Mededeling

Collapse
No announcement yet.

doodmaken jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • doodmaken jongen

    EEn van mijn koppels masker grijzen heeft vandaag zijn eerste jongen gekregen, helaas ze lagen binnen korte tijd doodgepikt op de bodem.
    Wat kan hiervan de oorzaak zijn , te veel eivoer, broeddrift van de man te hoog.(was al moeilijk om hem in conditie te krijgen) hoe nu verder er zijn nog 3bevruchte eitjes. Rob 1

  • #2
    Doodpikken jonge

    Hallo Rob
    Ik denk inderdaad dat drift van de man te groot is. Probeer het goed in de gaten te houden. Als je dan zeker weet wie dat de man het doet zet hem dan een paar dagen appart. Zet de man wel zo dat de pop hem kan zien en horen. Dit komt bij zebravinken wel vaker voor. Succes
    Groet Goudvink

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        doodmaken jongen

        Oorspronkelijk geplaatst door rob
        EEn van mijn koppels masker grijzen heeft vandaag zijn eerste jongen gekregen, helaas ze lagen binnen korte tijd doodgepikt op de bodem.
        Wat kan hiervan de oorzaak zijn , te veel eivoer, broeddrift van de man te hoog.(was al moeilijk om hem in conditie te krijgen) hoe nu verder er zijn nog 3bevruchte eitjes. Rob 1
        Beste Rob

        Ik heb mexicaanse roodmussen. Een koppel liet me de jongen ook steeds na 3 tot 4 dagen dood gaan, omdat de drift van de man te fel was. Dus heb ik bij het volgende nest de man na 3 dagen apart gezet, maar wel zo dat de pop de man kon blijven zien. En de pop brengt de jongen nu zonder problemen alleen groot. Groeten en succes H. Kroan

        Opmerking


        • #5
          Zebravinken

          Een jaar geleden heb ik een koppel zebravinken in een kamervoliere gehad.
          Het koppeltje kreeg eieren en het leek allemaal goed te gaan.
          Toen de jongen uitkwamen vond ik het op een gegeven moment erg stil in het nest. Wat bleek dus: toen de jongen uit het ei kwamen maakten allebei de ouders de jongen dood. Ze vraten ze aan en pikten ze en gooiden ze gewoon uit het nest.
          Er is geen jong overgebleven.

          Opmerking

          Working...
          X