Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestmateriaal goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestmateriaal goudvinken

    Ik heb sinds kort een koppel kleine goudvinken waar ik wel mee wil kweken.
    Graag zou ik willen weten welk nestmateriaal en welke nestgelegenheid ik deze vogels het best kan aanbieden.

    Verdere kweektips zijn natuurlijk ook welkom!
    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

  • #2
    nestmateriaal

    ik gebruik voor kleine en grote goudvinken alleen maar cocosvezel en nestkastjes die rondom dichtgemaakt zijn met kunstkerstboom hierin een cocosnest wat je vast moet maken aan de bodem hang ze niet te hoog i.v.m. warme dagen en plaats er 2 per koppel veel succes

    Opmerking


    • #3
      Nestmateriaal

      Oorspronkelijk geplaatst door alexd
      Ik heb sinds kort een koppel kleine goudvinken waar ik wel mee wil kweken.
      Graag zou ik willen weten welk nestmateriaal en welke nestgelegenheid ik deze vogels het best kan aanbieden.

      Verdere kweektips zijn natuurlijk ook welkom!
      Goudvinken gebruiken uitsluitend cocusvezel.

      florisjason

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door alexd
        Ik heb sinds kort een koppel kleine goudvinken waar ik wel mee wil kweken.
        Graag zou ik willen weten welk nestmateriaal en welke nestgelegenheid ik deze vogels het best kan aanbieden.

        Verdere kweektips zijn natuurlijk ook welkom!

        Ik kan je een paar tips geven. Teneerste heeft een goudvink een nestkom nodig van ongeveer 12 cm. Dit kan van ijzer zijn of je kunt ook een azaleapotje van steen gebruiken dit heeft ook de goede maat. Gebruik in elk geval een kokosnest(bruin) en maak dit vast. Je kunt dit ophangen in een zogenaamt kapelletje. Als je dit maakt doe er dan op de achterkant een paar schroefjes met kop indraaien dit zorgt voor een luchtcikulatie en voorkomt luizen. Verder kun je als nestmateriaal het beste kokosvezel gebruiken. Ook kun je nog kijken op de site van de S.E.C. www.info-sec.nl of de site van de B.E.C. www.home.hetnet.nl/~bec-info/ hier vind je ook alle informatie over de kweek met goudvinken. Succes

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door alexd
          Ik heb sinds kort een koppel kleine goudvinken waar ik wel mee wil kweken.
          Graag zou ik willen weten welk nestmateriaal en welke nestgelegenheid ik deze vogels het best kan aanbieden.

          Verdere kweektips zijn natuurlijk ook welkom!
          Hallo, de zgan kanarie tralienesten of keizernesten zijn prima. Nestmateriaal cocos , sisal , paardehaar ed .
          Nest gelegenheid een beetje camoefleren met wat groen.
          vr gr Wil

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink
            Ik kan je een paar tips geven. Teneerste heeft een goudvink een nestkom nodig van ongeveer 12 cm. Dit kan van ijzer zijn of je kunt ook een azaleapotje van steen gebruiken dit heeft ook de goede maat. Gebruik in elk geval een kokosnest(bruin) en maak dit vast. Je kunt dit ophangen in een zogenaamt kapelletje. Als je dit maakt doe er dan op de achterkant een paar schroefjes met kop indraaien dit zorgt voor een luchtcikulatie en voorkomt luizen. Verder kun je als nestmateriaal het beste kokosvezel gebruiken. Ook kun je nog kijken op de site van de S.E.C. www.info-sec.nl of de site van de B.E.C. www.home.hetnet.nl/~bec-info/ hier vind je ook alle informatie over de kweek met goudvinken. Succes
            Graag wil ik het goede internetsite van B.E.C. doorgeven. www.bec-info.com

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door AnkaFrans
              Graag wil ik het goede internetsite van B.E.C. doorgeven. www.bec-info.com
              Hoi AnkaFrans
              Bedankt voor me de goede internetsite van de B.E.C. door te geven
              Groet Goudvink

              Opmerking


              • #8
                Nest van de goudvink.

                Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                ik gebruik voor kleine en grote goudvinken alleen maar cocosvezel en nestkastjes die rondom dichtgemaakt zijn met kunstkerstboom hierin een cocosnest wat je vast moet maken aan de bodem hang ze niet te hoog i.v.m. warme dagen en plaats er 2 per koppel veel succes



                Hallo Girlits
                Op zich is het inderdaad mooi als de goudvinken tussen het groen zitten. En ook bij de nesten staat dit heel mooi. Maar het aankleden van het nest en de voliere met veel groen heeft ook een nadeel. De vogels kunnen zich namelijk ook hier in verstoppen met als nadeel dat ze erg schuw worden. Dit telt zeker voor de jonge ze zullen zich veel in het groen houden. Dit schuwe gedrag heeft zeker nadelen voor vogels waarmee je naar de tentoonstelling wilt. Ik zelf kweek ook goudvinken maar doe dit gewoon in kale boxen. Ook zit er bij mij geen kerstgroen om de nesten en de kweek gaat prima.
                Groet goudvink

                Opmerking


                • #9
                  Zou je een goede beschrijving kunnen geven van een kweekbox? (maten etc.)
                  Ik heb nog enkele hokken leeg staan die ik misschien wel kan ombouwen.

                  Op dit moment zitten ze buiten, maar met het mooie weer dat maar niet komen wil schiet het niet echt op. Ook verwacht ik dat ze binnen meer rust hebben. De kweker waar ik ze vandaan heb heeft ook in kweekboxen gekweekt van 1x1x2 meter maar die gebruikt wel groen.
                  Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                  Opmerking

                  Working...
                  X