PDA

Bekijk Volledige Versie : leesbaarheid vogelmarktplaats

HansvdWeerdhof
29-05-2006, 19:23
Waarom worden bij vogelmarktplaats alle harde returns (volgende regel) gewist als de advertentie geplaatst wordt?
Er zijn advertenties die nu nauwelijks leesbaar zijn doordat allesachterelkaargeschrevenwordterzitalleenmaareen spatietussendewoorden
voor een voorbeeld van een onleesbare advertentie, zie hier:
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=20013

als de adverteerder een paar komma's zou plaatsen dan zou het al wat beter zijn, maar het lijkt me beter om de harde returns gewoon te laten staan, dat scheelt al een stuk.

Johannez
30-05-2006, 15:47
Waarom worden bij vogelmarktplaats alle harde returns (volgende regel) gewist als de advertentie geplaatst wordt?
Er zijn advertenties die nu nauwelijks leesbaar zijn doordat allesachterelkaargeschrevenwordterzitalleenmaareen spatietussendewoorden
voor een voorbeeld van een onleesbare advertentie, zie hier:
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=20013

als de adverteerder een paar komma's zou plaatsen dan zou het al wat beter zijn, maar het lijkt me beter om de harde returns gewoon te laten staan, dat scheelt al een stuk.

Oplossing: programmeertaal gebruiken:

- Wanneer je een regel wilt afbreken, dan [br] typen.
- Wanneer je een lege regel wilt, dan [p] typen.

Klaar is Kees.

webmaster
31-05-2006, 16:26
Het voorbeeld is inderdaad erg verwarrend, maar dat komt ook omdat er geen een . (punt) of hoofdletter in staat.

Ik kan kijken of ik het aan kan passen.

Peter.

Serinus
06-06-2006, 19:52
Nou, Johannez, die tip over die programeertaal werkt niet hoor.
Ik stoor me trouwens óók behoorlijk aan de manier waarop de tekst op Vogelmarktplaats verschijnt.
Dat moet toch op te lossen zijn, niet Webmaster?

Groeten, Serinus.

HansvdWeerdhof
06-06-2006, 21:21
Op de 1 of andere manier verandert vogelmarktplaats elke harde return in een spatie, tenminste dat denk ik te zien.
Dus vogelmarktplaats doet iets met de tekst tussen het akkoord van de adverteerder en het daadwerkelijk plaatsen van de advertentie op de site.
Die automatische omzetting van harde return naar een spatie die zou er toch wel uit te halen moeten zijn, lijkt mij.
Ik snap ook niet dat iemand zulke automatische zaken inbouwt, want het levert niks op, een harde return kost niet meer dataruimte dan een spatie, terwijl de leesbaarheid sterk afneemt. En je moet ook nog moeite doen om een dergelijk automatisme in te bouwen.

webmaster
06-06-2006, 23:49
Beste Hans,

Nee dat doen we niet, we vervagen geen enter door een spatie. Dan had ik het namelijk snel kunnen oplossen.

Wat er wel gebeurt is dat alle HTML, zoals al eerder in een post werd aangegeven, wordt weggehaald (bv; <br> <b> enz). Dit om misbruik te voorkomen. Mensen kunnen anders andere kleuren of letterype gaan gebruiken.

Zoals ik gezegd heb zal ik er naar kijken. Maar blijf er ook bij dat als men een punt achter een zin zet en begint met een hoodfletter dat het prima te lezen is.

Zodra er tijd is ga ik het aanpassen en dan neem ik meteen de opmerking mee dat er te veel oude berichten op de website staan. Misschien hebben jullie een idee hoelang een bericht maximaal op de website kan staan?

Zelf dacht ik aan 6 weken, daarna wordt hij automatisch verwijderd.

Ik hoor graag jullie gedachte!

Peter.

