Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er ervaring met ALARIOVINKEN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wie heeft er ervaring met ALARIOVINKEN

    Ben al vanaf 2000 bezig om alariovinken te kweken.Krijg wel jongen die gemiddeld op de 4e dag met krop vol uit nest worden gegooid.Boeken vermelden levend voer,nemmen ze niet op .Mannen al verwijderd,Raapzaad uit mengsel gehaald,eiwitgehalte omlaag door universeel te verwijderen.Volgens duitse kwekers moet je ze kweken als kanaries,zaad+eivoer en man weghalen,ook dit lukt niet wie heeft er ervaring zou het graag horen alvast bedankt Rob.

  • #2
    geef je kiemzaad?
    ik heb jaren geleden veel mozambique sijzen gekweekt, een niet zo heel erg verre neef van de alariovink en die voerden vooral de eerste dagen veel kiemzaad, vooral gekiemd negerzaad.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Dode jongen Alariovinken

      Ze hebben bij mij de beschiking over eivoer, universeel,sijsenmengeling,kiemzaad,tropenmengelin g,witlof,scherpemaagkiezel,vogelmineralen,sinds 2 dagen voer ik bij wijze van proef verse onkruidplanten.Er liggen nl weer een paar jongen in het nest.Dat ze kiemzaad op nemen had ik al ondervonden voer daarom 2 soorten,lichte (haver,tropensoorten) en donker (raapzaad,neger,sla enz.).Bedankt voor de reactie Hans het voeren lijkt mij het probleem ook niet want als de jongen er uit liggen hebben de meesten de krop vol. Dit verschijnsel gebeurd bij alle poppen ook bij een goede kennis van mij vr.sportgr.Rob.

      Opmerking


      • #4
        Een jaar of 3 terug heb ik ook alariovinken gekweekt . Bij mij hadden ze enkel allerlei onkruidzaden van enkele verschillende merken en sijsenmengeling . Ze kregen enkel wat droog opfokvoer met weinig pinky s ( diepvries ). Ik had bij het groot brengen geen enkel probleem . Het is zo wanneer de jongen uit het nest geworpen worden dat de pop opnieuw wil beginnen met een nieuw nest maar het ene geval is natuurlijk het andere niet , ik heb verleden jaar hetzelfde meegemaakt met purperkroonvinken , ik had ook de man afgenomen maar de pop wierp de jongen uit het nest .Reden ?Als je volgend jaar toch alario s wilt kweken kan je mss enkele kanarie s ( five ) houden om uw jongen groot te brengen en dan mss met de nakweek proberen wie weet ?
        Veel succes

        Opmerking


        • #5
          Nakweek

          Pitylus ik heb enkele nakweek ook daar gebeurd het bij ,ze nemen bij geen pinky's op.Heb nu 6 poppen 4 mannen,heb tot nu toe dit seisoen al een 20 jongen gehad maakt niet uit of het van nakweek of import is,kreeg er 4 van zelfstandig.Heb ook buffelowormen geprobeerd eten ze ook niet ,ik wil graag uitzoeken wat het probleem is neem aan dat bastaart kwekers best wel eens eieren ergens ondergelegd hebben toch zie je ze weinig.Ben zelf niet iemand die vogels gaat houden voor het geval ik wat onder moet leggen.Het is de uitdaging die de hobby interresant maakt sportgroeten Rob.

          Opmerking


          • #6
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7
              Broeddrift

              Serinus heb zelfs advies gehad van een duitse kweker die vertelde ze in broedkooien te houden op een sijzenmengeling en orlux eivoer,met een gekookt ei.Dit gaf bij mij geen ander resultaat.Pitylus heb jij misschien nog adressen waar jouw alario's naar toe zijn gegaan voor bloedverversen ,heren bedankt voor de hulp.Met de verse onkruidzaden heb ik nu een popje met jongen van 6 dagen morgen eens kijken voor het ringen jullie horen (lezen) nog wel hoe het uitpakt gr.Rob.

              Opmerking


              • #8
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  Is bekent

                  Hallo Winterkoning dit product voer ik al een 10 tal jaren heb nl braziliaanse witborstrallen gekweekt en daar gebruikte ik het voor de opfok van de jongen,hier werden de alario's zeer vet van.Dit geeft een slechtere conditie enin mijn geval geen eieren na verwijderen van tufu werden ze minder vet en waren er een paar weken later wel eieren,nog wel bedankt voor het mee denken voor een oplossing vrg Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    Je zei dat ze met volle kropppen stierven.
                    Heb je de dag ervoor ze nog gezien en zo ja hoe was de binnenkant van de bek?
                    Was die fletser? Dat zou kunnen duiden op een vit A tekort. Ik heb wel eens gelezen dt dat voor sterfte kan zorgen rond de 5-7e dag

                    Verder een mogelijkheid is dat het voer te voedzaam is, dan sperren ze niet voldoende omdat zich nog vol voelen en de ouders zien het sperren als een slecht teken en gooien ze er uit.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,

                      Winterkoning;
                      niet gelijk gaan steigeren allemaal ik weet waarvoor dit bedoeld is(carmix)
                      Leg dit eens wat beter uit, Winterkoning, wat "doet" dit produkt?
                      Ook hier zit géén dubbele bodem achter mijn vraag, maar is gewoon oprechte interesse omdat ik niet bekend ben met het gebruik van dit produkt.
                      Ik zie óók dat met name de verhouding "ruw eiwit" beduidend lager is dan bij bv. "Breedmax"

                      Groeten, Serinus.
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        als ik u goed begrijp kan dit dus gevoerd worden i.p.v. insecten? en ook aan kwartels, gordels, en alle andere vogels van deze grote die gek op insecten zijn? of zijn deze te klein?
                        m.v.g. Ben
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #13
                          ja inderdaad voor zover mij bekend is eten de vogels het heel goed en het gaat ook prima maar ik dacht misschien is dat carmix dat winterkoning bedoeld makkelijker goed te houden maar als volgens jou het levend voer beter is voor de door mij genoemde vogels dan geloof ik dat

                          bedankt
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking

                            Working...
                            X