Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Babykooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Babykooi

    Wanneer is het de beste dag om de jonge vogels in een babykooi te plaatsen? Dit om het plukken van de jongen vogels voor te blijven.

  • #2
    babykooi

    Zelf zet ik gelijk als ze uitvliegen in het babykooitje.
    Vliegt er maar 1 uit, dan plaats ik alle jongen uit hetzelfde nest ook in het babykooitje.
    Ik heb nog nooit van veren plukken last gehad, maar als een pop het eenmaal geleerd heeft kun je het ook niet meer afleren.
    Zorg wel voor voldoende nestmateriaal voor het volgende nest.

    Opmerking


    • #3
      babykooitje

      Hallo,
      Ik doe de jonge vogels er met 20 dagen vaste prik in de babykooi.
      Dan doe je het niet te vroeg en ze zijn dan allemaal gereed ervoor,
      voordat de pop eventueel gaat plukken.Mijn advies is minimaal 20 dagen.

      succes .

      Opmerking


      • #4
        Babykooi

        Als de jongen allemaal zijn uitgevlogen en niet meer naar het nest gaan,
        dan schuif ik een tralierekje tussen de pop en de jongen.Bij de pop wordt dan het nest weggehaald
        Zowel bij de pop als bij de jongen plaats ik een bakje eivoer.Bij de jongen doe ik door het eivoer wat gemengd zaad en wat gemalen zaad.
        Vr.groeten
        Antoni
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Als de jongen allemaal zijn uitgevlogen en niet meer naar het nest gaan,
          dan schuif ik een tralierekje tussen de pop en de jongen.Bij de pop wordt dan het nest weggehaald
          Zowel bij de pop als bij de jongen plaats ik een bakje eivoer.Bij de jongen doe ik door het eivoer wat gemengd zaad en wat gemalen zaad.
          Vr.groeten
          Antoni
          Ik wil volgend jaar kanaries gaan kweken, maar ik wist niet dat dit zo moest met een baby kooitje ?

          Wanneer geef je de pop haar nest terug dan ?

          Ik heb wel voor een moeilijke kleur gekozen om te beginnen maar we zullen wel zien..

          groetjes

          Opmerking


          • #6
            Hoi Bert, niks moet he, vergeet dat niet. Ik kweekte mijn kanaries gewoon met man en pop samen, ze hielden hun nesten en ik liet de jongen er gewoon bij tot ze zelfstandig waren. Pop zat al weer op een nieuw nest en man zat er lekker bij en voerde pop en uitgevlogen jongen. Ik deed geen wisselbroed waarbij je de man een hele reeks poppen laat bevruchten. Ik had gewoon koppels. Als je pop niet plukt hoef je ook de jongen niet weg te halen. Ik denk dat deze methodes vooral gebruikt worden als je je vogels in hele kleine kooien kweekt. Kan me voorstellen dat ze dan allerlei onnatuurlijk gedrag gaan vertonen. Iedereen roept hoe goed je kanaries in 40x40 cm kan kweken maar ondertussen moet de man eraf gehaald worden, jongen in voorhangkooien etc etc. Zo lekker gaat dat dus niet. Ik heb daar zelf nooit last van gehad in ruime kweekkooien. Dan zit je pop tenminste ook weer in haar cyclus omdat die normaal gesproken op eieren zit vlak nadat de jongen zijn uitgevlogen. Dat wordt moeilijk zonder man erbij. Zet je een man erbij die niet de vader is dan zal je inderdaad de jongen in een voorhang of achter tralies moeten zetten.

            Voor mij teveel gekunstel en ik doe liever puur natuur als dat werkt

            Opmerking


            • #7
              Ik gebruik ook nooit babykooitjes. Nog nooit problemen gehad bij kanaries. Bij mijn duifjes deed mijn doffer het wel eens bij jongen van een andere duivin, maar toen heb ik i.p.v. de jongen in een babykooitje de doffer gescheiden van de jongen en in een andere kooi bij een andere duivin gezet
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                Dit jaar ook voor het eerst met een koppel kanarie's gekweekt ,maar gewoon de jongen er bij gelaten tot ze echt zelfstandig waren.(3 nesten van 3 jongen zonder problemen)
                Er werd helemaal niks geplukt of gevochten ,,dus laat ze er voorlopig gewoon bij zitten.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Dit jaar ook voor het eerst met een koppel kanarie's gekweekt ,maar gewoon de jongen er bij gelaten tot ze echt zelfstandig waren.(3 nesten van 3 jongen zonder problemen)
                  Er werd helemaal niks geplukt of gevochten ,,dus laat ze er voorlopig gewoon bij zitten.
                  Dikwijls gaat het helemaal niet goed. In de wisselbroed zit de pop alleen en heeft de neiging om veertjes te plukken bij de jongen.Te beginnen bij de staart.Dat is niets bijzonders. De jongen moeten dan gewoon apart en door tralies gevoerd worden.
                  Zelfs bij hen die parenbroed toepassen, wil de pop wel plukken.
                  Ze wil gewoon van die heerlijke zachte donzige veertjes om het nest af te maken. Ik heb dat wel eens proberen op te lossen door eendendons
                  te verstrekken ,maar met slechts matig succes.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Dikwijls gaat het helemaal niet goed. In de wisselbroed zit de pop alleen en heeft de neiging om veertjes te plukken bij de jongen.Te beginnen bij de staart.Dat is niets bijzonders. De jongen moeten dan gewoon apart en door tralies gevoerd worden.
                    Zelfs bij hen die parenbroed toepassen, wil de pop wel plukken.
                    Ze wil gewoon van die heerlijke zachte donzige veertjes om het nest af te maken. Ik heb dat wel eens proberen op te lossen door eendendons
                    te verstrekken ,maar met slechts matig succes.
                    Hoe groot zijn die kooien dan? In volieres en ruime kooien heb ik er nooit van gehoord. In hele kleine broedkooien doen ze het heel vaak.

                    Opmerking


                    • #11
                      ik gebruik ook geen baby kooien ik heb er tijdens de broed een stuk bezem in de broed kooi gewoon even er stukken af zagen en dan met een schroef vast zetten aan de zijkant net boven de lade ik heb dit van mijn opa geleerd en heb nog nooit last gehad de pop is dan bezig met de bezem stuk (wel af en toe wat onkruid zaat er tussen gooien bevalt mij supper de poppen hebben het dan erg druk en de jongen worden gewoon door verzorgt door de pop weet niet of iemand anders dat ook heeft maar ik vind het helemaal top mijn opa heeft het nog nooit anders gedaan (mijn kooien zijn wel 60 x40 x40 )

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                        Hoe groot zijn die kooien dan? In volieres en ruime kooien heb ik er nooit van gehoord. In hele kleine broedkooien doen ze het heel vaak.
                        Kanaries,Marx worden normaliter in kanarie broedkooien gekweekt.
                        De meest gebruikte methode is wisselbroed.
                        Bij vele zaken zijn deze kooien in meerdere maten te koop. Ook met tralietussenschotten.
                        Dikwijls van kunststof,zodat je de kooien niet hoeft te verven. Bovendien zijn deze kooien eenvoudig schoon te maken.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Dat is leuk! Geniet er maar van.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking

                            Working...
                            X