Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goulds

    ik heb de laatste jaren veel gouldamadines gekweekt,maar vorig jaar is het niet gelukt,afgelopen winter met de binnen broed ook niet, en nu met de buiten broed voorzie ik weer problemen.ondanks de bloedverversing, wie kan mij misschien vertellen wat ik moet doen, of wat ik verkeerd doe.
    o ja, ze krijgen het zelfde voer als anders. Gr Sjaak

  • #2
    Beste Sjaak,

    Dit kan vele oorzaken hebben.
    Dit kan zowel het weer als ongedierte zijn.
    Mogelijker wijze zou het ook nog kunnen dat de leverancier (lees maker van de samenstelling) van de voeding toch iets veranderd heeft.
    Andere bodembedekking misschien? Positie van het nestkastje?
    Ander middel voor ongedierte bestrijding?

    Misschien dat je de problemen die je onder vindt iets verder kunt specificeren?
    (Mogelijker wijze staat er ook al een antwoord op http://www.gouldamadine.net)

    Met vriendelijke groeten,
    Robertus

    Opmerking


    • #3
      Beste S.J. Mol

      Controleer je vogels eens op bloedluis. Zien ze er vol uit en niet scherp op de borst? Controleer ook de nestgelegenheden op dit ongedierte. Desnoods met een vergrootglas. Ik kweekte mijn goulds op 15 graden boven nul. Dit ging perfekt. Een goed eivoer verstrekken dat ze ook willen opnemen.
      Goed tropenzaad. En ik gaf ze af en toe wat extra witzaad. Springen de mannen goed voor de poppen, zo niet dan zijn ze er niet aan toe. Poppen moeten goed zwart op de snavel zijn.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        bloed luis bestreiding inde nest

        er zijn zelfs mensen bij ons in de vereniging die de jongen uit de nest nemen en de dan de blok een minuut in de magnetron zetten(oude gebruiken) zo dat de bloed luis in de nest gegarandeerd dood zou zijn.
        je moet ook cabaryl gebruiken d.m.v.met kwast gemengt met water voor men begint met kweken te koop bij boerenbond dit is niet duur wel zou ik adviseren dit met meerdere te delen want je hebt maar zo weinig nodig ik doe bv al 6 jaar met een pak met 70 broed kooien ook mag men de zitstokjes einde niet vergeten en de onder randen van de lade's mits aanwezig en de nodige kieren is nooit verkeerd.
        coco

        Opmerking


        • #5
          goulds

          het blijven vogels vaak met wat meer zorg dan andere tropen. wat nog wel eens wil helpen is je vogels een keer of vier per jaar te kuren met een kuurtje tegen het geel bij duiven, dit helpt nl tegen flagelatenziekte, waar goulds erg vatbaar voor zijn, ze komen dan net niet in conditie om te broeden. Wat een heel goed natuurprodukt is om je vogels op natuurlijke wijze gezond te krijgen is het verstrekken van kokosolie, dit is ahw een natuurlijke antibiotica. Ara's raken in de natuur in broedkonditie wanneer er veel kokoszaden aan de boom zitten, hun broed vangt dan aan. Klik op Google en druk op kokos olie, je zult dan zoveel in formatie hier over krijgen dat je het direkt wilt gaan gebruiken. Het bevat heel veel vit. a, e en heeft een groot bacterie dodende werking, je kunt je eivoer ermee rul maken, het is te koop in iedere toko.

          succes

          Opmerking


          • #6
            flagaten

            weet jij dat er de stof stof ronidazola voor het geel ik verwerkt zit ik heb ook medicijn gebruikt voor het geel maar dat werkte niet(daar zat die stof niet in)
            dit is niet om verwarring te scheppen maar het is heel vervelend,jij weet zo te zien veel van vogels wat kan men doen tegen lever tekenen.
            bvd coco

            Opmerking


            • #7
              rinodazola

              er zijn meer geneesmiddelen van bvb bogena, maar ook andere fabrikanten hobbyprodukten waar deze stof in zit. bij aqariumwinkels verkopen ze voor terariumhouders ook medicijnen tegen flagelaten omdat terrarium dieren hier ook vaak last van hebben. tegen allerlei ongedierte gebruik ik altijd gewone petroleum, als ik toevallig eenkeer vedermijt heb smeer ik de vogel er onder de staartveren mee in zo ook de nestkasten helpt altijd. zonder chemische troep, maar je kunt ook een vlooien poeder voor hond of kat nemen.
              tegen echte lever problemen moet je je vogels mariadistelzaad voeren, voor de tropen moet je dit wel malen in de koffiemolen, want het is vrij groot zaad voor grotere kromsnavels hoeft dit niet. doe het gemalen door je eivoer. zoek op google naar mariadistelzaad of mariadistel,ik hoef je dan niets meer te vertellen omdat je dan alle informatie omtrent deze plant kunt vinden. betaal geen woeker prijzen voor dit zaad want met drievijftig per kg moet je het wel gehad hebben.

              Opmerking


              • #8
                Een tip voor alle goulds kwekers!!

