PDA

Bekijk Volledige Versie : japanse nachtegaal

imezilstra
27-05-2006, 14:04
Ik kweek japanse nachtegalen, de prijzen rijzen de pan uit.
Op een site wordt 200 euro voor een nachtegaal pop gevraagd en misschien wel gekregen ook.
Ik vind dat we teveel voor deze vogels betalen daarom roep ik op om niet op die prijzen te bieden.
Ik heb pas 140 euro voor een pop betaald en 225 euro voor een koppel, dit vind ik al veel geld.
Als we elkaar maar gek genoeg krijgen betalen we straks het dubbele of drie dubbele.
De prijzen stijgen zo hard omdat er een importstop is.
Ook voor de importstop werden er meest mannen geimporteerd, dat maakte niets uit want ze kosten toen ook bijna niets
Voor jaren terug betaalden we ongeveer 25 gulden voor een vogel, maar omdat er een importstop is en ze moeilijk te kweken waren betalen we daar nu de tol voor.
Als we nu van die gigantische prijzen gaan vragen en betalen is deze vogel straks nog zelden te zien of te koop dan wordt hij schaars.
Of nog erger dan loont het om vogels te stelen, en vraag aan deze mensen die dat overkomt of ze de vogelsport dan nog leuk vinden en er mee stoppen.
Ik wil jullie om een reactie vragen hoe jullie hier tegen aan kijken.
mvg Ime:(

HansvdWeerdhof
27-05-2006, 15:26
Ik wordt een beetje kriebelig van dit soort verhalen, dus ik zal eens advocaat van de duivel spelen.

Ik kweek japanse nachtegalen

Hoeveel heb je er al gekweekt Ime?
Als je er mee kweekt, waarom RUIL je dan geen nakweek pop voor een nakweek pop?
Jij blij, want dat kost niks en je hebt vers bloed. De andere kweker ook blij. :eek:

Verder kan ik nog wel wat zeggen, maar dat doe ik bij deze af als: Marktwerking en Vraag en Aanbod bepaalt de prijs.

met de vriendelijke groeten van iemand die nog nooit een Japanse Nachtegaal gekweekt heeft.;)

Akosua
27-05-2006, 15:28
Hallo Ime,

Je hebt natuurlijk wel gelijk, echter waren de prijzen 2 jaar terug ook zo hoog. Ze zijn pas gekelderd nadat er een zending nachtegalen was binnengekomen.(hoe ??????) Het zijn trouwens niet alleen de nachtegalen die zo extreem stijgen, kijk maar eens naar de rest.
De hobby wordt op deze wijze inderdaad voor veel mensen onbetaalbaar en de kans op diefstal alleen maar groter. Ik vertel de mensen niet eens hun duur een vogel was, de kenner weet deed toch al. De onwetende niet in verleiding brengen. Jammer maat het is zo.
Er zullen ook steeds mensen de hoge prijzen blijven betalen al is het alleen maar om te hebben.

rob 2
27-05-2006, 21:24
Ime het is altijd al zo dat vraag-aanbod de prijs bepaald het is bij deze hobby belangrijk dat je contact zoekt met andere liefhebbers van nachtegalen.Je zult zien dat als je elkaar beter kent er andere prijzen berekent worden.Bij ons lenen we over gebleven kweek vogels in de vereniging onderling uit delen na de kweek de jongen,worden er twee beter van zonder de knip te moeten trekken veel succes Rob.

