Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Edelzangers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Probleem met Edelzangers

    Hallo,

    Ik heb twee jaar geleden twee nestjes met jonge edelzangers gehad, maar daarna nooit weer. Wel regelmatig eieren, vanmorgen ook weer de tweede, maar telkens onbevrucht.
    Ze zitten in kweekkooien omdat de gezelschap voliere te druk was en ze telkens van het nest waren.

    Qua voer krijgen ze alles wat mogelijk is: - eivoer, insecten, tropenzaad met onkruidzaden en miletsoorten, gistocal, vitamines, spirulina e.d.

    Wie heeft de ultieme oplossing van dit raadsel.

  • #2
    Ik heb met mijn edelzangers hetzelfde; het ene jaar jongen en het andere jaar niets. Heb er nooit een oorzaak voor kunnen vinden. Misschien moeten we gewoon accepteren zoals het is.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      onbevruchte eieren

      ga je vogels regelmatig kokosolie geven, bevat zeer veel vit. en de vogels raken ervan in broedconditie. zie mijn antw. bij goulds.

      Opmerking


      • #4
        stoppen met insekten en eivoer

        Ik zou stoppen met insekten en eivoer tijdens het broeden. Edelzangers zijn makkelijke broeders, maar schrikken wel snel. Succes!

        Opmerking


        • #5
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hansbrand
            Hallo,

            Ik heb twee jaar geleden twee nestjes met jonge edelzangers gehad, maar daarna nooit weer. Wel regelmatig eieren, vanmorgen ook weer de tweede, maar telkens onbevrucht.
            Ze zitten in kweekkooien omdat de gezelschap voliere te druk was en ze telkens van het nest waren.

            Qua voer krijgen ze alles wat mogelijk is: - eivoer, insecten, tropenzaad met onkruidzaden en miletsoorten, gistocal, vitamines, spirulina e.d.

            Wie heeft de ultieme oplossing van dit raadsel.
            hoi Hans,

            edelzangers kun je het beste in een voliere kweken en het liefst apart!
            heb zelf 3 koppels edelzangers zitten en ze doen alle drie niks!
            heb jaren geleden ook goed gekweekt met ze en vooral in een voliere.
            het heeft te maken dat ze veel vliegvrijheid nodig hebben.

            mvg monique

            Opmerking


            • #7
              kweken gebeurt in een broedkooi......

              Het belangrijkste is m.i. dat het beoogde kweekkoppel "klikt", en ik denk dat deze laatste zin het dichtst in de buurt komt van "het ultieme advies"
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Ik ben een beetje jaloers op je, Serinus...
                Je hebt de kweek zo te zien goed voor elkaar.
                Er is mij ook geadviseerd niet al te grote kooien te gebruiken en de mannen weg te halen zodra er jongen zijn. Dit zelfde zou gelden voor de mozambiquen en de cini's. Hoe denk jij daar over?
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Hans,
                  Ik ben een beetje jaloers op je, Serinus...
                  Je hebt de kweek zo te zien goed voor elkaar.
                  observeren, dan leer je je vogels (ook als individu) kennen.

                  Succes met je vogels, groeten, Serinus.
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #10
                    Mooie kweekkooien!

                    Dag Serinus,

                    Wat een mooie kweekkooien! Ik ben in de schuur een apparte ruimte aan het maken voor mijn vogels, en wil soort gelijke kooien maken.
                    Kan / wil jij mij informatie verstrekken hoe je ze gemaakt heb en waar ik rekening mee moet houden?
                    En heb jij misschien nog een koppeltje edelzangers over?

                    Zo te lezen zijn de meningen verdeeld over het goed kweken van edelzangers, maar ik zal ze voorlopig maar weer in de buitenvoliere laten vliegen misschien gebeurd er dan spontaan wat.

                    Opmerking


                    • #11
                      The proof of the pudding is in the eating

                      Opmerking


                      • #12
                        Keuze partner

                        He Serinus je hebt het werkelijk mooi voor elkaar,moet zeggen dat je advies meerder koppels bij elkaar zodat ze zich kunnen uitzoeken een goed advies is doe het zelf ook en het geeft hele goede resultaten.Het aanschaffen van een koppel werkt minder goed,als ze een partner uit kunnen zoeken zal de pop eerder een man nemen die haar goed voerd,dus ook de jongen,met zulke tips kan men wat groeten Rob.

                        Opmerking


                        • #13
                          kokos olie

                          de kokos olie waar over gesproken word, in welke hoeveelheid moet dat in het water, ik heb dat nog nergens gelezen ?
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                            Hallo Monique,


                            Het belangrijkste is m.i. dat het beoogde kweekkoppel "klikt", en ik denk dat deze laatste zin het dichtst in de buurt komt van "het ultieme advies"
                            Zoals Serinus aangeeft ieder kweekt naar eigen mogelijkheid en inzicht en ik moet zeggen dat ik ook in broedkooien kweek,de kleinste 120x40x40 en de grootste 120x80x40 en dat bevalt goed.
                            ook ik heb mannen die ik bij de pop kan laten zoals een geelbuik want als ik de man eraf haal als ze jongen hebben dan wordt de pop hysterisch en hij zorgt verder perfect voor de pop en jongen,de jonge mannen beginnen nu te kleuren en ze zitten nog steeds bij het oude stel en bij de witbuiken hoef ik dit niet te doen.
                            daarentegen heb ik een witbuikman die ik zeker tot 5 dagen na het laatste ei apart zet met een traliefront ertussen omdat hij anders de pop het leven zuur maakt,is ze eenmaal een week verder dan gaat hij er gewoon weer bij.
                            De zwartkeeledelzangers blijven zelfs het hele jaar bijelkaar en eigenlijk zijn er weinig stellen die ik scheid na het broedseizoen of het moet zijjn dat ik een ander stel wil vormen maar een goed stel haal ik eigenlijk nooit uitelkaar.
                            En deze hebben het bij mij dit jaar ook niet gedaan terwijl ze vorig jaar 7 jongen hadden!
                            Zeg het maar.
                            En wat levend voer betreft verschilt dit bij mij per stel,als ik de witbuiken vantevoren levend voer geef dan kan ik het schudden maar de geelbuiken voer ik dit al voordat ze jongen hebben.
                            Ik heb nu inmiddels 6 geelbuiken op stok en drie witbuiken(beide van een stel)en de witbuik zit nu weer op nest maar voor de geelbuiken is het nu over.
                            mvg,
                            kingfisher
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking

                            Working...
                            X