Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoezo rode ogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoezo rode ogen?

    Hallo, ik heb een vraagje.
    Ik heb uit de volgende combinatie valkjes ( bonte geparelde witmasker man split lutino en cinnamon x cinnamon geparelde witmasker pop) twee in mijn ogen bonte cinnamon geparelde witmaskers maar beide hebben rode ogen. Kan dat of is de kleur anders dan ik denk?

    Wie kan deze vraag voor mij beantwoorden?

    Groetjes, Birgit Kornet

  • #2
    rode ogen

    Jonge cinnamons hebben bij het uitkomen rode ogen deze kleuren later donkerder (rood bruin). Het kan ook zijn dat je een crossingover hebt gekweekt omdat de man split ino en split cinnamon is kan het zijn dat er een Cinnamon-ino geboren wordt. De kleur(tekening) is dan echter heel erg licht bruin en wijkt dan duidelijk af van de kleur van de moeder vogel. Is de kleur hetzelfde als bij de moeder dan heb je te maken met de cinnamon.

    m.v.g.

    Coert.

    Opmerking


    • #3
      Rode ogen

      Hallo Coert,

      Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat het gewoon witmaskers zijn omdat na het uitkomen de oogballen gewoon donker waren.

      Groetjes, Birgit.

      Opmerking


      • #4
        hallo coert.
        voor je over cross-overs begint moet je wel weten wat t betekend. (ik ga t je nu niet uitleggen want dat is een lang verhaal )
        als de man split cinnamon en ino is kunnen er dus sowieso cinnamonino poppen uit vallen , pas wanneer er cinnamon , ino of cinnamonino mannen uit vallen praat je over cross-over.
        dit kan alleen met de geslachtsgebonden recessieve verervingen.
        dus wat jij zegt klopt niet want cinnamonino zullen normaliter uit dit koppel gewoon poppen zijn die uit de splitten van de man voortkomen.
        om die 2 te combineren heb je niet meer nodig dan toeval en geluk.

        birgit.
        cinnamons hebben bij t uitkomen en soms nog wat langer een rode gloed in de ogen.
        zodra de vogel ouder wordt zullen de ogen gewoon zwart kleuren.
        als het een ino was geweest had die er niet uit gezien als een cinnamonbontopalinewitmasker.
        trouwens dit wil dus wel zeggen dat de moeder split bont is , anders kweek je geen bont in je jongen.

        Opmerking

        Working...
        X