Lucky
07-06-2006, 16:30
Ligt aan de categorie bij "te koop/ gevraagd" kan het zes weken zijn. Hoewel ik dit al vrij lang vind. Ik denk dat vier weken ruim lang genoeg is. Bij evenementen kan dit langer zijn tot bij voorbeeld de datum na het evenement.
mvg Lucky

Serinus
07-06-2006, 20:22
Hallo,

Leuk; "inspraak" :)

Nou, een week of vier is volgens mij lang genoeg hoor.
In eerste instantie is de adverteerder natuurlijk wel zo fatsoenlijk om z'n advertentie te verwijderen als het te verkopen item is verkocht....:rolleyes:
Maar ik begrijp óók wel dat niet iedere adverteerder dit netjes doet.

En dan nog iets over de leesbaarheid van de site;

Wat er wel gebeurt is dat alle HTML, zoals al eerder in een post werd aangegeven, wordt weggehaald (bv; <br> <b> enz). Dit om misbruik te voorkomen. Mensen kunnen anders andere kleuren of letterype gaan gebruiken.
Maar blijf er ook bij dat als men een punt achter een zin zet en begint met een hoodfletter dat het prima te lezen is.

Hier op dit forum krijg ik wél alle vrijheid om m'n verhaaltje zo leuk mogelijk neer te pennen.
Dan moet dat toch óók op Vogelmarktplaats te "fabrieken" zijn.
Ik heb niet veel kaas gegeten van programeren, maar wat hier kan, kan toch óók op Vogelmarktplaats, of zit ik er dan zo ver naast?
Want; ik gebruik netjes een punt aan het einde van een regel, en begin altijd met een nieuwe zin op een nieuwe regel, mét een hoofdletter.

Maar als ik het resultaat dan zie; staat álles weer achter elkaar.
Een woordenbrij!
Ik los dit dan (een beetje) op door enkele ** achter elke zin te zetten.
Maar dat ziet er nou óók niet écht goed uit.

Dus, "doe je best Moderator".

Groeten, Serinus.

HansvdWeerdhof
08-06-2006, 13:21
Want; ik gebruik netjes een punt aan het einde van een regel, en begin altijd met een nieuwe zin op een nieuwe regel, mét een hoofdletter.

Maar als ik het resultaat dan zie; staat álles weer achter elkaar.
Een woordenbrij!

Vandaar ook dat ik zei, maar dat werd ontkend door de webmaster, dat op vogelmarktplaats iedere harde return (enter toets, volgende regel) automatisch wordt vervangen door een spatie.
Hij mag dat van mij gerust blijven ontkennen, maar ik ben blijkbaar niet de enige die dit opvalt.
De enige andere mogelijkheid is dat op vogelmarktplaats alle harde returns worden weggelaten, zelfde effect.
Moet beter kunnen.

Johannez
13-06-2006, 14:40
Vandaar ook dat ik zei, maar dat werd ontkend door de webmaster, dat op vogelmarktplaats iedere harde return (enter toets, volgende regel) automatisch wordt vervangen door een spatie.
Hij mag dat van mij gerust blijven ontkennen, maar ik ben blijkbaar niet de enige die dit opvalt.
De enige andere mogelijkheid is dat op vogelmarktplaats alle harde returns worden weggelaten, zelfde effect.
Moet beter kunnen.

Programmeertaal lukt toch echt wel! Als je een regel wilt afbreken zet je op het moment dat je naar een andere regel wil <br> neer. Wil je een spatie, dan maak je er een <p> van.

Zie resultaat:

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=20692

webmaster
17-06-2006, 15:10
Het probleem met de leesbaarheid is opgelost :)

Als men nu in een advertentie een enter zet (dus gewoon op "enter" drukken) dan zal er in de advertentie ook een enter verschijnen.

Voor de mensen die het willen weten, dit is de code die het mogelijk maakt.

tekst = replace(tekst, VbCrLf, "<br />")

Peter.

Ps, dit geld alleen voor nieuw geplaatste berichten.

