Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudvink kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goudvink kweek

    Hallo

    Hoe gaat de kweek bij jullie?

    Ik heb van 4 koppels GV, 13 jongen op stok... 2e ronde begonnen.


    Ook heb ik 1 koppel kanaries... 8 jongen op stok.
    Kleur is geel mozaiek.(hahahha ik geef rood in mijn water dus de jonge kanaries zijn knaloranje!
    Uitgevlogen! :-) ...mijn vrouw noemt ze WK kanaries!

    Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat,

    Ps ik probeer het hier regelmatig bij te houden mijn kweekverslag.

    Groet,

    John Gietelink

  • #2
    Ik heb een koppel kleine goudvinken, doen nog niks. Er zit een span barmsijzen bij in, die doen ook nog niks.

    Ik maak me er niet zo druk om, heb een 4 tal mooie vogels in de voliere.

    Iemand nog tips??
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door John Gietelink
      Hallo

      Hoe gaat de kweek bij jullie?
      Ik heb van 4 koppels GV, 2 koppels aan het broeden (beide op 5 eieren )
      en 1 koppel heeft al een nest met 3 geringde jongen.
      1 koppel heeft nu pas 2 eieren in nest en gisteren en vandaag had de pop de eitjes op de grond gelegd!
      1 ei stuk en de ander vandaag bij de andere 2 gelegd.
      Is de pop te jong?
      Allemaal wildkleur.

      Ook heb ik 2 koppels kanaries...ik koppel op eieren en 1 koppel nu 5 geringde jongen.
      Kleur is geel mozaiek.

      Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat,

      Groet,

      John Gietelink

      Ik heb 6 koppels goudvinken 2 koppels kruisbekken en 1 man en 2 poppen barmsijs. Van de goudvinken heb ik 7 jongen uit 2 nesten en 2 met eitjes. Van de kruisbekken heb ik 1 koppel met eitjes en de barmsijzen doen nog niks. Groet Goudvink

      Opmerking


      • #4
        Eieren goudvink

        Als er bij een koppel goudvinken eieren op de grond liggen kan dit ook door de man komen die de eieren op de grond gooit. Ik zet de mannen als ik eieren op de grond vind altijd apart in een tt kooitje in de box bij de pop. Als je de man niet bij de pop kunt zetten zorg er dan altijd voor dat ze elkaar kunnen zien anders gaat de pop in de meeste gevallen de man zoeken en gaat het legsel verloren. Een heel enkele keer gaat het wel goed bv. als de man dood is. Maar dit komt niet vaak voor. Op deze manier kan je gemakkelijk nagaan wie de oorzaak is. Als het dan de pop is kun je er weinig aan doen als het de man is zet hem dan apart maar laat hem dan wel iedere dag even onder toezicht vrij zodat hij kan bevruchten. Ik doe dit totdat de pop gaat zitten. Daarna kijk ik of de man de pop op het nest met rust laat en zolang dit goed gaat mag hij bij de pop blijven anders gaat hij apart en laat ik hem pas weer los als de jonge er zijn. Maar ik blijf het dan wel goed in de gaten houden.
        Succes Goudvink.

        Opmerking


        • #5
          Kan het ook aan het weer liggen?

          Eigenlijk hebben we nog niet echt voorjaar gehad bij ons in het noorden. Laatste dagen veel regen en kou. Kan het zijn dat mijn goudvinken en barmsijzen die buiten zitten daarom nog weinig ondernemen? Of heeft weer weinig invloed?
          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

          Opmerking


          • #6
            Hallo ik kweek geen Goudvinken{wel gedaan}.
            Momenteel 6 jonge uit vliegen
            X groenling 2
            X Sijs 4

            Opmerking


            • #7
              goedemorgen,

              ik heb een koppel kneuen, een koppel sijsjes en drie koppels kleine barmen
              maar verder dan handje houden doen ze niet.

              gr ray

              Opmerking


              • #8
                zal het dan toch gebeuren?

                Op het moment zie ik mijn goudvink pop met nestmateriaal slepen en heb ik in een groot model traliekast een komvormig nest gevonden.
                Zal het nu toch gebeuren?? Stay tuned!

                update 18-6-2006: 4 eitjes
                Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                Opmerking

                Working...
                X