Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal

    Ik kweek japanse nachtegalen, de prijzen rijzen de pan uit.
    Op een site wordt 200 euro voor een nachtegaal pop gevraagd en misschien wel gekregen ook.
    Ik vind dat we teveel voor deze vogels betalen daarom roep ik op om niet op die prijzen te bieden.
    Ik heb pas 140 euro voor een pop betaald en 225 euro voor een koppel, dit vind ik al veel geld.
    Als we elkaar maar gek genoeg krijgen betalen we straks het dubbele of drie dubbele.
    De prijzen stijgen zo hard omdat er een importstop is.
    Ook voor de importstop werden er meest mannen geimporteerd, dat maakte niets uit want ze kosten toen ook bijna niets
    Voor jaren terug betaalden we ongeveer 25 gulden voor een vogel, maar omdat er een importstop is en ze moeilijk te kweken waren betalen we daar nu de tol voor.
    Als we nu van die gigantische prijzen gaan vragen en betalen is deze vogel straks nog zelden te zien of te koop dan wordt hij schaars.
    Of nog erger dan loont het om vogels te stelen, en vraag aan deze mensen die dat overkomt of ze de vogelsport dan nog leuk vinden en er mee stoppen.
    Ik wil jullie om een reactie vragen hoe jullie hier tegen aan kijken.
    mvg Ime

  • #2
    Ik wordt een beetje kriebelig van dit soort verhalen, dus ik zal eens advocaat van de duivel spelen.

    Oorspronkelijk geplaatst door ime
    Ik kweek japanse nachtegalen
    Hoeveel heb je er al gekweekt Ime?
    Als je er mee kweekt, waarom RUIL je dan geen nakweek pop voor een nakweek pop?
    Jij blij, want dat kost niks en je hebt vers bloed. De andere kweker ook blij.

    Verder kan ik nog wel wat zeggen, maar dat doe ik bij deze af als: Marktwerking en Vraag en Aanbod bepaalt de prijs.

    met de vriendelijke groeten van iemand die nog nooit een Japanse Nachtegaal gekweekt heeft.
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Hallo Ime,

      Je hebt natuurlijk wel gelijk, echter waren de prijzen 2 jaar terug ook zo hoog. Ze zijn pas gekelderd nadat er een zending nachtegalen was binnengekomen.(hoe ??????) Het zijn trouwens niet alleen de nachtegalen die zo extreem stijgen, kijk maar eens naar de rest.
      De hobby wordt op deze wijze inderdaad voor veel mensen onbetaalbaar en de kans op diefstal alleen maar groter. Ik vertel de mensen niet eens hun duur een vogel was, de kenner weet deed toch al. De onwetende niet in verleiding brengen. Jammer maat het is zo.
      Er zullen ook steeds mensen de hoge prijzen blijven betalen al is het alleen maar om te hebben.
      vr gr Wil

      Opmerking


      • #4
        prijzenoorlog

        Ime het is altijd al zo dat vraag-aanbod de prijs bepaald het is bij deze hobby belangrijk dat je contact zoekt met andere liefhebbers van nachtegalen.Je zult zien dat als je elkaar beter kent er andere prijzen berekent worden.Bij ons lenen we over gebleven kweek vogels in de vereniging onderling uit delen na de kweek de jongen,worden er twee beter van zonder de knip te moeten trekken veel succes Rob.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Ik sla de plank helemaal niet mis, maar aan het eind trek je wel de juiste conclusies Arjan.

            Maar ik vind mauwen over de prijs een beetje flauwekul, praten over vroegah ook.
            Vroegah kostte een zak patat ook 60 cent en een liter benzine de helft van de helft van de helft, of misschien nog wel minder.
            Jaren geleden waren Jap.Nachtegalen massa importvogels, ze kwamen per duizend binnen, prijs was navenant, 10 gulden per stuk of zo.
            'Niemand' kweekte ermee, ging er 1 dood, dan werd er 'gewoon' een nieuwe aangeschaft.
            Toen kwamen ze op de citeslijst te staan en toen ging de prijs ineens de lucht in want toen kwam er een import quotum, dat betekende dat de prijs al diverse malen over de kop ging.
            Het importverbod uit Z-O Azie van 3 jaar geleden deed de rest.

