Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herder Maina's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Herder Maina's

    Hoi,

    Leuke site zeg!!

    Een vraagje;
    Ik heb een koppel Herder (of treur-) maina's uit mijn grote voliere moeten halen omdat hun teretorium drift wat te groot werd. Dit koste me 3 andere vogels. Nu had ik ze tijdelijk in een andere kooi gezet, waar bleek dat ze gewoon verder gingen met hun nestdrang. Dit lijkt tot nog toe goed te gaan.
    Is er iemand die ervaring heeft met het kweken van deze vogel? Als; voeding tijdens broedperiode, hoe lang broeden ze, etc?? Alle info is welkom, ik hoop dat het lukt zo!!
    Op internet kan ik hier verder erg weinig over vinden.
    Groeten,
    Antje

  • #2
    Herdermania

    Hallo,

    Broedduur 13-14 dagen
    Voeding: witte meelwormen, buffalo's, pinky's wasmotten, krekels, fruit en universeel voer. Tofu in kleine stukjes gesneden is ook goed.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      Bedankt voor de info.
      Gelijk even op je site gekeken, maar je hebt prachtige tangara's zitten. Is enkel een vorstvrij nachthok voor deze vogeltjes voldoende? Ik dacht namelijk dat je ze volledig binnen moet houden in de winter.
      En wat heb jij in de gezamenlijke voliere zitten? Ik heb namelijk sinds een klein jaartje een grote voliere waarbij ik nu aan het 'uitvinden' ben wat er allemaal wel en niet bij elkaar past. Nu is de vlucht zo'n 28 mtr. lang en gem. 3 mtr. breed, dus ruimte voor een stukje terratorium hebben ze wel, maar dit mag niet te groot worden.
      Er zitten tropen in, een paar europeese vogels, lijsters, maar ook een koppel toerako's en een koppel glansspreeuwen. Bij die laatste twee heb ik duidelijk mijn twijfels of dit gaat lukken als ze broeds worden, maar dat worden ze nog niet (misschien wel door de te grote variatie). Ik heb nog de mogelijkheid om wat apparte vluchten te bouwen tzt.
      Groeten.

      Opmerking


      • #4
        vr gr Wil

        Opmerking


        • #5
          welke nest gebruiken herdermania's?
          is dit een broedblok of opennest?
          gr

          Opmerking


          • #6
            Ik heb wat informatie verzameld en in een artikel gezet, misschien heb je er iets aan.
            Bedenk wel dat het over maina's in het wild gaat.

            This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking

            Working...
            X