                Geef ze rooie trosgiers als ze jongen krijgen!!
                bij mij zijn het net jonge konijnen,de eerste jongen op stok en onder tussen heeft moeders weer eieren gelegd!
                heb nu twee nestjes van 5 jongen liggen!(en heb er al aantal rond vliegen)
                ik heb wel 4 koppels bij elkaar in een voiliere zitten,kunnen ze zelf hun eigen partner uitzoeken!(jij zal het toch ook niet leuk vinden als je ouders jouw een man of een vrouw geeft waar je het mee zal moeten doen?)
                het gaat uitstekend bij mij.
                alle koppels hebben elkaar gevonden en hebben allemaal al jongen gehad.
                heb wel 5 kastjes opgehangen.
                heb twee kastjes met de rug naar het westen hangen en drie naar het noorden.die naar het westen hebt tot nu toe de meeste jongen ingelegen.
                ze krijgen dus rooie trosgiers(hang ik aan het plafond op.mooi gezicht als al die goulds erin hangen)buffelo wormen en al kant en klare vochtige eivoer en appelazijn.
                nou het werkt uitstekend bij mij!

                groetjes monique

                Opmerking


                • #9
                  Rode trosgierst

                  Hallo Monique,
                  Rode trosgierst vinden ze heerlijk,dat klopt maar ik heb gehoord dat te veel rode trosgierst niet goed is voor je vogels want dat wordt opgeslagen in de lever.

                  Opmerking


                  • #10
                    Goulds

                    Hallo Sjaak,
                    Volgens mij heb je nog geen oplossing voor je probleem!!
                    Heb je al bedacht wat of je anders doet dan andere jaren??
                    Bij mij gaat het buiten prima,ze zijn in goede broedconditie,de nestkastjes hangen op de juiste plek met het goede nestmateriaal en ze hebben veel privacy(veel groene struiken)
                    Op het moment ben ik druk met grassoorten te plukken,waar ze gek op zijn.
                    In het eivoer(wat ik zelf maak) zit ook gekookte vis en alle andere nodige ingredienten. Juist nu het zoveel regent zijn ze in de weer met het afbouwen van hun nesten en ik heb zelfs al de eerste uitgekomen eitjes.
                    Zijn de snaveltjes van de popjes wel zwart(donker) en krijgen ze wel iedere dag badwater?
                    Nou Sjaak ik hoop dat ik je een beetje opweg heb geholpen anders hoor ik het wel weer.
                    Groetjes en succes,Mirjam

                    Opmerking


                    • #11
                      kokos olie

                      Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
                      het blijven vogels vaak met wat meer zorg dan andere tropen. wat nog wel eens wil helpen is je vogels een keer of vier per jaar te kuren met een kuurtje tegen het geel bij duiven, dit helpt nl tegen flagelatenziekte, waar goulds erg vatbaar voor zijn, ze komen dan net niet in conditie om te broeden. Wat een heel goed natuurprodukt is om je vogels op natuurlijke wijze gezond te krijgen is het verstrekken van kokosolie, dit is ahw een natuurlijke antibiotica. Ara's raken in de natuur in broedkonditie wanneer er veel kokoszaden aan de boom zitten, hun broed vangt dan aan. Klik op Google en druk op kokos olie, je zult dan zoveel in formatie hier over krijgen dat je het direkt wilt gaan gebruiken. Het bevat heel veel vit. a, e en heeft een groot bacterie dodende werking, je kunt je eivoer ermee rul maken, het is te koop in iedere toko.

                      succes
                      die kokos olie is dar goed voor alle vogels
                      ik heb er naar gekeken kun je daar gewoon huis en tuin kokos olie gebruiken omdat er ook kokos olie is voor vogels graag hoor ik je bericht groetjes

                      Opmerking


                      • #12
                        kokosolie

                        de gewone kokosolie verkrijgbaar in iedere toko. dit is goed voor alle mensen en dieren, alleen wordt er in onze westerse wereld te weinig gebruik van gemaakt en bevat het vele geheime stoffen waar de wetenschap natuurlijk eerst een verklaring voor wil hebben omdat de farmaceutische industrie veel te veel verdiend aan medicijnen dus wordt er voor dit soort produkten nou niet bepaald door hun hier erg veel reclame voor gemaakt. maar wat wel bekend is dat de westerse welvaardziekten in de tropische landen wel veel minder voorkomt, want dergelijke produkten behoren tot hun cultuur en dagelijks geconsumeerde olie.

                        Opmerking


                        • #13
                          kokosolie

                          er word heel veel gepraat over kokosolie en olijfolie.Er kan zelfs geen overdaad gepleegd worden!!! krijgen vogels dan geen diaree???

                          Opmerking


                          • #14
                            vraag dat aan mensen uit die culturen

                            we moeten niet slap gaan ouwehoeren maar wel realistisch blijven in het gebruik, maar zeker met vragen hieromtrent, want ieder normaal denkend mens weet overal waar te voor staat dat dat niet goed is. alleen te rijk lijkt mij wel makkelijk

                            Opmerking


                            • #15
                              kokosolie

                              Hoe geeft U deze olie en de hoeveelheid, geeft U dit dagelijks?
                              Ziet U daadwerkelijk een een verschil?
                              Wat me ook zeer goed lijkt is rode palmolie heb ik gezien op het internet.

                              Opmerking

                              Working...
                              X