Arjan
27-05-2006, 22:55
Sla jij de plank even mis Hans.
Want als er iemand is die kweekt met deze vogels en op een manier die slechts aan weinig vogels gegund is, is dat wel door Ime maar ja Hans je kan ook niet alles weten.
Ja, ik las dit onderwerp ook eerder deze dag en eigenlijk dacht ik als er iemand is die met deze prijzen wel vaart is het Ime zelf.
Maar misschien is de kennis van Ime over de kweek met de Jap. nachtegaal omgekeerd evenredig groot t.o.v. zijn kennis over de vrije markt economie, of(en dat geloof ik eerder) zijn ergenis over de vrije markt.
Maar Ime jij vroeg de mening van de bezoekers van dit nieuwe forum.
OK. Ime het is gewoon de vrije markt, vraag en aanbod en daar is geen kruid tegen gewassen persoonlijk vind ik dat maar goed ook want een georganiseerde economie lijdt tot armoe kijk naar het voormalige oostblok.
Jij als persoon hoeft daar niet aan mee te doen wij als kwekers kunnen jonge vogels gunnen aan diegene die er op een verstandige manier verder mee gaan kweken.
En nu kom ik op een punt wat mij al eigenlijk een tijdje dwarszit.
Wij zijn en nu betrek ik Will er ook even bij, alle drie kwekers die de hele dag bezig zijn met voeren kijken genieten dingen bedenken om het nog mooier te krijgen etc. etc. en dan is het zo ver de jongen moeten de deur uit.
De keren dat een koper maar voor één vogel kwam om een onverwant koppel samen te stellen is op één hand te tellen.
Meestal willen ze een koppel en dat het verwant is nemen ze op de koop toe.
En dan gaat er toch iets bij mij knagen.
Wat ik wil zeggen, stel jij Ime of Will wil gaan kweken met mijn Favorieten de Zwartkopbuulbuul, Ime ik kom hem nog brengen voor niets want ik weet dat hij nergens beter af is en dat de soort een grotere kans heeft om voort te bestaan. Zo simpel is het.
Maar helaas zijn daar nog niet te veel van.
En voor de rest het zou best wel eens zo kunnen zijn dat de prijzen nog veel verder op zullen lopen.
Je hoeft daar niet aan mee te doen en je kan best je jonge pop voor 75 Euro verkopen. De kans is er dan wel dat die pop binnen een week op marktplaats staat en dat er een veelvoud voor geboden wordt.
Of dat verstandig is?

P.S.
Hans ik snap nu jouw aanhef waarin jij in zachte woorden in twijfel trekt of Ime een echte kweker is.
Er zijn twee Ime's actief op verschillende Fora. Eén uit ik meen Bennekom en die heeft wel eens wat vragen over de Jap nachtegaal en De Ime van de vruchten en insecteneters club en die heeft alle antwoorden.

HansvdWeerdhof
28-05-2006, 00:25
Hans ik snap nu jouw aanhef waarin jij in zachte woorden in twijfel trekt of Ime een echte kweker is.
Er zijn twee Ime's actief op verschillende Fora. Eén uit ik meen Bennekom en die heeft wel eens wat vragen over de Jap nachtegaal en De Ime van de vruchten en insecteneters club en die heeft alle antwoorden.

Ik sla de plank helemaal niet mis, maar aan het eind trek je wel de juiste conclusies Arjan.

Maar ik vind mauwen over de prijs een beetje flauwekul, praten over vroegah ook.
Vroegah kostte een zak patat ook 60 cent en een liter benzine de helft van de helft van de helft, of misschien nog wel minder.
Jaren geleden waren Jap.Nachtegalen massa importvogels, ze kwamen per duizend binnen, prijs was navenant, 10 gulden per stuk of zo.
'Niemand' kweekte ermee, ging er 1 dood, dan werd er 'gewoon' een nieuwe aangeschaft.
Toen kwamen ze op de citeslijst te staan en toen ging de prijs ineens de lucht in want toen kwam er een import quotum, dat betekende dat de prijs al diverse malen over de kop ging.
Het importverbod uit Z-O Azie van 3 jaar geleden deed de rest.

