Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rood met zwart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rood met zwart

    Hallo vogelvrienden,
    Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom mjin vogels het vorige seizoen
    vlekkerig waren en zo ook wel eens op de keurbrief werden vermeld.
    Ik geef ze roodstof van bogena.

  • #2
    zwart met rood

    Beste roodman

    Dit kan meerdere oorzaken hebben.
    Het eerste wat in mij opkomt is dat je niet steeds dezelfde hoeveelheid kleur stimulans hebt verstrekt.
    Een tweede oorzaak is dat je mogelijk zelfs teveel hebt gegeven waardoor ze paarsachtige vlekjes krijgen. dit probleem verdwijnt meestal al gelang het T.T seizoen verstrijkt.
    Een derde oorzaak zou kunnen zijn dat de vogels kwalitatief minder geschikt zijn om op een tentoonstelling te zetten doordat het zwart bezit van mindere kwaliteit is, hierdoor wordt n.l de totale kleuruiting ook beinvloed en ziet het geheel er vlekkerig uit.

    nog veel sucses met het verdere verloop van je kweek
    met groeten Theo v Kollenburg

    Opmerking


    • #3
      Zwart-rood kanaries

      Hallo Roodman,
      Misschien voer je niet het gehele jaar door rood van Bogena in het eivoer of drinkwater. Mijn ervaring is dat Zwart-rood kanaries dan vlekkerig worden.
      Bij teveel aan rood krijgen ze zelfs een paarse uitstraling over hun verenkleed. Het is zeer belangrijk dat ze constant dezelfde hoeveelheid rood tot hun beschikking hebben. Iedere dag en het hele jaar door. Een tijdje geleden woog ik alles per vogel, per koppel of per groep (voliere) apart af.
      Inmiddels schat ik wat iedere vogel, broedkooi of voliere nodig heeft. Jonge vogels eten over het algemeen ook meer eivoer dan volwassen vogels.
      Probeer het maar eens uit en veel succes!
      ut huismusje

      Opmerking


      • #4
        rood met zwart

        Mijne heren,
        Hartelijk dank voor jullie advies,waarmee ik aan de slag ga.
        Ik hoop er succes mee te boeken.
        Jullie kunnen misschien geen kleine aanwijzing geven ivm de in uw ogen perfecte menging van de roodstof waarop ik verder kan bouwen?

        Bij voorbaat dank en tot horens.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door roodman
          Mijne heren,
          Hartelijk dank voor jullie advies,waarmee ik aan de slag ga.
          Ik hoop er succes mee te boeken.
          Jullie kunnen misschien geen kleine aanwijzing geven ivm de in uw ogen perfecte menging van de roodstof waarop ik verder kan bouwen?

          Bij voorbaat dank en tot horens.
          MIsschien is het verstandig om te laten weten hoe (door het water en/of eivoer) en hoeveel en hoe vaak je het nu geeft. Dan kunnen de "deskundige" jou ook gelijk laten weten of dit genoeg is of niet

          Succes in ieder geval.

          Gr. Wim

          Opmerking


          • #6
            man of vrouw

            Hoi Heren en Dames,

            Volgens mij zijn er ook vrouwelijke vogelkwekers, waar ik er een van ben.
            Je kunt het wel niet aan mijn naam zien, maar ik denk dat er tussen ons wel meerdere vrouwen aanwezig zijn. Ik vond dat ik dit toch even netjes moest doorgeven. Groetjes Heren en Dames !!!

            Opmerking


            • #7
              excuus

              sorry huismusje en welkom bij de club.

              roodman

              Opmerking


              • #8
                Roodman, bedankt

                Opmerking

                Working...
                X