Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudvink jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goudvink jongen

    Hallo allemaal,

    Ik heb goudvink jongen gekregen van twee eitjes die ik had gekregen.
    En ik heb deze onder een kanarie pop gelegt en ze kwamen ook nog uit, nu ben ik in bezit van twee jongen goudvinken, maar ik ben bang dat de pop ze niet genoeg voert en ik wilde dus bij voeren.
    Wat kan ik het beste doen, voeren met eivoer of moet ik ook insecten (b.v. meelwormen) voeren zoals het in de boeken staat.
    Heb nog nooit eigen goudvinken gehad dus had graag iets hulp er bij al is het maar via dit form.
    groeten Jos

  • #2
    bijvoeren

    je moet door het eivoer pinky,s doen bijvoeren heeft geen zin bij pasuitgekomen jongen gewoon hopen dat de kanarie goed voert ikheb cultuurvogels en 3kanariepoppen voor noodgevallen die brengen alles groot van girlits tot geelgors en ook goudvinken wel de man erbij laten omdat die het voeren moet overnemen als de pop weer begint met broeden

    Opmerking


    • #3
      Goudvinkjongen

      Oorspronkelijk geplaatst door Coolie
      Hallo allemaal,

      Ik heb goudvink jongen gekregen van twee eitjes die ik had gekregen.
      En ik heb deze onder een kanarie pop gelegt en ze kwamen ook nog uit, nu ben ik in bezit van twee jongen goudvinken, maar ik ben bang dat de pop ze niet genoeg voert en ik wilde dus bij voeren.
      Wat kan ik het beste doen, voeren met eivoer of moet ik ook insecten (b.v. meelwormen) voeren zoals het in de boeken staat.
      Heb nog nooit eigen goudvinken gehad dus had graag iets hulp er bij al is het maar via dit form.
      groeten Jos
      Hallo Jos

      Jazeker voer maar gelijk meelwormen en eivoer.
      Je zult zien dat de goudvinkpop of de kanariepop de jongen gaat voeren.
      Succes

      Groet

      John

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Coolie
        Hallo allemaal,

        Ik heb goudvink jongen gekregen van twee eitjes die ik had gekregen.
        En ik heb deze onder een kanarie pop gelegt en ze kwamen ook nog uit, nu ben ik in bezit van twee jongen goudvinken, maar ik ben bang dat de pop ze niet genoeg voert en ik wilde dus bij voeren.
        Wat kan ik het beste doen, voeren met eivoer of moet ik ook insecten (b.v. meelwormen) voeren zoals het in de boeken staat.
        Heb nog nooit eigen goudvinken gehad dus had graag iets hulp er bij al is het maar via dit form.
        groeten Jos

        Beste Jos,
        Ik kweek al een paar jaar goudvinken. De jonge goudvinken moet veel dierlijke eiwitten hebben in de eerste dagen. Dit kunnen zowel meelwormen als pinky's zijn. Ik kan je wel alvast zeggen dat de kans niet erg groot is dat je deze jonge onder een kanarie groot krijgt. Ik zou je willen adviseren om in ieder geval de zaad de eerste paar dagen weg te laten omdat de jonge dit nog niet kunnen verteren.Op deze manier dwing je de pop om eivoer te eten. Wel kun je kiemzaad geven maar overdrijf dit niet. Het merendeel moet toch eivoer en meelwormen of pinky's zijn. Als de kanariepop nu geen meelwormen of pinky's voert dan kun je proberen om de meelwormen of de pinky's klein te maken zodat het voor de kanarie niet meteen opvalt. Met de hand deze jonge voeren is erg moeilijk omdat je nooit prcies weet hoeveel je moet geven. Als je dit doet geef dan maar een klein beetje zodat de jonge blijven bedelen. Maak hiervoor een papje van eivoer en meelwormen. Bij de meelwormen moet je er wel op letten dat je alleen de inhoud van de worm geeft want de buitenkant word ook niet door de ouders gegeven. Denk er wel aan dat jonge goudvinken geringt moeten worden. Dit kan meestal op de 5de of 6de levensdag. De ringmaat voor een goudvink is 2.9 of 3.0. Dit moeten wel ringen zijn die speciaal voor cultuurvogels zijn gemaakt dus geen kanarie ring gebruiken. De ringen kun je misschien nog bestellen bij b.v de B.E.C.
        Veel succes Groet Goudvink

        Opmerking


        • #5
          Goudvinken bijvoeren.

          Beste Coolie;als je zelf gaat bij voeren moet je eigenlijk eerst goed weten of de kanaries niet voeren.Zodra jij gevoerd hebt bedellen de jongen niet meer en zullen de kanaries steeds minder gaan voeren.Het is veel belangrijker om ze te wennen aan dierlijk voedsel,levend of bevroren,zodat ze dat gaan voeren.Heb zelf al eens goede resultaten hier mee gehad door ander voer 2uur weg te halen succes er mee Rob

          Opmerking


          • #6
            goudvink jongen

            goudvink jongen met de hand grootbrengen gaat prima, maar je moet dit wel met aves opfok doen ( aanmaken zoals op de verpakking staat) goed fijn prakken met een beetje water en in een spuitje doen van ongeveer 4ml.Zelf doe ik dit al jaren en heb op deze manier al menige vogel van de dood gered. Het is in ieder geval het proberen waard,succes Rob 1

            Opmerking

            Working...
            X