Maar is dat jaren geleden ook niet met de kardinalen gebeurd?
Die waren vroegah ook niks waard, niemand kweekte ermee, toen ging Amerika op slot, prijs sky high (nulletje er achter) en warempel er waren volop mensen die ze gingen kweken.
Vroegah zag je 'nooit' een EK kardinaal, terwijl er nu vrij veel mee gekweekt wordt, omdat het voor de betere kwekers nu ook interessant wordt om er 20 euro levend voer per jong tegenaan te gooien

Prijzen van vogels: het is heel simpel de markt bepaalt de prijs, is er geen vraag dan daalt de prijs, is er geen aanbod dan stijgt die weer.
Het is verder ook een kwestie van wat de gek er voor geeft.

Ime Turksema
28-05-2006, 13:52
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag eens gaan kijken in het vogelcafe en tot mijn verbazing zie ik hier een ime die op allerlei onderwerpen reageert. Tevens heeft hij het over Japanse nachtegalen en stelt allerlei vragen over beplanting, vogels etc.

Een aantal mensen op het forum van vogelcafe ken ik en zij kennen mij. Hallo Arjan en Wil. Ik schrijf en reageer al langer en regelmatig op het forum van de speciaalclub voor vruchten en insektenetende vogels en ben ook lid van de vereniging. Ik fok al jaren japanse nachtegalen en laat ze ieder jaar vrij vliegen omdat dat mooi is en betere kweekresultaten geeft.

Ik merk dat mensen in de war zijn met wie ze voor zich hebben.
Aangezien mijn naam Ime Turksema is en ik zo bekend ben op forums wil ik vragen of de andere ime zijn naam verandert in iets anders of even contact met mij opneemt.

met groet,
Ime

imezilstra
28-05-2006, 14:03
mijn E-mail adres is imezilstra@wanadoo.nl

Akosua
28-05-2006, 16:04
Hallo Ime Turksema,

Het zal inderdaad voor veel mensen verwarend zijn 2 Ime's.
Maar de mensen die je kennen prive of uit forums weten dat je geen vragen hoeft te stellen over het kweken van nachtegalen (doe je al jaren met succes).
Het zou eenvoudiger zijn als men direct duidelijk is zodat er geen verwarring kan ontstaan. Misschien een les voor ons allemaal.

imezilstra
28-05-2006, 16:35
:confused: Ik ben 49 jaar heet dus Ime Zilstra, ben nog nooit in die 49 jaar iemand tegengekomen die ook Ime heet, wel Yme of imme.
Het is dan ook wel een wonder dat er twee Ime s vogels kweken en nog wel dezelfde.
Naar ik hoor Ime Akosua met succes, en ik begin pas.
Heb op het moment wel een jap. nachtegaal op eieren zitten en vandaag is er een uitgekomen, heel spannend.
Ik wil mijn naam op deze site wel aanpassen maar ik weet niet hoe dat moet:rolleyes:

pasmat
28-05-2006, 16:48
Dit kun je niet zelf en moetb je dus aan de beheerder vragen.

Stuur hem hierover een PBtje en vraag hem of hij dit wil doen.

Ikke
30-05-2006, 09:26
Ik had gisteren hier een berichtje geplaatst, maar die is vanmorgen gewoon verdwenen!!!
hoe kan dat?

imezilstra
30-05-2006, 10:17
Het was mij ook al opgevallen.
Ime
PS misschien dat de sitebeheerder dit gedaan heeft?:eek:

henk
30-05-2006, 10:28
Ik had gisteren hier een berichtje geplaatst, maar die is vanmorgen gewoon verdwenen!!!
hoe kan dat?

Een moderator ziet toe op een plezierige en zinvolle discussie.
Als hij van mening is dat zulks niet het geval is, kunnen berichten worden verwijderd

Henk, moderator

alexd
30-05-2006, 12:38
Hopelijk wordt dit niet gezien als een onzinnige reactie van een meelezer. Zo ja, verwijder het dan maar.

Vraag: Zullen we het hier gewoon weer hebben over de prijzen etc. van nachtegalen?

