Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rode Kardinaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rode Kardinaal

    Hallo forumleden ,mijn rode kardinaal pop legt haar eieren niet in het nest maar laat deze gewoon vanaf de zitstok vallen!!! Wat is haar probleem? Ze heeft in haar vlucht (3x1m.) div. nest mogelijkheden maar maakt geen nest af. Heeft iemand een oplossing?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
    Hallo forumleden ,mijn rode kardinaal pop legt haar eieren niet in het nest maar laat deze gewoon vanaf de zitstok vallen!!! Wat is haar probleem? Ze heeft in haar vlucht (3x1m.) div. nest mogelijkheden maar maakt geen nest af. Heeft iemand een oplossing?
    Is ze misschien te jong ?
    Of jaagt de man erg achter haar.

    Je kan er weinig aan doen gewoon afwachten zal waarschijnlijk toch goed komen.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
      Hallo forumleden ,mijn rode kardinaal pop legt haar eieren niet in het nest maar laat deze gewoon vanaf de zitstok vallen!!! Wat is haar probleem? Ze heeft in haar vlucht (3x1m.) div. nest mogelijkheden maar maakt geen nest af. Heeft iemand een oplossing?
      Wacht rustig de tijd af . Het is een normaal probleem in het begin van het seizoen . Voor het ogenblik is het overal een beetje hetzelfde . De beste periode komt eraan voor de kardinalen en dit is eind mei - begin juni .Het is dit jaar lang koud geweest en de vogels zitten nog niet in broedconditie .Niet panikeren .

      Opmerking


      • #4
        Slechte pop

        Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
        Hallo forumleden ,mijn rode kardinaal pop legt haar eieren niet in het nest maar laat deze gewoon vanaf de zitstok vallen!!! Wat is haar probleem? Ze heeft in haar vlucht (3x1m.) div. nest mogelijkheden maar maakt geen nest af. Heeft iemand een oplossing?

        Hallo
        Ik denk niet dat er voor dit probleem een oplossing is. Je kunt de pop niet dwingen haar eieren in het nest te leggen. Ik denk dat het gewoon een slechte pop is. Helaas.
        Groet Goudvink

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
          Hallo forumleden ,mijn rode kardinaal pop legt haar eieren niet in het nest maar laat deze gewoon vanaf de zitstok vallen!!! Wat is haar probleem? Ze heeft in haar vlucht (3x1m.) div. nest mogelijkheden maar maakt geen nest af. Heeft iemand een oplossing?
          Misschien vind ze niet het juiste nestmateriaal. Probeer zoveel mogelijk verschillende soorten nestmateriaal te verzamelen en bied dat aan. Voor kardinalen zijn bv. boomwortels heel aantrekkelijk, ik zelf graaf dan meestal rond een conifeer een kuil en vind daar de mooiste worteltjes. Bied het vers aan, als het uitdroogt is het niet aantrekkelijk meer, je kunt het dan overnieuw bevochtigen onder de kraan of buiten in de regen leggen.
          Voor de afwerking van het nest worden vaak stugge haren gebruikt, cocosvezels of paardehaar bv.

          Zijn de partners wel op elkaar ingesteld, ik bedoel is de klik er wel, ook bij vogels moet er iets zijn van genegenheid tussen beide partners. Je ziet dit vaak door het voeren van de pop door de man. Of je kijkt naar het balts gedrag en wacht op de acceptatie van de pop. Als dat er niet is zal er niet gauw iets gebeuren. Ondanks dat gaat moeder natuur door en zal de pop toch haar natuurlijke cyclus ondergaan door het produceren van eieren, welke zonder nest dus van de stok worden gedropt, ze moet ze toch kwijt niet waar. Kijk in dit geval bij koud weer uit voor legnood.

          Greetz...

          Opmerking


          • #6
            paniekeer niet voor het ogenblik is het bijna overal hetzelfde probleem , de winter is lang koud geweest en nu is het echt bar slecht weer wacht nog een week of twee begin juni en je gaat zien dat bepaalde vogels meer in broedconditie zullen zijn . Ze gaan meer nest bouwen en eieren in het nest leggen en broeden .

            Opmerking


            • #7
              Eieren kardinaal

              Lucky je schrijft meerdere nestgelegenheden maar ook op verschillende hoogtes en een beetje afgeschermd met takken, conifeer,of iets dergelijks is ze misschien naar op zoek vr.gr. Rob.

              Opmerking


              • #8
                Hoi Lucky

                Ik had dit probleem ook eens bij een goudvink ik heb toen een kunsteitje in het nest gelegd ,daarna legde de pop haar eieren wel in haar nest.

                groet Geert

                Opmerking


                • #9
                  eieren kardinaal

                  Het is zo als de meeste zeggen, het is nog te koud.
                  Anderzijds kan het zo zijn dat de plekken waar ze de nesten maakt niet goed genoeg bevonden worden.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                    Hallo forumleden ,mijn rode kardinaal pop legt haar eieren niet in het nest maar laat deze gewoon vanaf de zitstok vallen!!! Wat is haar probleem? Ze heeft in haar vlucht (3x1m.) div. nest mogelijkheden maar maakt geen nest af. Heeft iemand een oplossing?
                    Ik heb reeds zo'n 20 eieren gevonden. En heb van alles gedaan zo als man afvangen, nesten verschillende hoogte, nest op andere plaatsen hangen, ander nestmateriaal ect. Ik denk dat forumlid "goudvink" gelijk heefd dat het een slechte pop is. Maar bedankt voor jullie meedenken.
                    Groetjes Lucky

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
                      Ik heb reeds zo'n 20 eieren gevonden. En heb van alles gedaan zo als man afvangen, nesten verschillende hoogte, nest op andere plaatsen hangen, ander nestmateriaal ect. Ik denk dat forumlid "goudvink" gelijk heefd dat het een slechte pop is. Maar bedankt voor jullie meedenken.
                      Groetjes Lucky
                      Probeer eens een oud nest van een merel of zanglijster te plaatsen (of meerdere), vaak willen ze dit wel accepteren.
                      Of maak zelf een nest af, mogelijk is ze gewoon een slechte architekt of aannemer.

                      Greetzzz

                      Opmerking


                      • #12
                        Ze Broed

                        Hallo forum leden ze broed na het leggen cq vallen laten van zeker 25 eieren.
                        Ging deze pop plots over tot nest bouw. Er is niets in de vlucht veranderd. Ze heefd in een groot houten "kanariekorfje" een stevig nest gebouwd van kokosvezel. Daarin heefd ze nu vier eieren gelegd en is nu overgegaan tot broeden. Nu maar hopen dat de man nog zaad over had. Maar dat is voor over enkele dagen. Ik hou jullie op de hoogte.

                        Mvg Lucky

                        Opmerking


                        • #13
                          Hartstikke leuk om te lezen.
                          Vogels blijven ons toch verbazen...
                          Succes.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Lees nu eens mijn vorige posts ! Het is zo dat er altijd mensen zijn die beweren dat je insecten moet afnemen omdat de man te driftig komt maar merendeel is het andersom
                              Ik zie hier geen reacties die dit beweren.....
                              Sterker nog; ze liggen vrijwel allemaal in de lijn van jou advies
                              Waarom dan deze reactie van jou?

                              Groeten, Serinus
                              The proof of the pudding is in the eating

                              Opmerking

                              Working...
                              X