Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken van prachtvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweken van prachtvinken

    Voor veel vragen die in het forum worden gesteld vindt u het antwoord in het boek "Kweken van Prachtvinken" van Tony Jochem.
    Onder de groep prachtvinken vallen de astrilden, amadines, papegaai-amadines en de lonchura's.
    Het boek geeft allerlei informatie over het houden, de inrichting, aanschaf, voeding, ziektes, kweken. enz.
    Voor meer info zie website www.avitoon.nl.
    Voor specifieke vragen mag u mij mailen.

  • #2
    Boeken en lectuur over vogels

    Hoi Tony
    Ik kan me gedeeltelijk vinden met het feit dat je een heleboel informatie kunt halen uit de boeken en lectuur over vogels. Maar wat me wel opvalt is dat ik in een boek alleen maar kan vinden hoe het gaat als het goed gaat. Ook kun je er iets over huisvesting, voeding, kweek en ziektes in vinden. Maar als er iets in bv de kweek niet goed gaat hoef je naar mijn mening geen boek te pakken of te kopen want in de meeste gevallen worden er voor dit soort problemen geen oplossingen gegeven. Hier helpt tot nu toe naar mijn mening alleen maar de praktijkervaring. Maar wat als je die nog niet veel hebt. Dit telt overigens niet alleen voor boeken en lectuur over prachtvinken maar voor alle boeken en lectuur over vogels. Ik vind dan ook dat de schrijvers van de boeken hier ook wat aandacht aan zouden mogen besteden. Een aantal problemen kunnen zich voordoen;
    1) Pop gaat te vroeg van de jonge. Wat te doen ??
    2) Pop voert niet goed. Wat te doen ??
    3) Man valt de pop op het nest lastig. Wat te doen ??
    4) Man voert de jonge niet terwijl de pop met een nieuw legsel is begonnen. Wat te doen ??
    Dit soort problemen heb ik nog nooit in een boek of in lectuur gelezen.
    Groet Goudvink.

    Opmerking


    • #3
      boeken

      helemaal mee eens !

      Opmerking


      • #4
        Ik wil geen reclame maken maar ik heb toch heel erg veel gehad aan het boek. Nog steeds kijk ik het regelmatig in, ik vind er erg veel praktijkgerichte informatie in.

        Geen enkel boek kan gesprekken met vraag en antwoord zomaar vervangen, maar er zijn wel degelijk heel nuttige boeken.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Helemaal mee eens. Ik vind het ook een heel nuttig boek en kijk er vaak in.

          Opmerking


          • #6
            Boeken en Lectuur.

            Hallo allemaal;
            Ik wil ook niet zeggen dat er geen goede boeken of lectuur bestaat maar iemand die dit boek niet heeft komt niet erg ver met zo'n antwoord en daarom lijkt het me beter om gewoon een antwoord te geven waar iedereen iets aan heeft zo kun je met een antwoord misschien ook andere mensen helpen als alleen degenen die de vraag stelt. Dat lijkt me toch ook de bedoeling van dit vogelforum elkaar helpen met problemen.
            Groet Goudvink

            Opmerking

            Working...
            X