Discussie's over het al dan niet verwijderen van berichten en het hoe en waarom kun je naar mijn idee beter niet voeren op dit gedeelte van het forum.
Wat betreft de 2 Ime's, dat zal ongetwijfeld goed opgelost zijn als ik dit allemaal zo lees. Ze hebben zich keurig kenbaar gemaakt. En bedenk a.u.b dat we hier zijn voor ons plezier en niet om elkaars plezier te bederven. Dus on-topic dan maar weer?

Arjan
30-05-2006, 14:53
Terug naar het oorspronkelijk onderwerp van Ime Z.
Ik stuitte gisteren op een Yahoo groep van vruchten en insecten eters de leden zijn voornamelijk uit de USA maar ook uit Singapore Australie zuid Afrika
en nu dus ook eentje uit Holland.
Wij mogen dus nog helemaal niet klagen in Amerika moet je tussen de 600 tot 8oo $ neertellen voor een koppel jap. nachtegalen .
Een koppel Chinese spotlijsters kost 1000 Dollar.
Maar mensen misschien vinden ze een goedkope oplossing tegen de vogelgriep dan gaan de grenzen misschien weer open en heb je weer een koppel voor 150 Euro. Dus laat je niet gek maken.
Het is trouwens heel leuk om te lezen hoe ze vogels houden aan de andere kant van de wereld de moderator vroeg mij of ik collega vogelliefhebbers van deze Yahoo group op de hoogte wilde stellen.
Bij deze
http://groups.yahoo.com/group/songsterfancier/

imezilstra
30-05-2006, 17:03
Bent u die meneer van die buul-buuls

Arjan
30-05-2006, 23:05
Of ik nu een meneer ben noem mij maar gewoon bij mijn naam hoor Arjan en inderdaad van die buulbuuls. Ik heb ergens gelezen dat je pop nu gewoon op de eieren gaat zitten en ze niet meer op de grond gooit.
Het is nu gewoon te koud nog even en dan als het wat opgewarmd is zal alles beter gaan.
Ik heb mij vreselijk geamuseerd met de twee Ime's. In het begin zat ik er ook totaal naast en dacht met de andere Ime te maken te hebben gelukkig zijn jullie nu uit elkaar te houden. Het was ook allemaal wel heel toevallig.:)

imezilstra
31-05-2006, 06:24
D eieren zijn intussen uitgekomen maar de pop heeft er verder geen aandacht meer aaan geschonken, dus de jongen zijn overleden helaas.:(

imezilstra
31-05-2006, 22:24
Arjan weet jij nog een vertrouwd adres om een japanse nachtegaal pop onder te brengen.
Ik heb er 1 als reserve, maar ik wil hem niet kwijt.
Als jij iemand weet met een man dan kunnen we misschien samen doen, als er
jongen uit komen.:)

Arjan
31-05-2006, 23:24
Als ik jou was dan zou ik dat vragen aan de speciaalclub die kennen hun leden toch het beste. En zijn ook het beste op de hoogte van vertrouwde adressen. Ik weet zeker dat er mensen zijn die zitten te springen om een pop.
Dus gewoon contact opnemen met het bestuur en dan vragen wie de vraagbaak is van de jap. nachtegaal die zal je ongetwijfeld verder kunnen helpen.
was jij trouwens ook niet op zoek naar een zilveroor ik zag vandaag ergens een man te koop staan.

imezilstra
01-06-2006, 06:31
Ik heb pas een koppeltje gekocht, dus ik ben voorzien.
maar toch bedankt.:p

imezilstra
01-06-2006, 07:24
Wie weet het e-mail adres van de speciaalclub voor insectenetende vogels.
De op internet staande site van deze club, daar krijg ik de E-mail van terug van dat die niet meer bestaat.:confused:

Serinus
06-06-2006, 19:26
Hallo,

Ikzelf heb géén vruchten en/of insecteneters, maar is dit mischien de link die je zoekt?
http://www.vogelspeciaalclub.nl/

Succes met je vogels, groeten, Serinus.

