Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte zebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zwarte zebravink

    Zou het al mogelijk zijn om een totaal
    zwarte (wel oranjesnavel) zebravink te kweken?

  • #2
    ik denk dat je het rug dek nooit zwart zult krijgen.
    http://members.home.nl/maurice.pieper

    Opmerking


    • #3
      M.Pieper,
      ik zou maar nooit zeggen nooit..............als zeg ik het zelf ook.............

      Opmerking


      • #4
        Wat niet kan....
        Er zijn verschillende kwekers bezig geweest om een zwarte zebravink te kweken; sommigen droomden er zelfs van.
        Het leek in eerste instantie niet zo moeilijk: neem grijze, zwartborst, zwartwang, blackface en eumo zebravinken, paar deze aan elkaar en paar de nakomelingen ook weer aan elkaar. Maar zo gemakkelijk bleek het niet te zijn.
        Er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan. Maar misschien is er nog een kweker mee bezig en kan hij er ons wat meer over vertellen.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          op het NZC forum http://www.zebravinkforum-nzc.nl/index.php van de Nederlandse Zebravinken Club staat er sinds vandaag een foto van een eumo zwartborst welke behoorlijk zwart is

          Opmerking


          • #6
            link????
            ik ben daar niet lid van, misschien dat ik het dan niet kan zien?

            Opmerking


            • #7
              Inderdaad je moet geregistreerd zijn om alle berichten op het forum te kunnen lezen.
              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

              Opmerking


              • #8
                Het moeilijkste zal in inderdaad het rugdek en de stuit zijn.
                Je zou inderdaad gaan denken aan een zwartborst zwartwang eumo. Blackface heeft volgens mij geen toevoeging ten opzichte van de eumo.
                Alleen het rugdek, de staart en de stuit krijg je niet zwart.
                Het probleem wat je ook hebt met een zwartborst zwartwang is het feit dat deze factoren elkaar tegenwerken in de wang. Een zwartborst zwartwang heeft geen uitvloeiende wangen.

                Ik denk dat de enigste hoop op een zwarte zebravink is een nieuwe mutatie. Ik denk dat een rode zebravink eerder gekweekt wordt.
                Groeten,

                Arjan

                Opmerking


                • #9
                  Over rode zebravink gesproken

                  Wat ik me afvraag is of de kleurstoffen die b.v aan kleurkanaries wordt gegeven, ook invloed heeft, op b.v het pheomelanine bij tropen, zijn er ook mensen die hier iets vanaf weten, of ervaring hier mee hebben.
                  Denk b.v aan de blackface oranjeborst zwartborst combinaties.

                  reageer eens !!

                  Opmerking


                  • #10
                    Deze hebben geen enkele uitwerking daar de bevedering van een zebravink geen vetstof bevat.Alleen eumelanine en pheaomelanine.
                    Ook geel vetstof bij bv de geelsnavel is getest en daar bleek het ook geen toegevoegde waarde.
                    dus alleen de poten en de snavel van een zebravink bevatten carotonoide.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking

                      Working...
                      X