Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Insecten voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Insecten voeding

    Goedemiddag,

    Op internet zie ik regelmatig dat er meelwormen te koop worden aangeboden.

    Wie kan mij vertellen is dit van goede kwaliteit? Is het voordeliger om dit een plaatselijke winkel te blijven kopen?

    Buffalo's, meelwormen en wasmotten zijn nogal prijzig. Zeker als je jonge vogels heb vandaar bovenstaand verhaal.

    Zijn buffalo's, meelwormen, sprinkhanen en wasmotten etc ook goed als je ze uit vriezer geeft?

    Als het internet net zo goed is wie heeft er voor mij een goed adres.

    M.vr.gr.
    Wim van der Linden

    http://www.vvvogelvreugd.nl/
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

  • #2
    Hallo Wim,

    Je kan gewoon diepvries voeren, doe ik deels ook.



    Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
    Goedemiddag,

    Op internet zie ik regelmatig dat er meelwormen te koop worden aangeboden.

    Wie kan mij vertellen is dit van goede kwaliteit? Is het voordeliger om dit een plaatselijke winkel te blijven kopen?

    Buffalo's, meelwormen en wasmotten zijn nogal prijzig. Zeker als je jonge vogels heb vandaar bovenstaand verhaal.

    Zijn buffalo's, meelwormen, sprinkhanen en wasmotten etc ook goed als je ze uit vriezer geeft?

    Als het internet net zo goed is wie heeft er voor mij een goed adres.

    M.vr.gr.
    Wim van der Linden

    http://www.vvvogelvreugd.nl/
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      levend voedsel

      Beste Wim;het is ook heel belangrijk wat je de voedseldieren zelf te eten geeft,meelwormen en buffelowomen krijgen bij mij een mengsel van kuikenkorrels en zemelen groene aardappelen half door en groentenafval.Hierdoor vervellen ze sneller en is de huid zachter de cultuurvogels doen het er goed op,diepvries gaat ook goed mits je het een paar keer dagelijks kunt geven.Ik heb die mogelijkheid niet en voer hoofdzakelijk levendvoer gaat zeer goed veel succes Rob.

      Opmerking


      • #4
        Levend voer

        Heren,

        Bedankt voor jullie tips,

        Waar kopen jullie het levende voer gewoon bij een plaatselijk dierenwinkel of via internet? Voor een flinke bak buffalo's ben je al snel 10 euro kwijt. Op dit moment heb ik zelf jonge fisscher glansspreeuwen. Ik geef ze nu witte meelwormen, buffelo's en wasmotten en daarnaast nog uit de diepvries sprinkhanen. Maar dit wel een kostbare aangelegenheid. Ik heb nu nog geen zekerheid of de jonge vogels blijven leven.

        Iemand gaf mij de tip ze ook regenwormen te geven. Is dit goed? Met onderstaande link zie je nu mijn jonge fisscherglansspreeuwen nu groeien ze nog goed. Maar ik begreep dat het grootste moeilijkheid komt als ze uitgevlogen zijn.

        M.vr.gr.

        Wim van der Linden

        M.vr.gr.
        Wim van der Linden
        http://www.vvvogelvreugd.nl/

        Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

        Opmerking


        • #5
          Wie heeft ervaring met pissebedden en regenwormen??

          Liefhebbers van vruchten insekteneters.
          Zijn er onder jullie, die ervaring hebben met het voeren van pissebedden en regenwormen??

          Opmerking


          • #6
            Hallo,

            Je kan ze rustig pissebedden en regenwormen geven als ze het eten.
            Mijn ervaring is dat de grotere lijster soorten regenwormen eten, echter spreeuwen, nachtegalen, buulbuuls ed eten ze niet.
            Pissebedden worden alleen door de echte insekteneters gepakt.
            vr gr Wil

            Opmerking


            • #7
              Ik heb Baardvogels, en die genieten van regenwormen hoor! pisebedden heb ik er ook in gegooid, en ik neem aan dat die ook gevreten worden, want ze waren na een poosje weg uit de bakje.
              Iik slakken die bij mij in de tuin zitten.......als ik ze vind, krijgen ze een nieuwe onderkomen bij mijn baardvogels, dus een mooie oplossing om er van af te komen, Alleen weet ik niet of ze er last van krijgen, bij mij tot nu toe niet, soms gaan er een stuk or 3 de voliere in per dag, dan weer elkele dagen niks.