secundo
04-04-2011, 22:11
Dit komt mij toch ook redelijk dubieus over:

http://dieren.marktplaats.nl/vogels-overige-vogels/435527197-wie-doet-ermee-japanse-nachtegalen-kweken.html?return=eJwtytEKgzAMheF3EfRS25UNVhFxbxK 0W4u1BhPZ2Ni7L2XehJ8vB6y2n2BVS1ZftC3IwTb61jOjbZp5R ZfqBbaZMQIw1Sk2%2F0mNHvtX7HQ1UcdraQZdmluUM5jrOSdLv gNK0n2iY4BZlcQijyHti9vCmH0%2FfH5mh9Gze0B0SWilIHaqE PdOFe33B0hGOEI%3D&df=1&fta=eNotjt2OgyAQRt%2BFi14DisgQX6GvYPjTmkUlBVuzTd99 B7N3Z2Yy33cMSPhk6IEczzi%2BTMxE48iAnHFgN5%2BHsgPTkU GjhI4Ffpek8%2BQzLlMBqtcE27GG5%2BJ0OnD%2BecNm3KOE2c Sw6T0vwG8pHQOtwS2QZOZA9IL%2FGRogi78aGZVAmGGhV7Q7K3 ArVQUjXWMrdL5jokLjaOsQ6NRIKU%2BmJqEC8whB2rbjCE7gKi BYSXuBgUo5zqmtYPF0yTCsL3syPo%2BoOpdH1aJ4UEBWc47VFO X8pcqBmDfR9398EW2Awuf7%2FQO1T2Gb&fta_ind=7&fs=1

Wie doet ermee? japanse nachtegalen kweken
"Hallo Ik ben een kweker en ben het een beetje zat dat de prijzen zo stijgen, en dan bedoel ik brood benzine enzenz, maar de prijzen van vogels stijgen ook, de mensen maken de prijzen zo achtelijk dat een vogel liefhebber niet eens meer leuke vogels kan kopen vanwege de prijs, neem nou een simpel japans nachtegaaltje 150 euro, mensen doe eens normaal, deze vogelstjes zijn erg geliefd door de mooie zang, maar de mensen zien weer eurotekens in hun ogen en gaan ze massaal kweken voor de poen, vroeger kochten we ze voor 25 gulden maar ok ze worden niet meer of mag niet meer geimporteerd worden, daarom wil ik nachtegalen aanbieden voor 25 euro, en dit kan, als er genoeg animo voor is ga ik nachtegalen beschikbaar stelen aan kwekers en deze kwekers mogen de eigen kweek van deze nachtegalen verkopen voor 25 euro per stuk en die mogen ze zelf houden.

als dit een succes wordt wil ik het ook proberen met andere soorten vogels waar de prijzen abnormaal hoog van zijn, zo kan iedereen weer eens een leuk vogeltje kopen, tenminste dat hoop ik.

als je mee wil doen mail me dan even en vertel of je een kweker met ervaring ben en hoe groot je vogelverblijf is.

groeten

een vogelliefhebber die de prijzen weer normaal probeer te maken

Elke vogel die door ons gekweekt is krijg een ring met 25euro teken erin, deze ringen worden door mijn geleverd zodat ze niet voor een hoge prijs doorverkocht worden.

ik heb momenteel 27 nachtegalen op voorraad, niet geringde vogels, over twee weken krijgen we er 150 stuks bij dus dat moet voorlopig even genoeg zijn. "

Dus 177 vogels verkopen aan €25/stuk... En waar komen die 177 ongeringde nachtegalen vandaan??? Maar het zijn de anderen die eurotekens zien???

