Mededeling

Collapse
No announcement yet.

agaat geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • agaat geel

    4 jonge kanaries uit een koppel agaat geel x agaat geel (int/man x schim/pop)

    1 der jongen heeft een grijze kleur op kop, rug en flanken, het geel ontbreekt daar helemaal; maar lijkt ook niet op een zilveragaat.
    Op zijn borst laat hij wel wat gele vlekken zien, welke door de sterkte van de kleur geel als ivoor overkomt. Je zou bijna aan een mozaiek gaan denken maar daar geloof ik niet in.

    Heeft iemand een idee, of moet ik maar rustig afwachten tot de tijd haar werk heeft gedaan ?

    henk van hout

  • #2
    agaat geel

    Beste Henk,
    Je beschrijving is heel aardig, maar het forum kent ook de mogelijkheid om een fotootje toe te voegen.
    Als ik het op foto kan zien, kan ik je nog geen antwoord geven, maar jij kan even oefenen of je dat ook lukt.

    Henk Marinus:

    Opmerking


    • #3
      agaat geel

      Oorspronkelijk geplaatst door henk
      Beste Henk,
      Je beschrijving is heel aardig, maar het forum kent ook de mogelijkheid om een fotootje toe te voegen.
      Als ik het op foto kan zien, kan ik je nog geen antwoord geven, maar jij kan even oefenen of je dat ook lukt.

      Henk Marinus:
      van wie wil je een foto: van de vragensteller of van de vogel?
      In beide gevallen lijkt het me beter te wachten tot na de jeugdrui...
      Henk van der Wal

      Opmerking


      • #4
        Agaat

        Beste Agaat kweker Volgens mij gooi je twee kleuren door elkaar de gewone agaat is geelfactorig de zilveragaat heeft als bijkleur wit dat kan duits wit zijn wat je kan zien aan de gele aanslag in de buitenste vleugelpennen of engels wit deze zijn zonder aanslag.Overigens laten jonge vogels weinig kleur zien zeker de schimmel vogels hopenlijk ben je wat wijzer geworden met vriendelijke groeten
        Ben Mussies

        Opmerking


        • #5
          Beste Henk,

          Uit de beschrijving begrijp ik dat de pigmentkleur (melanine, bestreping) van de bedoelde vogel lichter is dan van de overige 3. Dit zou kunnen wijzen op bijv. agaatpastel of nog een andere mutant, waarvoor de man (=vader) dan split zou moeten zijn. Het betreffende jong zou dan een pop zijn, ervan uitgaande at het om een geslachtsgebonden verervende factor gaat. Zeker voor wat betreft de bijkleur (lipochroom) zou ik inderdaad wachten tot na de jeugdrui. Ik ben wel benieuwd hoe de vogel er dan uitziet.
          Hartelijke groeten, Kees Verbeek

          Opmerking


          • #6
            agaat

            dit word gewoon een geel agaat hoogstwaarschijnlijk een zware schimmel

            Opmerking


            • #7
              Agaat

              Beste Henk!
              Even de rui afwachten.(Zware)schimmels laten weinig kleur zien.
              Alles is mogelijk,maar ik denk toch ook aan gewoon geel agaat schimmel.
              Vr.groeten
              Antoni
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door henkvanderwal
                van wie wil je een foto: van de vragensteller of van de vogel?
                In beide gevallen lijkt het me beter te wachten tot na de jeugdrui...
                Henk van der Wal

                Henk,

                hier heb ik niet van terug, maar we wachten rustig af op vogel 2007 is 88 pnt snel gehaald; desnoods schrijf ik zelf het keurbriefje.

                Doe ze de groeten in leeuwarden.

                Henk van Hout

                Opmerking

                Working...
                X