Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezocht:ervaringen met paapjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gezocht:ervaringen met paapjes

    Zijn er mensen met (kweek)ervaringen met bruinbuikpaapjes(blauwbakka roti) en witvoorhoofdpaapjes(kroonmoestaas)latijnse namen Sporophila castaneiventris en lineola
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      paapjes

      Bedankt voor je advies" serinus" dat boekje had ik al voor de foto's en latijnse namen maar voor de kweek heb je er weinig aan ,is vrij beknopt.
      Ik ga het gewoon proberen,dit jaar eerst in de voliere en anders volgend jaar in de broedkooi.
      heb inmidels ook twatwa's aangeschaft en daar ga ik het ook meeproberen.
      Groeten,
      Kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Treur, rouw, domino paapjes

        Hallo KingFisher,

        Ik heb nu een jaar een koppel treurpaapjes.

        Maar ze doen helemaal niets.

        Ten eerste heb je echt een popje? meestal verkopen ze jongmannen als pop.

        Ik geloof dat het een jaar tot ander half duurt voordat ze het volwassenkleed hebben.

        Ten tweede zijn de popjes erg kieskeurig wat betreft hun partner.

        Je heb het over in de voliere gaan kweken, zitten ze er al in?

        Die van mij drie weken geleden met het mooie weer naar buiten gedaan.

        Pop zwaar in de rui en man verkouden met dit rotweer.

        Dus kijk uit.

        In de broedkooi 100 X 50 X 50 vier verschillende nestjes geprobeerd, niets.

        Het mannetje wilde wel maar de pop moest hem niet.

        Ik denk dat twatwa's een beetje het zelfde gedrag vertonen (kieskeurig wat betreft partner).

        Maar heel veel succes met de vogels en plaats nog een iets als ze wat doen, al is het maar elkaar voeren, nest maken,
        eieren leggen enz.

        Ik ben erg benieuwd.

        groeten.

        Ps. Wat kost tegenwoordig een koppel twatwa's eigenlijk?
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Ik heb sinds anderhalf jaar 2 paren ertspaapjes ( sporophila collaris ) import . Wanneer ik ze een maand of 6 had heeft het ene koppel een nestje gemaakt in een rieten mandje en heeft twee eitjes gelegd , spijtig waren ze onbevrucht .Nu zitten mijn twee paren in broedconditie en beginnen met wat nestmateriaal rond te slingeren .Nu zitten ze in buitenvoliere s maar deze winter heb ik ze binnengehaald in een onverwarmde schuur waar ze de winter hebben doorgebracht zonder problemen .ze zitten apart in kleine voliere s van 1.25 m bij 1.25 m .Beide paren komen goed overeen met elkaar .Als nestmateriaal gebruiken ze cocovezels .Enig probleem ze ruien om de haverklap maar zijn snel weer in broedconditie hopelijk kan ik er enkele kweken dit jaar .
          Een koppel twa twa s kosten minimum ongeveer 800 euro koppel .

          Opmerking


          • #6
            twatwa's

            Dank u Pitylus,

            Dan hou ik het nog even bij de gewone paapjes.

            groet populier.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Ik vind dit ook waanzinnige prijzen maarja.

              Opmerking


              • #8
                Je vroeg heb je een echt koppel?
                ja ze zijn overjarig en de man is goed op kleur en zingt goed dat geldt voor zowel de blauwbakka's als de kroonmoestaas.
                wat die kieskeurigheid betreft denk ik dat je gelijk hebt,de man van het bruinbuikpaapje wil inderdaad wel maar de pop moet er nog niets van hebben.
                Wat die prijs voor een koppel twa's betreft als je het al redt met 800 euro,losse mannnen beginnen pas vanaf een 5-6 honderd euro an vaak zijn ze dan nog jongman of niet getraind nou interesseert me dat niet echt ik wil ze niet voor de zang dus of ze bushslag,kiauw of kiauwringslag zingen maakt me niet uit maar dan vindt ik het nog een hoop geld.
                de man die ik nu heb zitten mankeert iets aan een teentje maar heeft er geen last van dus waarom zou ik dat dan hebben.
                de prijs was er ook naar, geloof het of niet nog geen 6 tientjes.
                Mocht het wat worden dan zie je het wel op het forum.
                Groeten,
                Kingfisher
                Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Hallo KingFisher,

                Ik heb nu een jaar een koppel treurpaapjes.

                Maar ze doen helemaal niets.

                Ten eerste heb je echt een popje? meestal verkopen ze jongmannen als pop.

                Ik geloof dat het een jaar tot ander half duurt voordat ze het volwassenkleed hebben.

                Ten tweede zijn de popjes erg kieskeurig wat betreft hun partner.

                Je heb het over in de voliere gaan kweken, zitten ze er al in?

                Die van mij drie weken geleden met het mooie weer naar buiten gedaan.

                Pop zwaar in de rui en man verkouden met dit rotweer.

                Dus kijk uit.

                In de broedkooi 100 X 50 X 50 vier verschillende nestjes geprobeerd, niets.

                Het mannetje wilde wel maar de pop moest hem niet.

                Ik denk dat twatwa's een beetje het zelfde gedrag vertonen (kieskeurig wat betreft partner).

                Maar heel veel succes met de vogels en plaats nog een iets als ze wat doen, al is het maar elkaar voeren, nest maken,
                eieren leggen enz.

                Ik ben erg benieuwd.

                groeten.

                Ps. Wat kost tegenwoordig een koppel twatwa's eigenlijk?
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking

                Working...
                X