Ook wel grappig:
..., als er genoeg animo voor is ga ik nachtegalen beschikbaar stelen aan kwekers en ...

liefhebber
27-08-2011, 14:10
Hallo Secundo,

Eind jaren '70 begin jaren '80 was ik ook een grote vogelliefhebber,het begon allemaal met Grasparkieten vervolgens Kanarie's en op het einde Wildzang en enkele mannekes Japanse Nachtegaal.Toen was ik bij een lokale vereniging de Geelgors aan gesloten bij KBOF.Een maal per maand hadden wij vergadering en op het einde van de vergadering was er een rondvraag,wanneer er leden iets nodig haden en ik kon ze helpen kregen zij het van mij.Om gekeerd waren er wel als die mij konden helpen moest ik betalen,en dit werd al snel het einde van mijn hobby.In '86 vertrok ik dan ook als militair naar Duitsland (BSD),volgde nog een beetje het gebeuren op en inderdaad de prijzen swingen de pan uit.Het gaat niet meer om liefhebbers maar puur handel,in die tijd heb ik voor mijn Japanse Nachtegaal Bfr 500 betaald nu kosten ze hier € 175,00 te veel van het goede.Ben onder tussen terug naar België gekomen en had graag 2 mannen Japanse Nachtegaal 1 voor mij en 1 voor de dochter,en dan is €25,00 het stuk lijk U voorstelt en vraagt niet teveel.Op dit email-adres kan U mij contacteren als U wenst,al vast bedankt!vancleeboy@gmail.com

Mvg Liefhebber

kingfisher
27-08-2011, 15:15
Hallo Secundo,

Eind jaren '70 begin jaren '80 was ik ook een grote vogelliefhebber,het begon allemaal met Grasparkieten vervolgens Kanarie's en op het einde Wildzang en enkele mannekes Japanse Nachtegaal.Toen was ik bij een lokale vereniging de Geelgors aan gesloten bij KBOF.Een maal per maand hadden wij vergadering en op het einde van de vergadering was er een rondvraag,wanneer er leden iets nodig haden en ik kon ze helpen kregen zij het van mij.Om gekeerd waren er wel als die mij konden helpen moest ik betalen,en dit werd al snel het einde van mijn hobby.In '86 vertrok ik dan ook als militair naar Duitsland (BSD),volgde nog een beetje het gebeuren op en inderdaad de prijzen swingen de pan uit.Het gaat niet meer om liefhebbers maar puur handel,in die tijd heb ik voor mijn Japanse Nachtegaal Bfr 500 betaald nu kosten ze hier € 175,00 te veel van het goede.Ben onder tussen terug naar België gekomen en had graag 2 mannen Japanse Nachtegaal 1 voor mij en 1 voor de dochter,en dan is €25,00 het stuk lijk U voorstelt en vraagt niet teveel.Op dit email-adres kan U mij contacteren als U wenst,al vast bedankt!vancleeboy@gmail.com

Mvg Liefhebber

Er is hier op het forum afgesproken geen vraag en aanbod te bezigen dus of via vogelmarktplaats of anders via een pb naar secundo.
Prijs laat ik me verder niet over uit maar u begrijpt wel dat dit niet de prijzen van nu zijn.

secundo
27-08-2011, 15:20
hallo 'liefhebber',

het stukje hierboven vond ik op een zoekertjessite. Het gaat dus niet om een initiatief van mijnentwege. Integendeel: ik vrees dat de 177 japanse nachtegalen die aangeboden worden niet door de persoon in kwestie gekweekt zijn...:( De persoon die deze vogels verkoopt voor €25, is volgens mij diegene bij wie het puur om het geld gaat.

Vroeger werden wildvang nachtegalen inderdaad massaal uit Azië ingevoerd en voor 500Bfr. verkocht. Kweken hoefde niet, want als de nachtegaal overleed, kocht je gewoon een nieuwe voor 500Bfr.
Gebeurt dit nu nog? Nee hoor, importstop. Máár... Zoek maar eventjes op dit forum of internet waar zijn 150 nachtegalen waarschijnlijk zo plots vandaan komen. Je vindt het wel. De zoektermen 'nachtegaal' en 'Frankrijk' zullen je een heel eind op weg helpen. ;)

Wie echt zélf japanse nachtegalen kweekt (o.a.ikzelf), weet wat het je kost aan levend voer om de jongen groot te krijgen. Daarom vind ik de huidige prijzen niet echt overdreven.