            Maar is dat jaren geleden ook niet met de kardinalen gebeurd?
            Die waren vroegah ook niks waard, niemand kweekte ermee, toen ging Amerika op slot, prijs sky high (nulletje er achter) en warempel er waren volop mensen die ze gingen kweken.
            Vroegah zag je 'nooit' een EK kardinaal, terwijl er nu vrij veel mee gekweekt wordt, omdat het voor de betere kwekers nu ook interessant wordt om er 20 euro levend voer per jong tegenaan te gooien

            Prijzen van vogels: het is heel simpel de markt bepaalt de prijs, is er geen vraag dan daalt de prijs, is er geen aanbod dan stijgt die weer.
            Het is verder ook een kwestie van wat de gek er voor geeft.
            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

            Opmerking


            • #7
              Ime

              Hallo allemaal,

              Ik ben vandaag eens gaan kijken in het vogelcafe en tot mijn verbazing zie ik hier een ime die op allerlei onderwerpen reageert. Tevens heeft hij het over Japanse nachtegalen en stelt allerlei vragen over beplanting, vogels etc.

              Een aantal mensen op het forum van vogelcafe ken ik en zij kennen mij. Hallo Arjan en Wil. Ik schrijf en reageer al langer en regelmatig op het forum van de speciaalclub voor vruchten en insektenetende vogels en ben ook lid van de vereniging. Ik fok al jaren japanse nachtegalen en laat ze ieder jaar vrij vliegen omdat dat mooi is en betere kweekresultaten geeft.

              Ik merk dat mensen in de war zijn met wie ze voor zich hebben.
              Aangezien mijn naam Ime Turksema is en ik zo bekend ben op forums wil ik vragen of de andere ime zijn naam verandert in iets anders of even contact met mij opneemt.

              met groet,
              Ime

              Opmerking


              • #8
                naam ime

                mijn E-mail adres is imezilstra@wanadoo.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Ime Turksema,

                  Het zal inderdaad voor veel mensen verwarend zijn 2 Ime's.
                  Maar de mensen die je kennen prive of uit forums weten dat je geen vragen hoeft te stellen over het kweken van nachtegalen (doe je al jaren met succes).
                  Het zou eenvoudiger zijn als men direct duidelijk is zodat er geen verwarring kan ontstaan. Misschien een les voor ons allemaal.
                  vr gr Wil

                  Opmerking


                  • #10
                    naam

                    Ik ben 49 jaar heet dus Ime Zilstra, ben nog nooit in die 49 jaar iemand tegengekomen die ook Ime heet, wel Yme of imme.
                    Het is dan ook wel een wonder dat er twee Ime s vogels kweken en nog wel dezelfde.
                    Naar ik hoor Ime Akosua met succes, en ik begin pas.
                    Heb op het moment wel een jap. nachtegaal op eieren zitten en vandaag is er een uitgekomen, heel spannend.
                    Ik wil mijn naam op deze site wel aanpassen maar ik weet niet hoe dat moet

                    Opmerking


                    • #11
                      Dit kun je niet zelf en moetb je dus aan de beheerder vragen.

                      Stuur hem hierover een PBtje en vraag hem of hij dit wil doen.
                      Groeten Stef

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik had gisteren hier een berichtje geplaatst, maar die is vanmorgen gewoon verdwenen!!!
                        hoe kan dat?

                        Opmerking


                        • #13
                          bericht verdwenen.

                          Het was mij ook al opgevallen.
                          Ime
                          PS misschien dat de sitebeheerder dit gedaan heeft?

                          Opmerking


                          • #14
                            bericht verwijderd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ikke
                            Ik had gisteren hier een berichtje geplaatst, maar die is vanmorgen gewoon verdwenen!!!
                            hoe kan dat?
                            Een moderator ziet toe op een plezierige en zinvolle discussie.
                            Als hij van mening is dat zulks niet het geval is, kunnen berichten worden verwijderd

                            Henk, moderator

                            Opmerking


                            • #15
                              eind goed al goed

                              Hopelijk wordt dit niet gezien als een onzinnige reactie van een meelezer. Zo ja, verwijder het dan maar.

                              Vraag: Zullen we het hier gewoon weer hebben over de prijzen etc. van nachtegalen?

                              Discussie's over het al dan niet verwijderen van berichten en het hoe en waarom kun je naar mijn idee beter niet voeren op dit gedeelte van het forum.
                              Wat betreft de 2 Ime's, dat zal ongetwijfeld goed opgelost zijn als ik dit allemaal zo lees. Ze hebben zich keurig kenbaar gemaakt. En bedenk a.u.b dat we hier zijn voor ons plezier en niet om elkaars plezier te bederven. Dus on-topic dan maar weer?
                              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                              Opmerking

                              Working...
                              X