Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestmateriaal barmsijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestmateriaal barmsijzen

    Graag zou ik van jullie willen weten welke nestgelegenheid jullie bieden aan barmsijzen en welk nestmateriaal er gebruikt word.

    Ook heb ik begrepen dat deze vogels in broedkooien te kweken zijn?

    Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

  • #2
    dezelfde nestkastjes als bij de goudvinken in de andere vraag alleen moet je ze hoger hangen en aan de voorkant van de voliere als nestmateriaal dierlijk haar en witte !katoenen! watten

    Opmerking


    • #3
      Nestmateriaal Barmsijzen

      Voor de barmsijzen kun je gewoon de tralienestkastjes gebruiken met hierin een voorgevormd nest, als nestmateriaal witte sisal en cocos vezels.

      In de broedkooien ben ik dit jaar voor het eerst ook aan het proberen maar wil nog niet zo lukken andere jaren in vluchten gekweekt van 1x1x1 mtr. en hierin plaatste ik 1 man met 2 poppen en dit gaat goed vind ik.

      Groetjes Dennis

      Opmerking


      • #4
        1 x 1 meter met alleen de voorzijde open?
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking


        • #5
          Nestmateriaal

          Alexd let wel op met voorgevormde nesten dat ze goed ontsmet zijn,in het verleden veel gebruikt tot ik een uitbraak van bloedluis kreeg heb ze toen allemaal in de kliko gedaan.Gebruik veel cocosvezel, mos,paardehaar,deze zijn vettig en worden door al mijn vogels graag gebruikt .Zodra de jongen zijn uitgevlogen gaat het nestje in de kliko (met al het ongedierte dat er in zou kunnen zitten).Ik maak nooit zelf een nestje de tijd voor dat een koppel begint kunnen er zich al luizen vestigen zodra ze beginnen te broeden kan het heel explosief gaan met de uitbraak van die luizen succes met de kweek Rob.

          Opmerking


          • #6
            Voorgevormde nestjes maak ik zelf van kokosvezel, elke ronde een vers nestje.
            De Barmsijzen doen nog niks en zijn inmiddels verhuisd naar een vriend van mij zodat ze mijn goudvinken die wel broeden niet meer tot kunnen last zijn. Afwachten dus wat ze gaan doen daar....
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking


            • #7
              Mijn ervaring met nestmaeriaal is dat ze alles gebruiken wat je ze geeft.
              Wel een voorgevormt nestje maken van kokosvezel, sisal en watten zijn zeer gewilde materialen.
              In een broedkooi heb ik met een overjarig rood mannetje gekweekt waarvan ik denk dat het wildvang was omdat er met de ring geknoeid was,(gekocht op een markt)maar wel een voorbeeldige vader.
              gr, ajo.

              Opmerking

              Working...
              X