Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekboxen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweekboxen

    Als je een buiten verblijf voor vogels wilt kun je het beste een geheel overdekte voliere maken. Dit voorkomt dat er mest van wilde vogels invalt die misschien ziek zijn. Ik raad je dan ook aan om de vloer van beton te maken dit voorkomt het indringen van muizen of andere roofdieren. Maak dan ook een dubbele draad. Het gaas zit tegen de binnenkant en tegen de buitenkant i.v.m. katten. Ik zelf heb kweekboxen van 135cm lang 180 cm hoog en 95 cm breed. In totaal 8 en een kleine vlucht en 2 grote vluchten. Hiervoor loopt een gang van ongeveer 65 cm breed en per box heb ik dan een koppel vogels. Boxen vind ik zelf nog altijd het beste de vogels zitten rustig. In een gemengde voliere ontstaan tijdens de kweek vaak ruzies om de nest plaatsen. Dit telt zeker voor europese cultuur vogels. Er zijn namelijk ook vogels die een teretorium bij het nest willen. Als je dus een gemengde voliere wilt moet je er dus rekening mee houden dat je er niet te veel in zet want het is toch ook leuk om een paar jonge te krijgen en mooie vogels te hebben. Een overvolle voliere heeft ook nog het nadeel dat als er een ziekte in onstaat de vogels elkaar snel zullen besmetten. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Als jullie nog andere ideeën hebben laat het dan maar eens zien
    Groet Goudvink
Working...
X