Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rood kop amadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rood kop amadine

    hallo ik heb een koppeltje rk amadine zitten
    waarvan het vrouwtje een wat gele buik heeft bijn haar kontje
    me vraag is wat kan dat zijn
    en wat kan ik er aan doen
    mvg Wim

  • #2
    te vet

    dit is gewoon vet, dit soort poppen hebben dan vlug last van legnood, veel olijf olie door het zaad mengen kan dit tegen gaan.

    Opmerking


    • #3
      gele buik,

      Oorspronkelijk geplaatst door wdonker
      hallo ik heb een koppeltje rk amadine zitten
      waarvan het vrouwtje een wat gele buik heeft bijn haar kontje
      me vraag is wat kan dat zijn
      en wat kan ik er aan doen
      mvg Wim
      hallo ik denk dat de vogel wat te vet is als de huid teminste geel is geef de vogel niet meer zaad dan ze dagelijks opkunnen en laat ze ook alles opeten ,ook dat wat ze eruit gooien eerst oplaten eten voordat je ze nieuwzaad geeft bovendien kun je ze in een grotere vlucht zetten zodat ze wat meer bewegen kunnen.
      m.vr.gr.Harry
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #4
        rk amadine

        dat vervetten geld dat voor al de amadines
        moet ik ze dan af gepast te eten geven
        en als dat moet moet dat alleen in broedkooien omdat ik in de voliere ook amadines heb zitten
        graag hoor ik van jullie groetjes Wim

        Opmerking


        • #5
          vervetting

          dit kan op zich niet zo'n kwaad voor de vogels alleen geeft het meer problemen tijdens de kweek om dat vlug legnood optreedt bij deze poppen. deze vogels het liefste in vluchtje kweken, wees spaarzaam met eivoer en dierlijke eiwitten. ook in kolonie verband wil ook vaak goed lukken, met oneven aantal kweekstellen. zo hebben ze afleiding waardoor minder vaak de jongen uit het nest gegooid worden omdat ze hun nest moet verdedigen waardoor voor uitgooien geen tijd meer is.

          Opmerking


          • #6
            Meneer Poulane.

            Zoals ik gezien heb heeft u erg veel verstand van vogels, daarom deze vraag aan u, graag wil ik bij mijn goulds amadines andere vogeltjes doen zodat er ook wat anders in zit nu is mijn vraag aan u wat voor soorten kunnen erbij, en is het verstandig om kwartels er in te laten lopen.

            Groetjes petra.

            Opmerking


            • #7
              rood kop amadine

              Hallo Sandra,

              De meningen over kwartels in de voliere zijn verschillend. Kwartels zijn eigenlijk kleine kippen. Kippen dragen onder hun vleugels (omdat het daar warm is) veel (bloed)luizen mee. Kwartels hebben hier ook last van. Om te voorkomen dat mijn vogels ook last van luizen krijgen, doe ik geen kwartels bij mijn vogels. Maar zoals gezegd de meningen zijn verdeeld.

              Ruben
              Ruben

              Opmerking


              • #8
                rood kop amadine

                Sorry petra bedoelde ik i.p.v. sandra.

                Ruben
                Ruben

                Opmerking


                • #9
                  kwartels in voliere

                  kwartels zijn prima te houden in gezeldschapsvolieres bij volwassen vogels, maar als er jongen uit komen moeten ze weggehaald worden, omdat de meeste jongen te traag zijn als ze pas uitvliegen, en ze vaak op de grond belanden, worden ze onherroeppelijk afgemaakt door de kwartels, mn door de haan. omdat deze erg territoriaal is, gebeurde het mij ook dat jonge splendid parkieten helemaal dood gepikt werden door de kwartels. een nare leerschool dus gehad.
                  advies, dus niet doen in broed tijd!

                  Opmerking

                  Working...
                  X