Mijn tip aan u: koop jezelf voor €150 een mooie CORRECT GERINGDE (geloten pootring, NIET met €25 op!) japanse nachtegaal man, soigneer hem goed en je hebt er jaren plezier van.

PS: ik kan je geen japanse nachtegaal verkopen. Ik heb dit jaar relatief veel jongen gekweekt: mijn koppel heeft 6 ronden gedaan waarvan er 4 volledig gelukt zijn, 1 ronde maar half en ook 1 ronde volledig verloren is gegaan. Hoe raak ik van m'n jongen af: uit elk nest verkoop ik één vogel. De overige jongen schenk ik (gratis) weg aan vrienden, collega's, ... Er staan altijd mensen in de wachtrij: zowel vrienden om er eentje te krijgen als onbekenden om er eentje te kopen.

Animal
27-08-2011, 16:03
Er worden nergens japanse nachtegalen verkocht voor 25 euro ,hoor.
Misschien was dit wel weer iemand waar je eerst geld naar over moet maken ,,en die stuurt dan helemaal niks.
Als je een klein beedje de huidige prijzen kent weet je dat dit niet kan.
In de jaren 70 had iedereen die een volliere had daar wel 1 japanse nachtegaal in zitten ,,voor de zang ,,en de nachtegaal hielp je metteen van de muggen af.
En toen betaalde je er ook maar 25 gulden voor.
Maar ook de kleine tropen die nu voor de normale man onbetaalbaar zijn had je voor minder dan 25 gulden het koppel.

JelleTom
27-08-2011, 18:27
PS: ik kan je geen japanse nachtegaal verkopen. Ik heb dit jaar relatief veel jongen gekweekt: mijn koppel heeft 6 ronden gedaan waarvan er 4 volledig gelukt zijn, 1 ronde maar half en ook 1 ronde volledig verloren is gegaan. Hoe raak ik van m'n jongen af: uit elk nest verkoop ik één vogel. De overige jongen schenk ik (gratis) weg aan vrienden, collega's, ... Er staan altijd mensen in de wachtrij: zowel vrienden om er eentje te krijgen als onbekenden om er eentje te kopen.

Is 6 ronden niet veel voor een koppel?

secundo
27-08-2011, 21:05
Is 6 ronden niet veel voor een koppel?

Vind ik ook, met véél minder was ik ook al content geweest.
Maar probeer ze maar eens te stoppen eenmaal ze begonnen zijn. Nestmateriaal vinden ze overal in mijn voliere. En ze begonnen telkens al opnieuw te broeden als de jongen van de vorige ronde nog niet zelfstandig waren (dus was het geen optie het levend voer weg te halen). Gelukkig zijn ze nu gestopt. ;)

andre 44
27-08-2011, 22:07
Er worden nergens japanse nachtegalen verkocht voor 25 euro ,hoor.
Misschien was dit wel weer iemand waar je eerst geld naar over moet maken ,,en die stuurt dan helemaal niks.
Als je een klein beedje de huidige prijzen kent weet je dat dit niet kan.
In de jaren 70 had iedereen die een volliere had daar wel 1 japanse nachtegaal in zitten ,,voor de zang ,,en de nachtegaal hielp je metteen van de muggen af.
En toen betaalde je er ook maar 25 gulden voor.
Maar ook de kleine tropen die nu voor de normale man onbetaalbaar zijn had je voor minder dan 25 gulden het koppel.

ja die goeie oude tijd ik weet nog toen mijn ouders nog een dieren speciaal zaak hadden en gingen naar de groot handel daar was alles te koop ook de jappen toen nog voor 2,75 gulden ex btw en de zilver oor voor 2,25 die was toen niet zo geliefd je kon toen nog alles kopen

liefhebber
30-08-2011, 16:38
Bedankt voor de vele reacrie's,sorry als ik hier een code doorbroken heb dat niet mocht.Ik vond geen link om Secundo een pb-ke te sturen.

Mvg liefhebber :-)