Mededeling

Collapse
No announcement yet.

europese kwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • europese kwartel

    hallo allemaal,
    Ik heb kort geleden een paartje europese kwartels gekocht.
    Nou heb ik al eerder chinese dwerg kwartels gehad maar dit is toch wat anders.
    Bijvoorbeeld:
    De beide kwartels roepen zowel het mannetje als het vrouwtje, het lijkt wel wat op een roep van een stel kikkers in de sloot.
    Ik kan niet goed de kenmerken van man en vrouw vinden.
    Mijn vraag is:
    Roepen beide vogels bij dit soort.
    En hoe kan ik een haan en een hen van elkaar onderscheiden.
    Als leek zou ik zeggen dat ik twee hanen heb, als enige veschil heeft de ene een extra bruine ring onder het strottehoofd en de andere niet.

    Graag een reactie hierop.

    Bijvoorbaat dank.

  • #2
    sexen kwartels

    de hen heeft streepjes op de borst en de man heeft een meer egaal bruine borst nagenoeg zonder streepjes, dit is ook het geval bij de jap. kwartel alleen is de eur. kwartel slanker en het model is meer opgericht en natuurlijk een stuk kleiner dan de jap.

    Opmerking


    • #3
      kwartels

      hallo
      duidelijk is op mijn site te zien het onderscheid tussen haan en hen van de kwartels
      een haan is bruin op de borst een hen is gepareld.
      ook kun je het zien aan de stuit druk je onder op de stuit en komt er een schuimige witte massa dan is het 100% een haan.
      probeer maar
      lukt het niet mail dan maar een fot van de kwartels zal ik het je alsno g zeggen.
      groetjes Peter

      Opmerking


      • #4
        europese kwartel


        Wat is de url van jouw site dan kan ik even zien voor ik een foto opstuur

        Oeps!! al gevonden en er komt bij de beide kwartels een witachtig schuim uit dus twee hanen

        Alvast weer bedankt voor de uitleg peterk

        Groetjes Renze

        Opmerking


        • #5
          Lekker he dat spul
          Ik heb een koppeltje Japanners en overal liggen van die witte dotjes in de ren

          Als ze roepen zijn het inderdaad mannen. De hennen zijn een stuk zwijgzamer

          Opmerking


          • #6
            Da's dus omgekeerd vergeleken met mensen

            @peterk; zou je de url wel willen plaatsen hier? Ben benieuwd naar de foto's.

            Alvast bedankt
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking


            • #7
              Alex,
              Klik even zijn naam aan daar staat een verwijzing naar zijn website.
              Groeten,

              Arjan

              Opmerking


              • #8
                Arjan, jij hier ook?

                dankje, heb het bekeken. Mooie site.
                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                Opmerking


                • #9
                  Bij de europese kwartel is de haan over het algemeen bruin op de borst in de keel een band en een zwart driehoekje inde bovenkeel achter de snavel,de hen is over het algemeen lichter van kleur op de borst en te gelijkertijd gespikkeld met donkerder stipjes ,ik heb gezien dat ik niet rechtstreeks een
                  e-mail prive kan sturen anders had ik er een foto bijgedaan

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door alexd
                    Da's dus omgekeerd vergeleken met mensen

                    @peterk; zou je de url wel willen plaatsen hier? Ben benieuwd naar de foto's.

                    Alvast bedankt
                    Tja Alexd maar in de dierenwereld zijn de mannetjes ook veeeeeel mooier vergeleken met mensen daar worden de vrouwtjes stil van
                    groetjes Aussie

                    Opmerking

                    Working...
                    X