              Edit:

              Even een extra vraag betreffende de vraag van de topic starter: kun je gewoon levende sprinkanen etc kopen, en dan invriezen en later voeren? ze worden namelijk zwart als ze dooien...........

              Opmerking


              • #8
                Voeding voor de vruchten- en insecteneters

                Goedemorgen,

                Bedankt voor al uw tips. Dit is echt het mooie van het vogelcafe. Dit forum had er jaren eerder moeten zijn.

                Maar wie heeft er weleens meelwormen etc via internet besteld? Is dit goedkoper? Hoe is dan de kwaliteit?

                M.vr.gr.
                Wim
                M.vr.gr.
                Wim van der Linden
                http://www.vvvogelvreugd.nl/

                Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                Opmerking


                • #9
                  Insecten voeding

                  Voordat ik iets zeg over insecten wil ik toch ook even een ander forum onder de aandacht brengen n.m.l

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door p.p.
                    Liefhebbers van vruchten insekteneters.
                    Zijn er onder jullie, die ervaring hebben met het voeren van pissebedden en regenwormen??
                    Pissebedden heb ik weinig ervaring mee, maar heb in het verleden vele tientallen liters regenwormen gekocht voor jonge lijsters en spreeuwen.

                    Heb ik gedaan met rode en groene kardinalen, maar doe dit nooit weer. Ze gingen op bezoek bij de overburen zonder zich te bekommeren om de jongen. Heb ze uiteindelijk wel terug kunnen krijgen maar de wijde wereld was toch te verkiezen boven eigen haard.

                    Opmerking


                    • #11
                      M.vr.gr.
                      Wim van der Linden
                      http://www.vvvogelvreugd.nl/

                      Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                      Opmerking


                      • #12
                        [/QUOTE]

                        Opmerking


                        • #13
                          Geslachtsverschillen Japanse nachtegaal

                          Hallo J.W.
                          Ik kan je wel op het goede spoor zetten hoe je zelf het verschil kan zien tussen de man en de pop je zal wel even naar het forum van de speciaal club moeten vandaar ga je naar de sectie De Kweek en daar vind je een verslag over de Geslachtsverschillen Japanse nachtegaal compleet met foto's
                          hier is het adres van dat forum

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Arjan
                            Hallo J.W.
                            Ik kan je wel op het goede spoor zetten hoe je zelf het verschil kan zien tussen de man en de pop je zal wel even naar het forum van de speciaal club moeten vandaar ga je naar de sectie De Kweek en daar vind je een verslag over de Geslachtsverschillen Japanse nachtegaal compleet met foto's
                            hier is het adres van dat forum
                            http://www.vogelspeciaalclub.nl/forum/
                            Bedankt Arjan ik ben ook lid van die club,maar had daar nog nooit gekeken,ik kwam nooit verder dan de advertenties
                            JW

                            Opmerking


                            • #15
                              Insecten voeren.

                              Zelf vangen van insecten is ook een mogelijkheid,deed dit met groot visnet ,waar ik zelf van gordijnenstof een fijner net van maakte.Pak de fiets en hou het net in de berm,met 20 minuten had ik genoeg insecten voor een dag je kunt ze ook invriezen.Elke 5 min. deed ik de inhoud omkeren in een pot,deze plaats je in vol. of hok en de deksel was er nog maar net af of de vogels zaten er al bij heb hier veel braziliaanse rallen mee groot gebracht en vinken,zou zeggen als je er tijd voor hebt altijd proberen groeten Rob.

                              Opmerking

                              Working...
                              X