Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witwang buulbuuls

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • witwang buulbuuls

    Hoi,

    Ik heb 2 jonge witwang buulbuuls gekweekt en de ouders zijn inmiddels nieuwe eitjes gaan leggen. Nu wordt mij geadviseerd om de jongen erbij weg te halen omdat ze de ouders in de weg zouden gaan zitten bij het nieuwe legsel. De jongen worden echter nog gevoerd en zijn nu bijna 3 wkn oud.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door antje
    Hoi,

    Ik heb 2 jonge witwang buulbuuls gekweekt en de ouders zijn inmiddels nieuwe eitjes gaan leggen. Nu wordt mij geadviseerd om de jongen erbij weg te halen omdat ze de ouders in de weg zouden gaan zitten bij het nieuwe legsel. De jongen worden echter nog gevoerd en zijn nu bijna 3 wkn oud.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Hallo, jongen pas weg halen als de man of pop er achter begint te jagen.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      witwang buulbuuls

      Wat Will zegt ben ik het helemaal mee eens hoe langer ze bij Pa en Ma zitten hoe beter. Je hebt zelfs kans dat zij dadelijk gaan helpen met het voeren van de jongen. Trouwens welke vogel heb je precies want er is de witwang Pycnonotus leucogenys en de witoor buulbuul Pycnonotus leucotis en die worden vaak verward

      Opmerking


      • #4
        Ik heb de witoor buulbuul, die zonder het kuifje, je haalt ze inderdaad heel snel door elkaar.
        Bedankt voor jullie tips, dan laat ik ze in ieder geval voorlopig nog zitten maar zal ze goed in de gaten houden.

        Opmerking


        • #5
          witwang buul buuls

          Hallo Antje,als ik je was zou ik de jongen niet eerder weghalen voordat ze zelfstandig eten, ik denk dat je ze anders verspeelt Gr Sjaak

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  pas weghalen als de jongen van de nieuwe ronde uitkomen en de jongen dus 4 weken oud zijn. De laatste week het levend voer langzaam verminderen zodat de jongen langzaam over kunnen schakelen op universeelvoer

                  Opmerking


                  • #10
                    Witoorbuulbuuls

                    Sorry voor mijn late reactie, maar ik was er even uit.
                    Het baltsgedrag van deze vogeltjes is inderdaad een genot om te zien. Dik zitten en klapperen met hun vleugeltjes, zo kunnen ze een hele avond bezig zijn. Vooral nu het overdag zo heet is komen ze 's avonds helemaal los.

                    Arjan, mijn pop is inmiddels met haar 4e legsel bezig! Bijzonder zoals ze maar door gaat. Er zitten van de vorige legsels nu 5 jongen op stok, de laatste 2 worden nog gevoerd. Nu ligt er alweer 1 eitje in. Bij elk nestje had ze 1 onbevrucht eitje. De eerste x 3 eieren en 2 jongen, toen 2 eieren en 1 jong en de laatste keer had ze weer 3 eieren en 2 jongen.
                    Deze 5 jongen heb ik al in de planning staan om te ruilen met iemand, maar waarschijnlijk heeft die er wel belangstelling voor. Maar als ik nog meer jongen krijg zou ik ze ook wel onverwant willen maken. Maar dan moet je dus nog wel even gedult hebben.

                    Opmerking


                    • #11
                      hallo

                      mijn witoorbuulbuuls doen helaas niks,nou begin ik te twijfelen of het wel een koppel is,ga ze toch ma laten sexen denk ik maar nou heb ik nog een een twijfel zijn het wel witoor,ze lijken hetzelfde als de foto die hier staat maar volgens mij zie ik heel af en toe wel een klein kluifje bij 1 van de 2.is e niet ook ergens een foto te vinden van de witwangbuulbuul?

                      gr bartjan

                      Opmerking


                      • #13
                        oke bedankt ik heb duidelijk de witwang,ik moet zeggen de witoor ziet er ook heel mooi uit.
                        jammer dat het zo moeilijk is om het verschil tussen pop en man te zien,wat ik dacht dat bij mij de man was(de grotere van de 2,en die zit vak wat dikker)is eigenlijk de enige van de 2 die ik met nestmateriaal zie en die heeft ookwel een beginetje van een nest gemaakt maar ja hier lees ik dat dat bijna altijd de pop is.maken pop en man hetzelfde geluid,zang?

                        mvg bartjan

                        Opmerking


                        • #14
                          Heerlijk dar gedoe met de witwang en de witoor.
                          De eerste fotovan Birdpix klopt dus van geen kanten dat is dus de Witoor buulbuul (Pycnonotus leucotus) en het is een man Kanarie gele stuit dikkere kop en de witte oorvlekken gaan in een punt tot onder de kin.
                          De tweede foto klopt wel want dat is de witwang en die is identiek aan de roodoor alleen met een witte vlek waar de roodoor rood is.
                          Verwarrend??? Ja heel erg het beste kan jeje vasthouden aan de Lat. benaming.
                          99% zijn trouwens witoor buulbuuls in Ned. de witwang is uiterst zeldzaam.

                          Opmerking

                          Working...
                          X