Serinus
22-10-2006, 15:32
Hallo,

Even voor de Webmaster van Vogelmarktplaats;
Ik vind de nieuwe vormgeving van Vogelmarktplaats nou niet bepaald een verbetering te noemen, Peter!
Door de Thumbnails al direct zichtbaar te maken wordt het in déze opzet, in mijn ogen, een "rommeltje".
Jammer.....

Ben ik de énigste met deze mening?

Groeten, Serinus

webmaster
22-10-2006, 15:59
Hoi Serinus,

Ik hoop dat ik meer opmerkingen krijg over de nieuwe lay-out.
En, je bent niet de eerste die het zegt over de thumnails. Het is iderdaad wat "drukker" als de vorige opzet.
Maar ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn als je een thumbnail zou zien.

Het meeste werk zat hem trowuens niet in de lay-out maar meer op de achtergrond (de database). Als het goed is dan laad de pagina sneller.

Ik hou het plaatjes verhaal even in mijn achterhoofd, ik kan het zo weer veranderen.

Bedankt voor je opmerking!

Peter.

webmaster
22-10-2006, 16:12
Ik heb er maar een appart ontderwerp van gemaakt, kijk hier maar even:
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=594

Daar kan je je mening geven.

Peter.

Serinus
22-10-2006, 16:15
Hallo Peter,

Maar ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn als je een thumbnail zou zien Het voegt natuurlijk weinig toe, ze zijn zo klein dat het géén extra informatie prijs geeft....
Dat pictogram van die fotocamera was, in mijn ogen, beter.

Nadeel van deze opzet is, dat er natuurlijk minder berichten op de éérste pagina komen.
In de eerste pagina is niet te "bladeren".
Dus ik moet, ná de eerste pagina gelezen te hebben, direct naar het menu gaan om de verschillende categoriën door te nemen om de "nieuwe" berichten allemaal te kijken.....
Dat wás al zo, maar door de berichten op de "home pagina" te verminderen, wordt dit nog "verslechterd".

Affijn, "'t komt uit een goei hart".
Groeten, Serinus

Zwartkopje
22-10-2006, 17:46
helemaal mee eens serinus.
Het is een rommeltje, met name omdat er verschil in grootte is tussen berichten met en zonder plaatje.
Mooier zou in mijn ogen zijn de plaatjes weg te laten en die in de advertentie te kunnen vergroten. Deze laten soms weinig zien (bijv als een vogel op afstand in de voliere zit)

Nu we toch bezig zijn:D zou de rubriek ook zichtbaar kunnen zijn in de kopjes(voorpagina)
Je ziet soms advertenties met "topvogels" dan ga ik kijken en dan zijn het voor mij niet interessante vogels.

HansvdWeerdhof
22-10-2006, 20:42
wat ik wel een verbetering zou vinden is de mogelijkheid om te zien welke advertenties een bepaalde adverteerder nog meer heeft geplaatst.

Zwartkopje
22-10-2006, 20:49
uhh hoe kun je dat zien?

Napoleon
22-10-2006, 20:53
Ik ben het er mee eens.
De nieuwe lay-out van Vogelmarktplaats lijkt inderdaad erg rommelig.
De kleine foto's hebben geen enkele meerwaarde en maken er volgens mij alleen maar een onoverzichtelijke puinhoop van.
S.v.p. zo snel mogelijk terug naar de oude situatie.

Groet,
Napoleon

frekamminga
22-10-2006, 21:15
De foto s erbij vind ik wel een verbetering [ik heb een leesbril]. Misschien scheeld dat, maar je moet er alleen even aan wennen.

Napoleon
25-10-2006, 12:41
Het is ook jammer dat de zoekfunctie op vogelsoort per provincie ook al bijna een week niet meer werkt (sinds de aanpassing). Ik krijg alleen maar foutmeldingen (zowel ingelogd als uitgelogd en op verschillende computers)
Dit is duidelijk geen verbetering van de leesbaarheid/bruikbaarheid van VMP.

Groet,
Napoleon