Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stelling : Engelse Glosterkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Stelling : Engelse Glosterkooi

    Zou U meer Glosters inzenden naar een TT als de Engelse Glosterkooi is toegestaan?
    Gaarne je reactie!

  • #2
    Engelse Glosterkooi

    De Engelse glosterkooi is een type kooi dat in Engeland al (eeuwen) wordt gebruikt.
    De afmetingen van de kooi voldoen niet aan de normen die wij als NBvV stellen aan de gezondheid en welzijnseisen voor Glosters.
    De stelling is volkomen onjuist. Binnen de NBvV hebben we een duidelijk kooienreglement die voldoende ruimte bied om Gloster optimaal tentoon te stellen. Als Joop ooit eens kennis maakt met de Deense Glosterkooi zal hij die waarschijnlijk preferen boven de Engelse Glosterkooi.

    Opmerking


    • #3
      De stelling is een vraagstelling in het algemeen. "Ik" kan iedere liefhebber zijn. Ik heb reeds kennis gemaakt met de Deense Glosterkooi en de stelling had ook kunnen zijn met een Deense i.p.v. een Engelse Glosterkooi.
      Over het welzijn van de Gloster, in welke kooi dan ook, zou de discussie veel diepgaander kunnen/moeten?!

      Vr. groet,
      Joop

      Opmerking


      • #4
        ik denk dat de Egelse kooi mooi is en dat de vogels er ook mooier in uit komen.
        maar of je de vogel er een plezier mee doet om er een week in te zetten ik weet het niet.
        de groene kleur doet ook veel.
        voor eendag shows zeg ik ja maar voor alle andere TT's niet.
        ook alleen al voor het aantal kooien wat we nu hebben en het werk wat er bij komt kijken.
        ik heb ze niet en zal ze ook niet aanschaffen en als de kooi voorkeur krijgt ten opzichte van de vogel zijn we verkeerd bezig

        kijk maar eens na de DEWAR kooi en de houdingrassen regelmatig hoor je dat de vogels gelijk zijn maar dat ze in de DEWAR kooi beter uitkomen.
        en dit mag niet mogen.
        http://members.home.nl/maurice.pieper

        Opmerking


        • #5
          Dewarkooi

          Als liefhebber van Fife Fancy's en Borders moet ik je toch zeggen dat het inderdaad zo is dat de vogels beter uitkomen in een Dewarkooi doodeenvoudig omdat de keurmeester ze van alle kanten kan bekijken. Eerst had ik ook mijn bedenkingen omdat ik vond dat ze de mensen op kosten gingen jagen regelmatig kreeg ik ook opmerkingen op het keurbriefje zoals denk eens over Dewarkooien e.d.Op de laatste Bondshow zat 90% van de Borders en de Fife Fancy's in Dewar kooien dus we zullen er toch aan moeten geloven.met vriendelijke groeten
          Ben Mussies

          Opmerking


          • #6
            oke daar kan ik in komen.
            maar wat is dan het veschil met een koepelkooi?

            neem nou de Scotch deze moet +/- 17 cm zijn.
            de stok bij een dewarkooi zit op een hoogte van 10 cm en bij de koepel kooi op +/- 20cm.

            en ook zijn de kooien rondom open. dus dat maakt ook geen verschil.
            alleen kunnen er meer vogels op de stelling en dat is mooi mee genomen

            met vriendelijke groet,

            Maurice
            http://members.home.nl/maurice.pieper

            Opmerking


            • #7
              glosterkooi

              Ik denk dat we in de toekomst steeds meer op de wensen van de liefhebbers in moeten gaan. Als organisator van grote of kleine show wil je maar een ding. VOGELS. En als we om die te krijgen een andere kooi moeten toelaten, dan moet dat maar. Het is wel jammer dat de eenheid op de show minder wordt maar met het toestaan van de dewar kooi was dat ook al. Ook bij de koepelkooien zie je al verschillende modellen verschijnen. Net iets groter of kleiner. En ook dat kan weer net het laatste puntje extra zijn op de show ook al zegt men dat de vogel gekeurd wordt en niet de kooi. Persoonlijk vindt ik de glosterkooi mooier. zoals de Engelsen bij de norwich een aparte kooi voorschrijven en de ook voor de gloster. En zij hebben toch de standaard voor dit ras, en dus ook de kooi waarin hij geshowd dient te worden, ontwikkeld?

              groeten Jan

              Opmerking

              Working...
              X