altijd naar .Ik zelf heb me man kanarie ,maar sinds hij samen met een vrouwtje zat zong hij niet meer .Nu is mijn gloster pop dood .Mannetje erg actief komt uit zijn kooi .En je gelooft het niet hij vliegt zelfs in de koelkast als ik die open doe .Want daar staat mijn broodtrommel en geef hem soms stukkie briunbrood .Weet eigelijk niet of dat kwaad kan .De een zegt mag je niet doen .De ander zegt maakt niet uit .ik doe het al sinds ik hem heb ongeveer drie maanden en hij is gezond zoals ik het zie .oke bedankt voor het mooie gezang .gr Margaretha

Serinus
22-08-2006, 10:06
Hallo,

Van wat ik er van heb begrepen(!), heeft elke kweker van dit soort kanaries een eigen lied, wat soms al generaties in de familie zit.
Het lied is gecomponeerd uit verschillende "wildzangliederen" in een bepaalde volgorde.
De diversiteit van de gebruikte wildzangliederen én de plaats in het lied van de kanarie bepaald het kenmerk van die bepaalde kweker....

Vroeger gebeurde het trainen met voorzangers, tegenwoordig worden cd'tjes gebruikt waar de wildzangliederen al in de juiste volgorde zijn opgenomen.
Ook hier heeft de techniek zijn intrede dus gedaan....

Leuk om te ervaren hoe andere culturen met hun vogels omgaan!
En inderdaad; het blijft natuurlijk een kwestie van smaak....

Groeten, Serinus

whisky
22-08-2006, 10:07
Ik wilde eigelijk zeggen dat mijn man niet meer zingt .Vind ik erg jammer

Serinus
22-08-2006, 10:09
Hallo Whisky,

Je man "kanarie" bedoel je denk ik...;)

Groeten, Serinus

Henk3
22-08-2006, 12:34
Hoi, geef hem eens wat zangzaad.
Ik dacht dat het hier over russische zangkanaritaal ging.:eek:

vogelvriend
22-08-2006, 14:47
hallo,

ik heb destijds dat programma (op nederland 3, meen ik) ook gezien.
en het leek me de bedoeling dat de kanarie bepaalde tonen ging herkennen
en gaat immiteren, zoals ook bv een goudvink doet.
zo is het ook mogelijk om een kanarie een bepaald liedje te laten immiteren,
echter zal daar een helehoop tijd en energie gestoken moeten worden.
mij lijkt een hele leuke uitdaging om een bepaald liedje op je kanarie over te brengen.

gr ray:) :)

Henk3
22-08-2006, 19:21
Ja het was op Ned. 3 op zondagmiddag. Ik heb het destijds niet helemaal af kunnen kijken wegens omstandigheden. Vond ik wel jammer. Ik weet nog dat de vogels van die Rus belangrijker waren als zijn vrouw. Ik geloof wel dat het al een oud fillempie was. In ieder geval het was niet met hier te vergelijken. Zo rommelig daar.:D

vogelvriend
23-08-2006, 17:03
inderdaad ja, ik meen me te herinneren dat ie wel in elke kamer een paar kanarie's had zitten.
ik weet niet of dat filmpje wel zo oud was, de situatie in rusland is natuurlijk ook niet zoals hier.
die man leeft/leefde echt voor zijn vogels, en was ook vaker uren/dagen onderweg voor tentoonstellingen e.d.:D .
ik vraag me af of het je zal lukken om een kanarie eennliedje van bijv frans bauer ( ik noem maar een zijstraat) zou kunnen aanleren.
zou me echt uit de kunst lijken:D :D

Henk3
23-08-2006, 19:40
Misschien kan je Frans eens bellen of je er een jonge kanarie in een kooitje mag plaatsen voor een jaartje. Hij is vast wel in voor zo iets leuks.:p

vogelvriend
24-08-2006, 12:35
:D ja, dat lijkt me wel wat.
net zoiets als slapen bij frans bauer maar dan net iets anders, en een mondiaal bekende kanarie hebben:p

webmaster
24-08-2006, 18:09
Hoi Henk 3,

Ik zie dat het gelukt is om een foto bij je naam te krijgen.
Hij is leuk!! :)

Groetjes Peter.

Henk3
24-08-2006, 20:00
Dank je.
Maar kan het niet wat gemakkelijker gemaakt worden, b.v. net zoals op marktplaats want daar gaat het heel soepeltjes.

Serinus
04-09-2006, 10:52
Hallo,

Het moet niet gekker worden; "Russische zangkanaries in de USA".....
http://www.geocities.com/ilinchuk/russian_canaries/index.htm
Gelukkig mét Amerikaanse tekst, dat leest wat makkelijker dan Russisch!

Groeten, Serinus.

Jan123
05-04-2009, 13:51
Weet er iemand wie deze Russische kanaries hier kweekt?

groeten,

jan

krien
05-04-2009, 14:09
je waterslagers voorzang geven van de koolmees, krijg je vanzelf russische

Adrie Jonkers
05-04-2009, 14:17
Beste Jan, in een ver verleden heeft volgens mij Serinus contact gehad met een russische vogelman. Misschien dat je via dit kanaal wat aan de weet kunt komen omtrent het kweken en leren zingen van deze vogels. Groet. Adrie Jonkers.

lavendel56
05-04-2009, 19:39
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het een afgrijselijke zang van deze kanarie. Maar ieder zijn meug natuurlijk

Jan123
07-04-2009, 21:00
je waterslagers voorzang geven van de koolmees, krijg je vanzelf russische

Ik denk dat je nog gelijk hebt ook!

Veel sukses!

jan

Puck
07-04-2009, 22:45
Ik vind het wel grappig hoor. Het is heel anders als normaal en bij de laatste heb ik zelfs het idee dat het een foute ringtone is:D Maar ik houd dus van gekke dingen dus vind dit ook geweldig!!